11 درصد جمعیت اردستان دیابت دارند

به گزارش مجله فان پی سی، خبرنگاران/اصفهان رئیس مرکز بهداشت اردستان گفت: نرخ دیابت در شهرستان اردستان حدود 11.6 درصد معادل 3071 نفر است که نسبت به نرخ استان و کشور متعادل است.

11 درصد جمعیت اردستان دیابت دارند

رضا اشرفی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: 23 تا 28 آبان ماه امسال به عنوان هفته ملی دیابت نامگذاری شده است که با توجه به افزایش روزافزون مبتلایان به این بیماری، این روز با هدف افزایش آگاهی در رابطه با این بیماری، علل و عوارض آن نام گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در ایران بیش از 5.5 میلیون نفر افراد بالای 30 سال به دیایت مبتلا هستند، اضافه کرد: بعلاوه نرخ دیابت در شهرستان اردستان حدود 11.6 درصد معادل 3071 نفر است که نسبت به نرخ استان و کشور متعادل است.

رئیس مرکز بهداشت اردستان با اشاره به اینکه علت اصلی بروز این بیماری تغذیه نامناسب و کم تحرکی است، توضیح داد: مهمترین علائم این بیماری تکرر ادرار، خشکی دهان و تشنگی بیش از حد، پرخوری، خستگی، کاهش وزن بدون علت، تاری دید، احساس سوزش و مورمور شدن دست ها و پاها و تأخیر در التیام زخم ها است.

مراقبت ها از بیماران دیابتی ضعیف شده است

اشرفی گفت: در دوسال گذشته، شیوع ویروس کرونا باعث شده مراقبت ها از بیماران دیابتی که جز بیماران زمینه ای محسوب می شوند ضعیف گردد. بیماران مبتلا به دیابت در دوران همه گیری کرونا با مسائل و تهدیدهای بسیاری همراه هستند و لازم است نهایت کوشش خود را در کنترل بیماری و قند خود داشته باشند، تا جای ممکن از خانه خارج نشوند و شیوه نامه های بهداشتی را به طور کامل رعایت نمایند.

وی با بیان اینکه در زمان شیوع کرونا ارائه خدمات درمانی به بیماران دیابتی دچار اختلال شده و این مسئله بیماران دیابت را دچار مشکل نموده است، اضافه کرد: این افراد در صورت ابتلا به کرونا با خطرات بیشتری روبرو هستند و احتمال تشدید علایم در بیماران دیابت بیشتر است بنابراین کنترل مداوم قند خون و دریافت به موقع دارو از جمله انسولین برای این بیماران لازم است.

رئیس مرکز بهداشت اردستان، گفت: ابتلا به دیابت می تواند خطر ابتلا به گونه های شدید بیماری کووید 19 را افزایش دهد، احتمال مرگ این بیماران در صورت ابتلا به کرونا سه برابر سایر افراد است زیرا ابتلا به دیابت همه سیستم های بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و به ویژه بر روی سیستم ایمنی فرد تاثیر دارد و نوعی اختلال در آن ایجاد می نماید.

اشرفی بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در بیماران خاص، استفاده از ماسک، حداقل حضور در جامعه و مصرف مرتب داروها تاکید نمود و گفت: مصرف داروهایی مانند قرص چربی که پزشکان برای بیماران دیابتی تجویز می نمایند برای پیشگیری از سکته قلبی و مغزی الزامی است و باید حتما مصرف گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1070

به "11 درصد جمعیت اردستان دیابت دارند" امتیاز دهید

1 کاربر به "11 درصد جمعیت اردستان دیابت دارند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 درصد جمعیت اردستان دیابت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید