گام مهم محققان کشور در فراوری مواد اولیه دارویی

به گزارش مجله فان پی سی، مواد موثره و پرکننده مواد دارویی مورد استفاده شرکت های فراوریکننده، به وسیله یک شرکت دانش بنیان فراوری شد.

گام مهم محققان کشور در فراوری مواد اولیه دارویی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت دانش بنیان احیا کیمیای شرق، با فراوری فرآورده های منیزیم اکساید، کربنات کلسیم، خمیرآبیاب که جزو مواد پرکاربرد در صنعت دارویی کشور است، ضمن تامین احتیاج کشور توانسته زمینه را برای ورود محصولات ایران ساخت به بازار کشورهای همسایه فراهم کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به فراوری فرآورده منیزیم اکساید به عنوان یک ماده پراستفاده در صنعت فراوری دارو گفت: این مواد پس از فرآوری و فرمولاسیون تبدیل به مواد اولیه دارویی می شوند. منیزیم اکساید به عنوان مواد موثر دارویی مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان ماده اولیه برای فراوری منیزیم هیدروکساید و استئارات منیزیم به منظور استفاده در محصولات است.

شرکت احیا کیمیای شرق به عنوان تنها شرکت فراوری کننده منیزیم اکساید گرید دارویی در ایران با توجه به احتیاج بسیار بالای کشور در زمینه دارویی، در فراوری این ماده مورد احتیاج نموده است. محصول فراوریی این شرکت دارای استاندارد و خلوص بالاتر از استاندار USP این محصول در جهان است.

مزیت رقابتی

با توجه به کیفیت مشابه محصولات خارجی، قیمتش بسیار به صرفه و ارزان تر است. شرکت احیا کیمیای شرق به غیر از تیم فراوری از تیمی تخصصی برای تحقیق و توسعه بهره مند است و راستا صادرات را تامین نموده است.

احتیاج تقریبی کشور به این محصول 120 تن در سال است که شرکت در صورت حمایت می تواند جوابگوی تمام این احتیاج باشد. مواد کلسیم کربنات گرید دارویی، به عنوان پرکننده مواد اولیه دارویی در صنایع داروسازی مورد استفاده قرار می گیرد. بعلاوه خمیر آبیاب در مشخص کردن وجود آب در مخازن فراورده های نفتی و مشخص میزان دقیق آن با استفاده از میله مندرج کاربرد دارد.

لازمه صادرات ایران ساخت

به گفته مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، یکی از مهم ترین احتیاجهای شرکت های ایران ساخت داشتن صادرات است، از آن جایی که شرکت های ایران ساخت درگیر فراوری و تحقیق توسعه هستند در صورتی که سازمان مربوط به شرکت های دانش بنیان، محصولات آن ها را خریداری کند و صادرات آن را خود به عهده بگیرد. این کار برای شرکت های دانش بنیان ارزان خواهد بود و یاری زیادی به توسعه آن ها خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1204

به "گام مهم محققان کشور در فراوری مواد اولیه دارویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام مهم محققان کشور در فراوری مواد اولیه دارویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید