چهارمحال و بختیاری در زمره پنج استان برتر کشور قرار گرفت

به گزارش مجله فان پی سی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: چهارمحال و بختیاری در زمینه پوشش واکسیناسیون کووید19 دانش آموزان، در زمره پنج استان برتر کشور قرار گرفت.

چهارمحال و بختیاری در زمره پنج استان برتر کشور قرار گرفت

به گزارش خبرنگاران از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تا به امروز یک میلیون و 340 هزار دُز واکسن کرونا در استان توزیع شده است.

او اضافه نمود: از تعداد 102 هزار و 736 نفر جمعیت بالای 60 سال در استان، 92.6 درصد معادل 95 هزار و 155 نفر از این گروه هدف دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید

جزایری اضافه نمود: همچنین 87.8 درصد یعنی معادل 90 هزار و 241 نفر از جمعیت هدف بالای 60 سال هر دو دُز واکسن کرونا به آن ها تزریق شده است.

او گفت: مجموع جمعیت هدف بالای 12 سال در کشور که تا به امروز واکسن کرونا را دریافت کرده اند 67 میلیون و 800 هزار و 848 نفر هستند که سهم چهارمحال و بختیاری از این تعداد، 773 هزار و 440 نفر است.

جزایری شرح داد: شاخص کشوری پوشش دهی واکسن کرونا 80.6 درصد است که 81.3 درصد جمعیت هدف استان در دُز نخست علیه کرونا ایمن شده اند.

او گفت: همچنین 59.6 درصد شاخص کشوری واکسیناسیون کووید19 در هر دو دُز واکسن در نظر گرفته شده است که 61.3 درصد جمعیت هدف چهارمحال و بختیاری واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

جزایری گفت: حدود 82 درصد جمعیت هدف 12 سال به بالا در استان علیه کرونا واکسینه شدند که باید اهتمام بیشتری بورزیم تا به 85 تا 87 درصد پوشش دهی در این گروه هدف برسیم.

او اضافه نمود: استان چهارمحال و بختیاری در زمینه پوشش دهی واکسیناسیون کووید19 دانش آموزان و در دُز دوم، در زمره پنج استان برتر کشور قرار گرفت به طوری که حدود 60 درصد واکسن کرونا به گروه هدف دانش آموزی تزریق شده است.

جزایری اضافه نمود: طرح اجرای مدیریت هوشمند در استان بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تنظیم شده است.

او گفت: معیارها و شاخص های اصلی پروتکل های بهداشتی متناسب با اجرای محدودیت های هوشمند در استان شامل دریافت واکسن کرونا، انجام آزمایش pcr آزمایشگاهی هفته ای دوبار، استفاده مناسب از ماسک است.

جزایری شرح داد: رعایت فاصله حداقل دو متر، تامین فضای چهار متر مربع برای هر نفر به خصوص در فضا های بسته، تامین تهویه مناسب، شست و شو و ضدعفونی کردن دست ها، گندزدایی سطوح، ابزار و تجهیزات از دیگر موارد موجود در طرح مدیریت هوشمند ممنوعیت ها و محدودیت ها است.

او گفت: مدیران دستگاه های مختلف با نصب برنامه ماسک در تلفن همراه به راحتی می توانند با وارد کردن کد ملی افراد در این برنامه شرایط واکسیناسیون کووید19 آنان را بررسی نمایند.

جزایری گفت: اگر فردی واکسن کرونا را دریافت نکرده باشد پس از وارد نمودن کد ملی او در برنامه ماسک، صفحه به رنک قرمز، اگر یک دُز را دریافت کرده باشد به رنگ آبی و اگر هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده باشد به رنگ سبز نمایان می شود.

او اضافه نمود: استقبال اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه های آزاد اسلامی در کشور از طرح واکسیناسیون کووید 19 بسیار بالا بوده و در استان نیز به همین ترتیب بوده است بنابراین انتظار می رود که سایر دانشگاه ها نیز در این امر پیش قدم شوند تا واکسیناسیون این گروه هدف علیه کرونا در استان به طور کامل صورت گیرد.

جزایری اضافه نمود: با توجه به اینکه هفت شهرستان در شرایط رنگ بندی نارنجی و سه شهرستلن در شرایط زرد و حالت شنماینده وجود دارد، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اجرای طرح مدیریت هوشمند در پنج حیطه را جدی بگیریم.

او ادامه داد: طرح مدیریت هوشمند شامل حیطه اداری، تجاری، اصناف و آموزشی، فرهنگی و تردد ها است که شرایط شیوه نامه های بهداشتی، ضمانت اجرا و مسئولان و ناظران طرح را معین می کند.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1071

به "چهارمحال و بختیاری در زمره پنج استان برتر کشور قرار گرفت" امتیاز دهید

1 کاربر به "چهارمحال و بختیاری در زمره پنج استان برتر کشور قرار گرفت" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمحال و بختیاری در زمره پنج استان برتر کشور قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید