هوای قلبمان را بیشتر داشته باشیم

به گزارش مجله فان پی سی، افراد می توانند با انتخاب شیوه زندگی سالم و چند راه چاره ساده سلامت قلب خود را حفظ نمایند و قلبشان را با سلامتی پیوند بزنند.

هوای قلبمان را بیشتر داشته باشیم

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از بوشهر، امروز 7 مهر مصادف با 29 سپتامبر از سوی سازمان بهداشت جهانی به اسم روز جهانی قلب نام گذاری شده و شعار سال جاری این روز این است: قلب هایمان را با سلامتی پیوند بزنیم.

کارشناس گروه بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به این مناسبت گفت: با توجه به فوت سالانه بیش از 18 میلیون نفر در جهان به علت بیماری های قلبی عروقی که 31 درصد کل مرگ های جهان است، بیماری قلبی عروقی اولین علت مرگ در جهان است.

آزاده سالمی اضافه کرد: بیشتر این مرگ ها ناشی از بیماری کرونر قلب یا سکته مغزی است.

او ادامه داد: عوامل خطر اصلی بیماری قلبی عروقی و سکته مغزی فشارخون بالا، کلسترول و قند خون بالا، مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم، چاقی و آلودگی هوا هستند.

این کارشناس بهداشتی، بیماری کووید 19 را برای بیماران قلبی نگران نماینده تر دانست و بیان نمود: بیماران قلبی بیشتر در معرض خطر ابتلا به انواع شدیدتر کووید-19 هستند و در همین حال، بسیاری از بیماران قلبی به علت همه گیری کووید-19 برای انجام مراقبت های معمول و حتی در موارد اضطراری از مراجعه به درمانگاه، بیمارستان و ... وحشت دارند و طبق اصول بهداشتی، از دوستان و اقوام هم دوری می نمایند.

سالمی با توجه به بحران جهانی کووید-19، بهره برداری جهانی از قدرت سلامت دیجیتال یا آموزش غیرحضوری به وسیله گروه های اجتماعی و تلفن همراه، درگاه های اطلاع رسانی، برای افزایش آگاهی، پیشگیری و مدیریت بیماری قلبی عروقی در جهان یکی از اهداف بزرگداشت روز جهانی قلب اسم کرد.

بیشتر بخوانید

او اضافه کرد: این روز جهانی برگزار می گردد تا افراد بدانند چگونه می توانند با انتخاب شیوه زندگی سالم و چند راه حل ساده مانند آنالیز دوره ای فشارخون، کلسترول و قند خون، مصرف نکردن دخانیات و الکل، مصرف غذای سالم، انجام فعالیت بدنی و داشتن وزن مناسب، سلامت قلب خود را حفظ نمایند.

کارشناس گروه بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان نمود: با توجه به اینکه خدمات غیرحضوری غربالگری، آنالیز احتمال وقوع سکته های قلبی و مغزی در 10 سال آینده، آنالیز احتمال مبتلا بودن به بیماری دیابت، فشارخون بالا و اختلال چربی های خون در کلیه مراکز جامع خدمات سلامت، پایگاه های بهداشتی و خانه های بهداشت، در حال انجام است، افراد 30 سال به بالا می توانند از این فرصت استفاده کرده و از این خدمات رایگان بهره مند شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 990

به "هوای قلبمان را بیشتر داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای قلبمان را بیشتر داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید