ترمیم پوست سوخته از راه کشت سلول برای اولین بار در کشور

به گزارش مجله فان پی سی، رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری از انجام عمل ترمیم پوست بیماران سوختگی از راه کشت سلول برای نخستین بار در کشور اطلاع داد.

ترمیم پوست سوخته از راه کشت سلول برای اولین بار در کشور

به گزارش خبرنگاران، مصطفی ده مرده ای رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری تهران اظهار کرد: ترمیم پوست سوخته به وسیله کشت سلول و روش سلول درمانی برای نخستین بار در کشور امروز سه شنبه هفدهم آبان 1401 در مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی شهید مطهری انجام شد.

وی با بیان اینکه عمل جراحی امروز مربوط به بیماری با سوختگی 50 درصد است، اضافه نمود: امیدوارم با نتایج خوب به دست آمده، بیماران با درصد سوختگی بالا هم از این روش بهره مند شوند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی شهید مطهری اعلام نمود: روش سلول درمانی در خصوص بیمارانی کاربرد دارد که پوست خود فرد برای درمان قابلیت ندارد.

وی گفت: همزمان با پیشرفت های حوزه سلول درمانی، با حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اقدامات خوبی در مرکز جامع سلول های بنیادی اجرا شده که از آن جمله می توان به کشت سلول روی بیماران دچار آسیب های سوختگی اشاره نمود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه کشت سلول برای عمل امروز با همکاری مرکز رویان اجرا شده که در کشور بی سابقه است، اضافه نمود: سلول کشت شده در مرکز رویان از پوست ختنه نوزاد گرفته می گردد که پس از آماده سازی زخم بیمار در شرایط خاص، روی پوست ثابت شده و رشد می نماید.

ده مرده ای بیان کرد: در آینده نزدیک برای همکاری در تمام زمینه های کشت سلول فراخوان می دهیم و در حال حاضر هم در زمینه درمان های سلولی ناحیه پوست، استخوان، چشم و ارتوپدی کار می کنیم که امیدوارم با حمایت بیشتر شاهد موفقیت های روزافزون در مرکز جامع سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی ایران باشیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1333

به "ترمیم پوست سوخته از راه کشت سلول برای اولین بار در کشور" امتیاز دهید

1 کاربر به "ترمیم پوست سوخته از راه کشت سلول برای اولین بار در کشور" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترمیم پوست سوخته از راه کشت سلول برای اولین بار در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید