واکسن آنفلوآنزا سلاحی موثر در برابر کرونا

به گزارش مجله فان پی سی، ترویج تزریق واکسن آنفلوآنزا می تواند به جمعیت جهان در جلوگیری از شیوع همزمان آنفلوآنزا و ویروس کرونا کمک کند.

واکسن آنفلوآنزا سلاحی موثر در برابر کرونا

به گزارش خبرنگاران، بر اساس مطالعه ای که بر روی 75 هزار بیمار از سراسر جهان انجام و نتایج آن سوم ماه اوت در مجله علمی PLoS One منتشر شده، ثابت شده که تزریق سالانه واکسن آنفلوآنزا خطر سکته مغزی، سپسیس و لخته شدن خون یا DVT را در بیماران مبتلا به کووید 19 کاهش می دهد.

تجزیه و تحلیل های این مطالعه نشان داد افرادی که واکسن آنفلوآنزا نزده اند، به طور قابل توجهی بیشتر از دریافت کنندگان این واکسن، (بیش از 20 درصد) در اثر ابتلا به کووید 19 در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند. آنها همچنین بیشتر به بخش اورژانس مراجعه کرده اند (بیش از 58 درصد)، خطر ابتلا به سپسیس یا مسمومیت خونی در آن ها بیش از 45 درصد و خطر ابتلا به سکته مغزی و لخته شدن خون به ترتیب بالای 58 درصد و 40 درصد بوده است.

اگرچه هنوز به طور دقیق تعیین نشده که واکسن آنفلوآنزا چگونه در برابر کووید 19 محافظت می کند، اما محققان حدس می زنند که این واکسن ممکن است سیستم ایمنی ذاتی را که از بدو تولد با انسان است، تقویت کند.

سیستم ایمنی ذاتی با سیستم ایمنی اکتسابی فرق دارد و به سرعت با تمامی عوامل بیماری زا و بیگانه که وارد بدن می شوند مبارزه می کند.

بنا به تاکید محققان، ضروری است که مردم واکسن کووید 19 و همچنین واکسن سالانه آنفلوآنزا را دریافت کنند، زیرا ترویج تزریق واکسن آنفلوآنزا می تواند به جمعیت جهان در جلوگیری از شیوع همزمان آنفلوآنزا و ویروس کرونا کمک کند.

منبع: خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 932

به "واکسن آنفلوآنزا سلاحی موثر در برابر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن آنفلوآنزا سلاحی موثر در برابر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید