نتایج امیدوار کننده واکسن کرونای موسسه رازی، نتیجه تست انسانی اردیبهشت اعلام می گردد

به گزارش مجله فان پی سی، به گفته معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی آنالیز ها نشان می دهد واکسن ایرانی کرونا رازی کوو پارس تا این لحظه عارضه و خطری نداشته است.

نتایج امیدوار کننده واکسن کرونای موسسه رازی، نتیجه تست انسانی اردیبهشت اعلام می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، محمدحسین فلاح درباره آخرین جزئیات اجرای کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو رازی با نام کووپارس، گفت: تا روز 16 فروردین ماه 120 نفر دوز اول واکسن و 42 نفر دوز دوم کووپارس را دریافت نموده اند و پیش بینی می گردد نتایج مرحله اول تست انسانی اردیبهشت ماه در اختیار سازمان غذا و دارو و کمیته اخلاق در پژوهش قرار گیرد و پس از صدور مجوز از سوی این سازمان، مرحله دوم آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: از نظر ایمنی واکسن هم تا به امروز کسانی که واکسن را دریافت کردند دچار مسئله ای نشدند و شرایط به خوبی در حال پیشرفت است. این واکسن جزو پلتفرم های بی خطر در جهان است و اینکه تزریق کنندگان واکسن تا به امروز عارضه ای نداشتند، یکی از دلایل این موضوع است.

فلاح گفت: در خصوص ایمنی زایی واکسن در برابر ویروس هم از اواخر هفته آینده که 14 روز از تزریق دوز دوم واکسن به اولین گروه گذشته باشد می توانیم نتایج جدیدی ارائه دهیم در واقع اعلام نتیجه ایمنی زایی واکسن ابتدا در 13 نفر پیش قراول اعلام می گردد و در خصوص سایرین هم باید منتظر باشیم تا از نوبت دوم تزریق واکسن 14 روز گذشته باشد.

معاون تحقیقات و نوآوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اضافه کرد: در مرحله دوم قرار است کارآزمایی بالینی بر 500 نفر انجام گردد که یک گروه 250 نفره واکسن و یک گروه 250 نفره هم پلاسیبو دریافت خواهند کرد در مرحله سوم هم هنوز به عدد قطعی نرسیدیم، اما تعداد افرادی که واکسن را دریافت خواهند کرد حداقل از 10 هزار نفر آغاز می گردد. سایت ثبت نام داوطلبان به آدرس covid.rvsri.ac.ir همچنان باز است و کسانیکه اعلام داوطلبی کردند به مرور زمان برای تزریق واکسن دعوت می شوند.

وی درباره شرایط ورود به مطالعه بالینی واکسن کووارس رازی گفت: ما در این مرحله به داوطلبین سالم 18 سال تا 55 سال احتیاج داریم؛ شرکت در مطالعه اختیاری است و هر زمان که داوطلبین تمایل داشته باشند می توانند، خارج شوند.

دکتر فلاح درباره زمان احتمالی آغاز فراوری انبوه واکسن کووپارس انستیتو رازی، گفت: پیش بینی می کنیم تا نیمه شهریور بررسی بینابینی مرحله سوم مطالعه را انجام دهیم و بر این اساس برنامه ریزی ما برای فراوری انبوه واکسن از اواخر مرداد است.

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی همچنین تاکید نمود: واکسن کرونا انستیتو رازی در 3 دوز تهیه شده است که دو دوز اول عضلانی و دوز سوم استنشاقی است. تزریق واکسن در روز صفر و 21 اجرا شده و دوز استنشاقی روز 51 در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

به گفته دکتر فلاح مرحله اول کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس از یکشنبه 10 اسفند 1399 با دو نفر از داوطلبان آغاز شد و طی یک هفته 13 نفر پیش قراولِ تزریق واکسن، دوز اول آن را دریافت کردند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 744

به "نتایج امیدوار کننده واکسن کرونای موسسه رازی، نتیجه تست انسانی اردیبهشت اعلام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج امیدوار کننده واکسن کرونای موسسه رازی، نتیجه تست انسانی اردیبهشت اعلام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید