مربیان و متولیان تربیتی، الگوهای انقلاب اسلامی را برای نسل جدید معرفی کنند

به گزارش مجله فان پی سی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی گفت: مربیان و متولیان تربیتی الگوهای انقلاب اسلامی را برای نسل جدید، به ویژه بچه ها و نوجوانان به عنوان آینده سازان میهن اسلامی معرفی کنند.

مربیان و متولیان تربیتی، الگوهای انقلاب اسلامی را برای نسل جدید معرفی کنند

بدر شکوهی در مراسم گرامی داشت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و دهه فجر در مجتمع کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان تبریز، با اشاره به نقش ارزشمند و بی بدیل زنان در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، اضافه کرد: الگوی زنان در این جهت الهی، حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب(س) بوده و جهت گیری متعالی امام راحل درخصوص حقوق زن موجب رشد، تعالی و هویت یابی زن مسلمان ایرانی شد.

وی با اشاره به تحولات عظیم در فرهنگ و ساختار فکری جامعه در حوزه حقوق زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تاکید کرد: افزایش چشمگیر حضور زنان در مراکز علمی و دانشگاهی و همچنین عرصه های اقتصادی، فرهنگی، هنری و ورزشی، ارتقای شاخص های بهداشت و درمان و تصویب قوانین متناسب با شرایط بانوان و دست یابی به امنیت عمومی بی نظیر در این حوزه، قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

وی اضافه کرد: باتوجه به جایگاه خطیر و ارزشمند زن در جامعه اسلامی، برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید گام های عملی بیشتری برای تحقق ارزش های این حوزه برداریم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت تبیین نقش زنان در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی، گفت: نقش آفرینی زنان در دوران انقلاب و دفاع مقدس را باید به طور صریح و روشن به نسل های جدید تبیین و تشریح کرد.

وی اضافه کرد: دشمنان انقلاب با بهره گیری از ابزارهای ارتباطی نوین و فضای سایبری یک جنگ تمام عیار فرهنگی را بر ضد نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته اند و در این تهاجم، نقطه تمرکز اصلی معاندان، تضعیف و تخریب بنیان خانواده و مخدوش کردن هویت اصیل زن مسلمان است.

وی تأکید کرد: باید با الگو دریافت از زنان انقلابی و تمهید سازوکارهای مناسب جامعه امروزی، افق های روشن تری با هدف بسط و توسعه فرهنگ اصیل و متعالی علوی برای فردای جامعه تبیین و ترسیم شود.

شکوهی همچنین با قدردانی از همکاری کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان با دفاتر تسهیل گری، همکاری و تعامل تمامی نهادها و سازمان ها را ضامن موفقیت این دفاتر مطرح نمود.

علی بینش، مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان هم گزارشی از اقدامات و فعالیت های این کانون در مناطق محروم و کم برخوردار و سکونت گاه های غیررسمی در قالب طرح پیک امید ارائه کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 657

به "مربیان و متولیان تربیتی، الگوهای انقلاب اسلامی را برای نسل جدید معرفی کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مربیان و متولیان تربیتی، الگوهای انقلاب اسلامی را برای نسل جدید معرفی کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید