عذرخواهی آمریکایی ها بخاطر سخنان مقامات این کشور درباره روسیه، روسیه: مقامات آمریکا فرایند فروپاشی روابط را متوقف کنند

به گزارش مجله فان پی سی، خبرگزاری خبرنگاران-آمریکایی ها به دلیل اظهارات مقامات آمریکایی از سفارت روسیه عذرخواهی کردند.

عذرخواهی آمریکایی ها بخاطر سخنان مقامات این کشور درباره روسیه، روسیه: مقامات آمریکا فرایند فروپاشی روابط را متوقف کنند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده، گفت که سفارت در واشنگتن نامه هایی از شهفرایندان آمریکایی دریافت کرده است که از اظهارات دولت آمریکا در خصوص روسیه عذرخواهی می کنند.

در بیانیه آنتونوف که در صفحه فیس بوک سفارت روسیه منتشر شده آمده است: من می خواهم از شهفرایندان ایالات متحده که برای حمایت از توسعه روابط محبت آمیز بین روسیه و ایالات متحده نامه به سفارت ارسال کرده اند، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم. بسیاری مخالفت خود را با اظهارات عجولانه ای که اخیراً از واشنگتن درباره فدراسیون روسیه اجرا شده است، عذرخواهی کردند.

سفیر اظهار داشت که موضع آمریکایی ها که می فهمند مصاحبه بین کشورها باید بر اساس برابری و احترام متقابل باشد، او را تحت تأثیر قرار داده است. وی اضافه کرد: این رویکرد شهفرایندان آمریکایی نشان می دهد که پتانسیل عادی سازی روابط بین مردم روسیه و آمریکا همچنان باقی است.

وی ابراز امیدواری کرد که مقامات آمریکایی به حرف رای دهندگان گوش فرا دهند و فرایند فروپاشی بیشتر روابط بیش از حد پرتنش را متوقف کنند.

بایدن پیشتر در مصاحبه ای با ABC News گفت پوتین برای مداخله ادعایی در انتخابات آمریکا هزینه خواهد کرد. علاوه بر این، رهبر آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور روسیه را قاتل می داند، پاسخ مثبت داد.

پوتین در واکنش به اظهارات بایدن: برایت آرزوی سلامتی می کنم

رئیس جمهور روسیه در خصوص گفته های جو بایدن که گفته بود پوتین را می شناسد، اظهار نظر کرد و گفت که برای او آرزوی سلامتی دارد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در خصوص گفته های جو بایدن، رئیس جمهور امریکا اظهار نظر کرد.

رئیس جمهور پوتین برای جو بایدن آرزوی سلامتی کرد و یادآور شد که وقتی ما انسان ها و کشورهای دیگر را ارزیابی و قضاوت می کنیم، به مثابه آن است که در آینه می نگریم.

آقای پوتین در جریان ملاقات با ساکنان کریمه و سواستوپل گفت: من شخصا با او آشنا هستم. من چه جوابی به او بدهم. برای او آرزوی سلامتی دارم و این را فارغ از هر کنایه و شوخی ای می گویم.

رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: اگر به طور کلی بخواهم بگویم، در تاریخ هر ملت و هر دولتی سختی های فراوان و اتفاقات غم انگیز و خونینی وجود دارد. وقتی ما دیگران را قضاوت می کنیم و یا حتی دول دیگر را ارزیابی می کنیم ما در واقع انگار همواره در آینه نگاه می کنیم و همواره خودمان را می بینیم.

لازم به ذکر است که برخی منابع و رسانه ها اظهار داشتند که دولت امریکا قصد دارد تحریم های علیه روسیه را افزایش دهد، علاوه بر این جو بایدن نیز روز گذشته در سخنانی ضمن قاتل خواندن ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، گفت که پوتین تاوان دخالت انتخاباتی در امریکا را خواهد پرداخت.

روسیه: مقامات آمریکا فرایند فروپاشی روابط را متوقف کنند

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده گفت: مقامات آمریکایی به حرف رای دهندگان گوش فرا دهند و فرایند فروپاشی روابط بیش از حد پرتنش را متوقف کنند.

آنتونوف در بیانیه ای که در صفحه فیس بوک سفارت روسیه منتشر شده است با عنوان کردن این مطلب ابراز امیدواری کرد مقامات آمریکایی روابط با کشورها را بر اساس احترام متقابل، تنظیم کنند.

وی گفت که سفارت این کشور در واشنگتن نامه هایی از شهفرایندان آمریکایی دریافت کرده است که از اظهارات دولت آمریکا در خصوص روسیه عذرخواهی کرده اند .

آنتونف گفت: من می خواهم از شهفرایندان ایالات متحده که برای حمایت از توسعه روابط محبت آمیز بین روسیه و ایالات متحده نامه به سفارت ارسال کرده اند، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم. بسیاری مخالفت خود را با اظهارات عجولانه ای که به تازگی واشنگتن درباره فدراسیون روسیه داشته است، عذرخواهی کردند.

سفیر روسیه اظهار داشت: موضع آمریکایی ها که می فهمند گفت و گو بین کشورها باید بر اساس برابری و احترام متقابل باشد، او را تحت تأثیر قرار داده است

آنتونف اضافه کرد: این رویکرد شهفرایندان آمریکایی نشان می دهد که پتانسیل عادی سازی روابط بین مردم روسیه و آمریکا همچنان باقی است.

27 اسفند جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در مصاحبه با ABC News گفته بود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هزینه ادعای مداخله در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 را پرداخت خواهد کرد.

همچنین، رئیس جمهور ایالات متحده اجازه توهین شخصی به همکار روسی خود را داد. وی به این سوال که آیا پوتین را قاتل می داند، پاسخ مثبت داد. البته رئیس جمهور روسیه در پاسخ به سخنان بایدن برای وی آرزوی سلامتی کرد.

در پی اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که ولادیمیر پوتین همتای روسی خود را به اتهام مداخله در انتخابات کشورش قاتل خواند و گفته بود، مسکو باید تاوان پس بدهد، وزارت خارجه روسیه اظهار داشت که سفیرش را از واشنگتن فرا خوانده است

رهبر چچن: بایدن مرد باش با پوتین گفت و گو کن

رمضان قدیروف رهبر جمهوری چچن از رئیس جمهوری آمریکا خواست تا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت و گو کند و در فضای مجازی نوشت: جو بایدن مرد باش و با پوتین گفت و گو کن.

قدیروف روز شنبه در کانال تلگرام خود نوشت: هنوز 2 روز از اظهارات جنجالی بایدن سپری نشده است که وی دچار افسردگی شده است و از آن آتش در چشمان وی خبری نیست.

رئیس جمهوری چچن با بیان اینکه بایدن چهره زبون و درمانده ای یافته است، اضافه کرد: این حالت بایدن پس از پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای گفت و گو بوجود آمده است.

بایدن در اقدامی جنجالی روز چهارشنبه هفته گذشته در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز تایید کرد که همتای روسی وی یک قاتل است. رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگار این شبکه تلویزیونی در خصوص اینکه آیا فکر می کنید که او قاتل است؟، پاسخ مثبت داد.

بایدن در این مصاحبه همچنین با اتهام دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا گفت که پوتین تاوان دخالت در انتخابات های آمریکا را خواهد پرداخت.

رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه از بایدن برای گفت و گو دعوت کرد و از او خواست تا این مذاکرات مجازی را به صورت زنده انجام دهند.

پوتین در اظهارات تلویزیونی با پیشنهاد اینکه این گفت و گو فردا یا روز دوشنبه صورت گیرد، گفت: می خواهم بایدن را به ادامه مباحثه مان دعوت کنم اما مشروط به اینکه این کار را به صورت زنده انجام دهیم.

قدیروف در ادامه مطلب خود در کانال تلگرام خطاب به بایدن نوشت: مرد باش جو بایدن جوابگوی حرف های خود باش و خود را رسوا نکن! پیشنهاد رئیس جمهوری روسیه را بپذیر و با یکدیگر اگر حرفی برای زدن داری گفت و گو کن!

وی اضافه کرد: روسیه و آمریکا مسائل زیادی دارند و نباید فرصت برای گفت و گو را ازدست داد.بسیاری در آمریکا از روسیه و پوتین خوششان می آید و بایدن نباید از حقیقت بترسد.

کرملین: آماده جنگ سرد احتمالی با آمریکا هستیم

دیمیتری پسکوف سخنکوی ریاست جمهوری روسیه گفت: درباره احتمال جنگ سرد جدید بین روسیه و آمریکا خود را برای بدترین ها آماده می کنیم ولی در عین حال به بهترین ها امیدواریم.

پسکوف روز جمعه به خبرنگاران گفت که روسیه حتی در پی اظهارات اخیر بایدن رئیس جمهور آمریکا علیه ولادیمیر پوتین همتای روسی خود برای حفظ روابط با ایالات متحده تلاش خواهد کرد.

وی در عین حال شرح داد: مسکو هنوز از واکنش آمریکا به دعوت پوتین از بایدن برای برگزاری آنلاین گفت و گو مطلع نیست.

وی با بیان اینکه شرح داد: درخواست تماس پوتین با بایدن از طریق کانال های دیپلماتیک انجام می شود، گفت: مسکو نمی تواند اظهارات بایدن را در نظر نگیرد ولی برای ادامه گفت و گو آماده است

پسکوف شرح داد در صورت تماس پوتین با بایدن، موضوع اتهامات بی اساس از جانب آمریکا مطرح خواهد شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیروز پنجشنبه پس از اینکه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا وی را قاتل خواند، از او برای گفت و گو دعوت کرد.

پوتین از بایدن خواست تا این مذاکرات مجازی را به صورت زنده انجام دهند.

پوتین در اظهارات تلویزیونی با پیشنهاد اینکه این گفت و گو فردا یا روز دوشنبه صورت گیرد، گفت: می خواهم بایدن را به ادامه مباحثه مان دعوت کنم اما مشروط به اینکه این کار را به صورت زنده انجام دهیم.

وزیرخارجه روسیه:وضع روابط با آمریکا سخت است

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم گفت که کشورش برای وضع سخت در روابط با ایالات متحده آمریکا آماده شده است.

لاوروف روز جمعه در سخنانی در نشست بنیاد سیاسی گارچاکوف روسیه گفت: وضع روابط با آمریکا در واقع سخت است اما ما برای چنین سیر اوضاع آماده هستیم.

وی اظهار داشت: روسیه برای همکاری با آمریکا در عرصه هایی که به نفع مسکو است آمادگی دارد و این همکاری باید در شرایط به نفع ما باشد.

وزیر خارجه روسیه گفت: در شرایط کنونی نقش تماس های بین المللی از طریق جامعه مدنی افزایش می یابد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 710

به "عذرخواهی آمریکایی ها بخاطر سخنان مقامات این کشور درباره روسیه، روسیه: مقامات آمریکا فرایند فروپاشی روابط را متوقف کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عذرخواهی آمریکایی ها بخاطر سخنان مقامات این کشور درباره روسیه، روسیه: مقامات آمریکا فرایند فروپاشی روابط را متوقف کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید