کدام شهر های جهان برای زندگی بچه ها مناسب ترند؟

به گزارش مجله فان پی سی، شهر دوستدار کودک از جمله مقیاس های بسیار مهم سنجش برای تشخیص برترین شهر های جهان است. شهر دوستدار کودک شهری است که در آن تامین خواسته های بچه ها در اولویت قرار می گیرد و وضع اجتماعی، فرهنگی و معماری آن همسو با احتیاج های آنهاست و حقوق بچه ها در سیاست ها، قوانین، برنامه ها و بودجه منعکس می گردد.

کدام شهر های جهان برای زندگی بچه ها مناسب ترند؟

به گزاش همشهری، یونیسف به عنوان یک مرجع، بر اجرای طرح شهر دوستدار کودک در سراسر جهان نظارت می نماید. عمده ترین وظیفه این سازمان در طرح یاد شده ارتقا و حفاظت از حقوق بچه ها است تا اطمینان حاصل گردد که در تمام مسائل و فرآیند های تصمیم گیری نظر بچه ها در نظر گرفته شده و حقوق آن ها پایمال نمی گردد.

یونیسف همکاری با مقامات محلی و شهرداری ها را در کشور های مختلف تقویت نموده و برای اطمینان پیشرفت کار از سازمان های غیردولتی در این زمینه یاری می گیرد، تا رویکرد CFC (شهر دوستدار کودک) از راه های مختلف در کشور ها توسعه پیدا کند.

به گزارش سایت پاسپورت استند ادونچرز، شهر های دوستدار کودک عمدتا دارای شهر های بازی، پارک های بازی، موزه ها، مراکز تفریحی و آموزشی معتبر و دوستدار کودک هستند.

در این مطلب به تعدادی از مهمترین شهر های دوستدار کودک پرداخته ایم.

اگر چه در نگاه اول آمستردام شهری دوستدار کودک به نظر نمی رسد، اما در واقع این شهر تاریخی هلند از مهمترین و پر امکانات ترین شهر های دوستدار کودک در سراسر جهان محسوب می گردد.

در یک نگاه کلی می توان به این مساله اشاره نمود که شهر آمستردام از زیر ساخت های بسیار گسترده و مناسب برای دوچرخه سواری شهری برخوردار است، امری که هم از نظر ورزشی و هم از نظر تفریحی می تواند بسیار برای بچه ها مطلوب باشد. علاوه بر آن آمستردام دارای تعداد بی شماری از پارک های بازی کودک است.

در واقع تقریبا در هر خیابان این شهر یک پارک محل بازی بچه ها وجود دارد. در منطقه ها مختلف این شهر بعلاوه استخر های فواره دار و زمین های شنی مختص به بازی بچه ها وجود دارد.

هر محله از این شهر نیز دارای کتابخانه ای است که بچه ها می توانند اوقات فراغت خود را در آن به مطالعه بپردازند یا کتاب های مورد علاقه خود را از این کتابخانه ها به امانت بگیرند. اغلب موزه های شهر آمستردام نیز تور های گردشی ویژه ای را برای بازدیدنمایندگان کودک اختصاص داده اند.

لندن؛ از موزه بریتانیا تا لگو لند جهانیی برای بچه ها

شهر لندن مرکز بریتانیا علاوه بر این که آثار تاریخی قرون مختلف را در خود جای داده و از این نظر می تواند برای همه سنین شهری مجذوب نماینده باشد، شهری دوستدار کودک نیز هست و از جاذبه های مهمی برای تفریح بچه ها برخوردار است.

بچه ها علاوه بر گشت و گذار در موزه بریتانیا که می تواند آن ها را با فرهنگ های مختلف تاریخی و باستانی آشنا کند، می توانند در لگو لند (سرزمین لگوی لندن)، پارک تفریحی و باغ وحش جهانی ماجرا های چسینگتن -که هر دوی این مراکز تفریحی به سادگی با استفاده از حمل و نقل عمومی قابل دسترسی هستند- به بازی های مورد علاقه خود بپردازند.

علاوه بر این بچه ها می توانند با حضور در کابین های تلفن قدیمی و قرمز رنگ لندن به اکتشاف بپردازند و به این نکته پی ببرند که در گذشته های نه چندان دور، نسل های قبلی چگونه در شهری به گستردگی لندن با یکدیگر ارتباط تلفنی بر قرار می کردند.

بچه ها در موزه طبیعی لندن نیز می توانند با دایناسور های ماقبل تاریخ از نزدیک چشم در چشم شوند. چرخ و فلک موسوم به چشم لندن که از بالای آن می توان بخش های مهمی از این شهر تاریخی را دید از جاذبه های مورد علاقه بچه ها در این شهر باشد.

کپنهاگ؛ باغ های تیوولی سومین پارک قدیمی تفریحی بچه ها

کپنهاگ نیز یکی از شهر های مهم دوستدار در اروپاست. شهر کپنهاگ مملو از امکانات تفریحی و سرگرم نماینده برای انواع گروه های سنی است. باغ های تیولی یکی از قدیمی ترین شهر های بازی جهان در کپنهاگ مرکز دانمارک واقع است.

گفته می گردد که ساخت پارک های تفریحی دیزنی را از باغ های تیوولی در کپنهاگ الهام گرفته اند. این شهر بازی سومین شهر بازی قدیمی جهان است. این یکی از مراکز تفریحی سرگرم نماینده بزرگی است که بچه ها می توانند در آن با انواع و اقسام وسایل تفریح اوقات خوشی داشته باشند.

در این شهر بازی ترن های هوایی مختص هر سنی از جمله بزرگسالان، نوجوانان و بچه ها وجود دارد. بچه های هم که از سوار شدن به وسایل تفریحی این پارک خودداری می نمایند، می توانند از مسابقات پانتومیم و نمایش های موزیکال زیادی که در این پارک برگزار می شوند، لذت ببرند.

مجسمه پری دریایی کوچک که با اقتباس از یکی از شخصیت های از داستان های هانس کریستین اندرسن (نویسنده مشهور دانمارکی داستان های کودک) ساخته شده نیز از مهم ترین جاذبه های کپنهاگ برای بچه ها است و اغلب بچه ها در کنار این مجسمه عکس هایی به یادگار می گیرند.

برلین؛ جهانی بازی های کامپیوتری برای بچه ها

شهر تاریخی برلین که تا همین سه دهه پیش مهمترین آوردگاه شرق و غرب در دوران جنگ سرد بود، امروز یکی از مهمترین شهر های دوستدار کودک اروپا و جهان است. از میان موزه های متعدد برلین، موزه کامپیوتر این شهر به طور ویژه می تواند مورد توجه بچه ها، نوجوانان و جوانان قرار بگیرد. در این موزه بازدید نمایندگان می توانند به طور کامل با تاریخچه بازی های کامپیوتری و بازی های ویدئویی قدیمی نظیر بازی سوپر ماریو آشنا شوند.

شهر برلین پارک ها و باغ های زیادی برای بازی و تفریح بچه ها دارد. تیرگارتن مهمترین شهر مرکز برلین است که می تواند به طور ویژه برای بچه ها نیز مجذوب نماینده باشد.

بارسلونا؛ قصر های ساحلی بچه هاه

بارسلونا دومین شهر بزرگ اسپانیا و از مقاصد عمده جهانگردی جهانست، این شهر نیز یکی از شهر های مهم دوستدار کودک در جهان محسوب می گردد. کوچه های سنگفرش بارسلونا به طور ویژه مورد علاقه بچه ها این شهر است. بارسلونا هفت ساحل مشهور دارد که یکی از آن ها بارسلونتا نام دارد، در این ساحل به طور ویژه بچه ها به بازی و ساختن قصر ها و قلعه های شنی ساحل می پردازند.

یکی دیگر از تفریحات مورد علاقه بچه ها در این شهر نیز صعود به منطقه مونتجوئیک با تله کابین و دیدن این منطقه سراسر پوشیده از تپه های سرسبز است. شهر بارسلونا نیز مانند بسیاری از شهر های دوستدار کودک مملو از پارک های بازی و مراکز تفریحی و سرگرم نماینده برای بچه ها است. بارسلونا بعلاوه شهر امن و محل مناسبی برای بازی و حضور بچه ها در خیابان ها است.

اورلاندو؛ مرکز بازی بچه ها

اگر یکی از مهمترین ویژگی شهر های دوستدار کودک را دارا بودن اماکن تفریحی و پارک های زیاد بدانیم، در میان شهر های دوستدار بچه ها نمی توان از اورلاندو در استان فلوریدای آمریکا یاد نکرد. شهر اولاندو علاوه بر پارک تفریحی و تفریح دیزنی دارای پارک ها و شهر بازی های تفریحی برای بچه ها است.

البته مراکز تفریحی اورلاندو تنها در این پارک ها خلاصه نمی گردد، اورلاندو از مرکز فضایی کندی وابسته به ناسا نیز چندان فاصله ندارد. در این مرکز تور های مخصوصی برای بازدید نمایندگان، برای دیدن سیمولیتر ها و راکت های فضایی در نظر گرفته شده که می تواند به طور ویژه برای بچه ها مجذوب نماینده باشد.

سان فرانسیسکو؛ شهر دوچرخه سواری بچه ها

سان فرانسیسکو نیز از جمله شهر های مهمی است که از ویژگی های شهر های دوستدار کودک برخوردار است، این شهر پارک ها و باغ های زیادی دارد که در اغلب آن ها فضایی برای دوچرخه سواری که از محبوب ترین تفریحات بچه ها است، اختصاص یافته است، علاوه بر این موقعیت خاص سان فرانسیسکو و به ویژه منطقه ها مرکزی شهر که روی چندین تپه بنا شده می تواند از جاذبه زیادی برای بچه ها برخوردار باشد، چرا که خواهند توانست با سوار شدن به خودرو های کابلی از تپه های این شهر بالا و پائین بروند و جاذبه های این شهر را دیدن نمایند.

در سان فرانسیسکو اسکله و باراندازی مشهور به اسکله ماهیگیر وجود دارد که بچه ها می توانند با حضور در این اسکله در نقش جهانگرد ظاهر شوند و از غذا های دریایی رستوران های آن استفاده نمایند و برای اولین بار با طعم غذا های دریایی به طور ویژه آشنا شوند. بعلاوه این شهر هوای خوبی برای تنفس بچه ها دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1278

به "کدام شهر های جهان برای زندگی بچه ها مناسب ترند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام شهر های جهان برای زندگی بچه ها مناسب ترند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید