سفر با کوله پشتی به سواحل شرقی استرالیا (تور استرالیا ارزان)

به گزارش مجله فان پی سی، سواحل شرقی استرالیا از بهترین مقاصد توریستی در دنیا هستند. هر ساله هزاران نفر توریست برای ماجراجویی به استرالیا سفر می نمایند. سواحل شرقی استرالیا هر چیزی که یک توریستا را به خود جذب کند، در بر دارند؛ خطوط ساحلی بی شمار مملو از سواحل بسیار زیبا؛ نقاط پر آرامش برای وقت گذرانی و کسب آرامش؛ زندگی شبانه دیوانه وار برای خوش گذرانی؛ حیات وحش منحصر به فرد و فرصت های انجام سفر های جاده ای بی نظیر و اردو زدن در طبیعت. در این مطلب خبرنگاران، که راهنمای کامل سفر با کوله پشتی به سواحل شرقی استرالیا است، تمام چیز هایی که برای آغاز یک ماجراجویی در این بخش منحصر به فرد از کشور استرالیا احتیاج دارید به شما ارائه می گردد. با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص محل های اقامت مخصوص مسافران با کوله پشتی، برنامه های سفر پیشنهادی، فعالیت های فوق العاده ای که می توانید در این منطقه خارق العاده انجام دهید و خیلی چیز های مهم دیگر آگاهی کسب کنید. خواندن این مطلب که راهنمای کامل سفر به سواحل شرقی استرالیا است، برای شما نیز الهام بخش خواهد بود تا با یک سفر مقرون به صرفه با کوله پشتی، تجربیات و خاطرات به یادماندنی برای خود رقم بزنید. بنابراین اگر به سفر با کوله پشتی، چه تکنفره و چه گروهی، علاقمند هستید و در عین حال، به کشور دوست داشتنی استرالیا و سواحل شرقی خیره نماینده آن علاقه دارید، بهتر است این مطلب خبرنگاران را که راهنمای کامل سفرکوله گردی به سواحل شرقی استرالیا از دست ندهید. با ما همراه باشید :

سفر با کوله پشتی به سواحل شرقی استرالیا (تور استرالیا ارزان)

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

در سفر با کوله پشتی به سواحل شرقی استرالیا، به کجاها برویم

سواحل شرقی استرالیا سرزمینی شگفت انگیز از سواحل بسیار زیبا و بی سرانجام هستند که به طول 3150 کیلومتر بین سیدنی Sydney و کارینز Cairns واقع شده اند. برترین راه برای تجربه کردن این سرزمین زیبا و پر تنوع این است که به سفر در یکی از جاده های این بخش از استرالیا که بسیاری از برترین نقاط این کشور را در امتداد خود دارد بروید. البته می توانید در این مسیر به هیچ هایک کردن hitchhiking (سواری گرفتن رایگان از خودرو های عبوری) نیز بپردازید؛ اما می بایست مطمئن باشید که به طور کامل آماده هستید و میزان زیادی آب بهمراه دارید؛ زیرا گیر کردن بدون آب و غذا در جاده های استرالیا می تواند به مرگ منتهی گردد. بنابراین برترین راه برای انجام دادن این تجربه این است که از خودروی خودتان بهره ببرید. اگر به میزان کافی پول دارید، توصیه می گردد یک خودروی کاروان یا یک خودروی بزرگ ویژه سفر کرایه کنید، یک چادر مسافرتی و یک اجاق گاز در صندوق عقب آن بگذارید و سفر خود را آغاز کنید. برای کرایه کردن خودروهای کاروان در استرالیا، می توانید به ویکید کمپرز Wicked Campers مراجعه کنید. آنها به مدت طولانی در کار فراهم نمودن خودرو های کاروان با کیفیت برای جهانگردان هستند. بعلاوه، خودرو های آنها از نقاشی های جالب توجه که شبیه به آثار هنری هستند پوشانیده شده اند. در بخش های بعدی، راهنمای کامل سفر به نقاط مختلف در سواحل شرقی استرالیا را برای شما توصیف می کنیم تا بتوانید یک سفر خاطره انگیز و ایده آل برای خود رقم بزنید.

سفر با کوله پشتی به سواحل شرقی استرالیا، سیدنی Sydney

سیدنی Sydney مرکز استان نیو ساوث ولز New South Wales و بزرگ ترین شهر در استرالیا به شمار می رود و جایگاه پر رفت و آمد ترین فرودگاه این کشور نیز هست. سیدنی Sydney یک آغاز خوب سفر و یک معرفی عالی برای سواحل شرقی استرالیا محسوب می گردد و بخاطر بنای مشهوری که در لیست میراث دنیای واقع شده است، خانه اپرای سیدنی Sydney Opera House مشهور است. هیچ سفری به استرالیا بدون عکس گرفتن با این نمونه فوق العاده معماری تکمیل نمی گردد. این بنا که در اسکله مدور Circular Quay در بندر سیدنی Sydney واقع شده است و می توانید مستقیما از فرودگاه سیدنی با قطار برای دیدن آن بروید. پل سیدنی هاربر بریج Sydney Harbour Bridge نیز در اسکله مدور Circular Quay واقع شده است. شما می توانید با رفتن به اپرا بار Opera Bar و در حال صرف یک نوشیدنی، به دیدنی این پل آهنی و بندر آن بپردازید. این پل از لحاظ انواع وسایل نقلیه، یک متصل نماینده مهم در شهر سیدنی Sydney به شمار می رود. حتما از روی برج رد شوید و منظره های عالی از سیدنی Sydney را دیدن کنید. اگر هم به میزان کافی شجاع باشید، می توانید از طریق شرکت در تور سیدنی بریج کلایم Sydney Bridge Climb، از نیمه جنوبی پل بالا بروید و منظره ها شهر را از بالاترین نقطه برج دیدن نمایید. یکی از برترین زمان ها برای دیدنی بندر سیدنی Sydney، عید سال نو میلادی است؛ آتش بازی که در این شهر برگزار می گردد، یکی از زیبا ترین شو های آتش بازی در دنیا است. اسکله مدور Circular Quay جایگاه اصلی ترین ترمینال قایق های مسافربری شهر نیز هست. حتما به یک قایق سواری 30 دقیقه ای در ساحل مانلی Manly بروید. ساحل مانلی Manly یکی از محبوب ترین سواحل شهر سیدنی Sydney است و یک مسیر پیاده روی مملو از رستوران، فروشگاه و غیره دارد. دارلینگ هاربر Darling Harbour در مجاورت مرکز شهر سیدنی Sydney قرار گرفته است و از طریق سیستم حمل و نقل عمومی قابل دسترس است. بسیاری از موزه ها و جاذبه های مشهور شهر سیدنی Sydney در این منطقه قرار گرفته اند. سیدنی Sydney مانند بسیاری از کلان شهر های دیگر دنیا، پر از جاهای دیدنیی برای دیدن و چیزهای جالب برای انجام دادن است. بعضی از برترین کار هایی که در این شهر می توانید انجام دهید، بازدید از هاید پارک Hyde Park، کینگز کراس Kings Cross، باغ های گیاه شناسی سلطنتی Royal Botanic Gardens، سیدنی تاور آی Sydney Tower Eye، باغ وحش تارونگا Taronga Zoo، دراکس The Rocks و لونا پارک Luna Park هستند. اما چیزی که این شهر را خاص و منحصر به فرد می کند سواحل مشهور آن هستند. بخصوص ساحل باندی Bondi Beach یکی از پر بازدید ترین نقاط جهانگردی در استرالیا محسوب می گردد. اگر با قطار به چهار راه باندی بروید، می توانید به آسانی سوار یک اتوبوس یا تاکسی شوید و یا یک اوبر Uber (اپلیکیشنی شبیه به اسنپ یا تپسی) بگیرید تا شما را به ساحل برساند. در این ساحل، امکانات و فرصت های مناسب برای موج سواری، شنا، اسکیت و بسیاری موارد دیگر وجود دارد. می توانید به شنا کردن یا قدم زدن در این ساحل محبوب بپردازید. مسیر پیاده روی ساحلی طولانی و دارای منظره های فوق العاده از اقیانوس است. سواحلی که در مسیر ساحلی واقع شده اند، بسیار بکر و زیبا هستند. یکی از محبوب ترین سواحل کوچک این منطقه، ساحل تاماراما Tamarama است.

کوله گردی به سواحل شرقی استرالیا، خلیج بایرون Byron Bay

خلیج بایرون Byron Bay در فاصله 9 ساعته از سیدنی Sydney قرار گرفته است. توصیه می گردد از سیدنی Sydney سوار یک اتوبوس شبانه شوید و این فاصله را در خواب بگذرانید. زیرا بهتر است برای لذت بردن از دیدنی طلوع آفتاب در هنگام رسیدن به خلیج بایرون Byron Bay آماده باشید. خلیج بایرون Byron Bay بخاطر فضای پر آرامش و جالب خود در تمام دنیا مشهور است. بهتر است صبح زود به این خلیج بیایید و شب دیرهنگام آن را ترک کنید. در هر حال فرقی نمی کند در چه وقت از روز به این نقطه بیایید، اما هرگز ناامید نخواهید شد. از آنجایی که این مطلب، ویژه کسانی است که با کوله پشتی و مقرون به صرفه سفر می نمایند، بهتر است ابتدا در خصوص فعالیت هایی که می توانید به رایگان انجام دهید اطلاعات کسب نمایید. مسیر پیاده روی فانوس دریایی lighthouse walk یکی از زیبا ترین نقاط این منطقه است. پیمودن این مسیر ممکن است تا 2 ساعت و نیم طول بکشد؛ اما این ورزش، ارزش تجربه کردن را دارد. بهتر است پیمودن این مسیر را از ساحل مین Main Beach آغاز کنید و به سمت دپس The Pass رهسپار شوید. سپس ادامه دهید تا به ساحل واتگوس Wategos Beach برسید؛ در این ساحل می توانید استراحت کنید و به شنا کردن مشغول شوید. سپس به سمت بالا و فانوس دریایی بروید تا بتوانید طلوع یا غروب آفتاب و یا حتی در صورت ممکن نهنگ ها را در آب دیدن کنید. فانوس دریایی کیپ بایرون Cape Byron در شرقی ترین نقطه استرالیا قرار گرفته است؛ بنابراین حتما به بازدید از آن بروید تا از لیست نقاط مهمی که می بایست حتما به آن سفر و از آن بازدید کنید خط بخورد. در خلیج بایرون Byron Bay می توانید به بازار های محلی بروید؛ در جشن هایی که هنگام غروب آفتاب گرفته می گردد شرکت کنید یا از همه مهم تر، از شعاع های نور آفتاب برای آفتاب گرفتن بهره ببرید و همه اینها رایگان هستند. اگر موج سواری بلد نیستید، خلیج بایرون Byron Bay برترین نقطه برای یادگیری این ورزش مفرح است. می توانید در ساحل مین Main Beach در کلاس های موج سواری شرکت کنید یا به ساحل واتگوس Wategos بروید. برای ماجراجویی، می توانید در میان موج سواران باتجربه این منطقه به تجربه این فعالیت مجذوب کننده مشغول شوید؛ بعلاوه می توانید یک کایاک کرایه کنید و به میان لاک پشت های دریایی و دلفین ها بروید؛ می توانید در طول ساحل به اسب سواری مشغول شوید یا در آب های سبزآبی منطقه به غواصی آزاد بپردازید. در طول زمانی که در خلیج بایرون Byron Bay بسر می برید، حتما یک روز خود را به یک سفر به نیمبین Nimbin اختصاص دهید. نیمبین Nimbin یک شهر کوچک و عجیب است که با عنوان آمستردام استرالیا شناخته شده است. در میان فروشگاه های محلی و گالری های هنری به گشت و گذار بپردازید. با مردم این شهر صحبت کنید و سپس اگر زمان دارید به بایرون هینترلندز Byron Hinterlands بروید تا بعضی از آبشار های فوق العاده این منطقه را دیدن کنید.

سفر با کوله پشتی به سواحل شرقی استرالیا، گلد کوست Gold Coast

دقیقا از نقطه ای که از مرز رد می شوید و وارد استان آفتابی کویینزلند Queensland می شد، در فاصله یک ساعته از خلیج بایرون Byron Bay، به گلد کوست Gold Coast یا ساحل طلایی می رسید. گلد کوست Gold Coast یا همان ساحل طلایی که بخاطر سواحل عالی و ایده آل برای موج سواری مشهور است و بهشت موج سواران نیز نامیده می گردد، نسبت به بیشتر نقاط سواحل شرقی استرالیا فضای متفاوتی دارد. این ساحل که اغلب با عنوان هالیوود استرالیا نیز نامیده می گردد، هسته صنعت تفریح کشور استرالیا به شمار می رود. ساختمان های شیک و مرتفع در طول سواحل بهشت موج سواران پراکنده شده اند. گلد کوست Gold Coast تصویری کاملا توریستی دارد و فرهنگ محلی بخاطر تاکتیک های تبلیغاتی آفتاب گرفتن، ماسه، موج سواری و شنا به شدت متاثر شده است. در این ساحل، به موج سواری مشغول شوید؛ سپس در یکی از رستوران های متعدد کنار اقیانوس غذا بخورید یا در بازار های ساحلی به خرید کردن مشغول شوید. آن طرف تر از ساحل، جنگل های بارانی متعددی وجود دارند که می توانید در آنها به کندوکاو و دیدنی حیوانات مشغول شوید. سری هم به کوه تمبورین Tamborine Mountain بزنید تا منظره های خارق العاده آن را دیدن کنید. نکته محبوب در گلد کوست Gold Coast برای جهانگردانی که با کوله پشتی سفر می نمایند، زندگی شبانه پر شور آن است. بخاطر آب و هوای عالی این منطقه در تمام طول سال، بارهای محلی و میهمان خانه ها مملو از میهمانی، جشن و پایکوبی هستند. وقتی هر شب چهارشنبه و شنبه به این جشن ها ملحق می شوید، بلیط ورودی وی آی پی به برترین کلوب های بهشت موج سواران را دریافت خواهید کرد. این یک روش عالی برای ارتباط برقرار کردن و آشنایی با دیگر جهانگردان است. هر چقدر که می خواهید در گلد کوست Gold Coast وقت بگذرانید. اگر هم علاقه دارید به شهر بریزبین Brisbane نیز سر بزنید، در فاصله یک ساعته از گلد کوست Gold Coast قرار گرفته است.

کوله گردی به سواحل شرقی استرالیا، بریزبین Brisbane

بریزبین Brisbane یا به قول استرالیایی ها، بریزی Brissy، مرکز کویینزلند Queensland است. بریزی Brissy از طریق رودخانه بریزبین Brisbane River که در مرکز این شهر پیچ و تاب می خورد و شهر با به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می کند تعریف می گردد. شهر بریزبین Brisbane سومین شهر پر جمعیت در کشور استرالیا به شمار می رود. در این شهر، ترکیب خوبی از زندگی شهری و طبیعت به چشم می خورد. کناره جنوبی رودخانه در بریزبین جنوبی South Brisbane، مرکز فرهنگی شهر و جایگاه گالری هنری کویینزلند Queensland Art Gallery، گالری هنر مدرن Gallery of Modern Art، مرکز اجرای هنری کویینزلند Queesnland Performing Arts Centre و موزه های متعددی مانند موزه دریایی کویینزلند Queensland Maritime Museum می باشد. از ساحل استریتس Streets Beach که یک دریاچه ساحلی دست ساز در قلب شهر بریزبین Brisbane است دیدن کنید. حتما برای قدم زدن در طول مسیر رین فارست Rainforest Walk در پارک های کناره جنوبی رودخانه زمان بگذارید. این پارک ها از 70 هزار متر مربع فضای سرسبز که برای پیک نیک کردن ایده آل است تشکیل شده است. حتما وقتی برای گوش دادن به موسیقی زنده در سیتی ساوندز City Sounds به این منطقه می آیید، در کنار تابلوی بسیار بزرگ بریزبین BRISBANE یک عکس یادگاری بیاندازید. اگر به میزان کافی زمان ندارید یا قصد دارید فقط از بریزبین Brisbane عبور کنید، باید گفت هنوز کار های بسیار زیادی برای انجام دادن در این شهر وجود دارد. می توانید در مسیر ریورواک Riverwalk که از سی بی دی CBD تا پارک نیو فارم New Farm Park ادامه می یابد قدم بزنید. با سیتی هاپر CityHopper که یک قایق حمل و نقل رایگان است، در رودخانه بریزبین Brisbane River سفر کنید. در مرکز خرید کویین استریت Queen Street خرید کنید یا در بازار های ایت استریت Eat Street Markets در پورت ساید وارف Portside Wharf به غذا خوردن مشغول شوید. شب ها نیز به گردش کردن در میان فروشگاه های صنایع دستی و لذت بردن از موسیقی زنده بپردازید.

سفر با کوله پشتی به سواحل شرقی استرالیا، نوسا Noosa و سان شاین کوست Sunshine Coast

سان شاین کوست Sunshine Coast یا ساحل طلوع آفتاب در 100 کیلومتری شمال بریزی Brissy قرار گرفته است. این منطقه که یک خط ساحلی فوق العاده زیبا در کناره اقیانوس آرام است، یکی از نقاط سواحل شرقی استرالیا است که می بایست حتما در سفر با کوله پشتی به این منطقه، از آن بازدید کنید. نوسا Noosa شناخته شده ترین نقطه این منطقه و بسیار محبوب است. این شهر ساحلی کوچک یک نقطه پر جوش و خروش است. خیابان هستینگز Hastings Street که در نزدیکی ساحل واقع شده است، دارای کافه ها، فروشگاه ها و رستوران های دوست داشتنی است. نوسا Noosa بیشتر بخاطر پارک ملی خود که غنی از گونه های گیاهی می باشد شناخته شده است. پارک ملی نوسا Noosa National Park مکانی است که به راحتی می توانید یک کوآلا را در حالی که روی یک درخت در حال استراحت است ببینید. در طول ساحل این شهر که دارای یکی از زیبا ترین و خوش منظره ترین مسیر های پیاده روی ساحلی در کل کشور استرالیا است، به قدم زدن یا دوچرخه سواری مشغول شوید. شاخه های این مسیر از میان جنگل انبوه رد می شوند و منظره های خارق العاده از آب های بسیار شفاف منطقه را به بازدید نمایندگان ارائه می نمایند. در یکی از سواحل عالی و متعدد در پارک ملی نوسا Noosa National Park، به موج سواری و آفتاب گرفتن مشغول شوید. بخصوص در ساحل تی تری بی Tea Tree Bay که یک ساحل بسیار آرام و زیبا در این منطقه است. یک روز اضافه برای گشت و گذار در تالاب های نوسا Noosa Everglades که یکی از دو سیستم تالابی شناخته شده در دنیا و برترین راز سر به مهر کشور استرالیا است اختصاص دهید. اگر در تور های این تالاب ها شرکت کنید، ابتدا در نزدیکی آن ها مستقر می شوید، سپس صبح خیلی زود به اسکله قایق ها در رودخانه نوسا Noosa River می روید؛ یک راهنمای بسیار با اطلاعات با یک قایق موتوری شما را به میان این آب های بکر می برد و پرندگان و حیات وحش جالب آن را به شما نشان می دهد. سپس می توانید به یک سفر آبی در دریاچه های کورویبا Cooroibah و کوتارابا Cootharaba بروید. در نهایت، می توانید در ردخانه میررز River of Mirrors کنو سواری کنید. تالاب های نوسا Noosa Everglades که بخاطر رنگ تیره خود مشهور هستند، شما را مبهوت خواهند کرد.

کوله گردی به سواحل شرقی استرالیا، رینبو بیچ Rainbow Beach

رینبو بیچ Rainbow Beach در فاصله دو ساعته از شمال نوسا Noosa قرار گرفته است و دروازه ای به جزیره فریزر Fraser Island محسوب می گردد. نام این شهر ساحلی از رنگ های رنگین کمانی تپه های ماسه ای که در این منطقه قرار دارند گرفته شده است. این تپه ها که از نظر معدنی بسیار غنی و بزرگ هستند، یک پس زمینه بسیار زیبا و ایده آل برای این ساحل خشن که می بایست از طریق خودروی آفرود در آن حرکت کنید می باشند. تپه شنی کارلو سند بلو Carlo Sand Blow یک منطقه 15 هکتاری با ظاهری شبیه به سطح ماه است. این نقطه فوق العاده تاثیر گذار که در نزدیکی رینبو بیچ Rainbow Beach واقع شده است، یک مکان فوق العاده برای دیدنی طلوع یا غروب آفتاب محسوب می گردد. اگر در پی ماجراجویی و هیجان هستید، می توانید بالا یا پایین رفتن از این تپه های شنی را تجربه کنید و یا به پاراگلاید سواری مشغول شوید. اگر در پی کاری متفاوت از شنا کردن و موج سواری هستید، در رینبو بیچ Rainbow Beach به ماهی گیری که یکی از جاذبه های اصلی این منطقه محسوب می گردد بپردازید. از فانوس دریایی دابل آیلند پوینت Double Island Point Lighthouse دیدن کنید و سعی کنید کوسه ها و موجودات دریایی جالب این منطقه را ببینید.

سفر با کوله پشتی به سواحل شرقی استرالیا، فریزر Fraser Island

جزیره فریزر Fraser Island بزرگ ترین جزیره ماسه ای در دنیا است. بنابراین در کوله گردی به سواحل شرقی استرالیا، بازدید از این جزیره را از دست ندهید. از آنجایی که این جزیره کمی دورافتاده است، بهتر است در یک تور با راهنما از آن بازدید کنید. برای گشت زدن در این جزیره، حتما می بایست خودروی آفرود داشته باشید؛ بنابراین این خودروها از طریق بعضی شرکت ها با راننده کرایه داده می شوند. گزینه های اقامتی در جزیره فریزر Fraser Island از مجموعه های اقامتی بسیار گران قیمت و اردوگاه ها تشکیل شده است؛ بنابراین توری که در آن شرکت نموده اید، تمامی امکاناتی که در اردوگاه یا مجموعه اقامتی خود به آن احتیاج دارید، برایتان فراهم می سازد. هزینه ای که برای اقامت می پردازید، شامل هزینه پارکینگ و غذا نیز می گردد. برای بازدید از این جزیره می بایست حتما در یک تور سه روزه و دوشبه شرکت کنید. اگر قصد دارید بازدید از جزیره فریزر Fraser Island را به تنهایی و بدون شرکت کردن در تور تجربه کنید، نکاتی هست که می بایست حتما بخاطر داشته باشید. این جزیره فوق العاده بزرگ است و فروشگاه های موجود در آن کم و با فاصله زیاد از هم قرار گرفته اند؛ بنابراین بهتر است خوراکی و لوازم مورد احتیاج خود را بیشتر از آنچه که پیش بینی می کنید تهیه کنید تا بعدها به مشکل برنخورید. بعلاوه می بایست قبل از رسیدن به جزیره از سازمان مدیریت محیط زیست و منابع Department of Environment and Resource Management، اجازه اردو زدن را دریافت نمایید. قبل از سفر، می بایست خودروی آفرود خود را کرایه کنید و بلیط قایق مسافربری که شما را به جزیره می برد تهیه نمایید. حتما بسته ویژه بازدید نمایندگان که شامل مجوز استفاده از خودروی آفرود، نقشه ها و اطلاعات ایمنی و پارکینگ ها می گردد دریافت کنید. در ضمن حتما در خصوص تمامی امکاناتی که برای اردو زدن در این جزیره احتیاج خواهید داشت تحقیق کنید و آنها را تهیه نمایید. جزیره فریزر Fraser Island یکی از شگفتی های دنیا و سواحل شرقی استرالیا است. دریایی که جزیره را احاطه نموده است به علت آشفتگی و پرموجی آن به واسطه برخورد دو رشته موج های متقابل یا برخورد یک رشته موج با بادهای مخالف و کوسه ایی که در آن رفت و آمد می نمایند، قابل شنا کردن نیست. در جزیره فریزر Fraser Island بیش از صد دریاچه آب شیرین که از تمیز ترین دریاچه های دنیا هستند وجود دارند که می توانند جایگزین خوبی برای این دریای غیر قابل شنا به شمار روند. دریاچه مکنزی Lake Mackenzie، محبوب ترین دریاچه این جزیره، از ماسه های سفید و آب بسیار شفاف تشکیل شده است و جواهر واقعی این جزیره محسوب می گردد. دریاچه وابی Lake Wabby، دریاچه سبز رنگ زمردین، در مجاورت یک توده بزرگ ماسه ای قرار گرفته است. این دریاچه مملو از ماهی های کوچک است که پوست های مرده را می خورند؛ بنابراین می توانید در حالی که در آفتاب استراحت می کنید، یک پدیکور رایگان دریافت کنید. جاده اصلی جزیره فریزر Fraser Island، سونتی فایو مایل بیچ Seventy-Five Mile Beach نام دارد که می توانید بعضی از برترین جاذبه های این جزیره شامل کشتی متروک ماهنو Maheno Shipwreck و نهر الی Eli Creek را در آن ببینید. نهر الی Eli Creek دارای یک مسیر پیاده روی است که رفتن به سر آن را آسان می کند. آب این نهر آنچنان تمیز است که شما می توانید از آن بنوشید یا در جریان آن قرار بگیرید. شرقی ترین نقطه جزیره که ایندین هد Indian Head نام دارد، منظره های خارق العاده از اقیانوس را در معرض دید بازدید نمایندگان می گذارد. از این صخره بالا بروید و در پی لاک پشت های دریایی و کوسه هایی که در آب های آن اطراف شنا می نمایند بشد. جکوزی طبیعی جزیره فریزر Fraser Island که شمپین پولز Champagne Pools نام دارد، یک نقطه عالی دیگر برای آب تنی کردن است. این استخر ها که از طریق اصابت موج ها به صخره های آتش فشانی شکل گرفته اند، نام خود را بخاطر آب های حباب دار خود کسب نموده اند. این تنها مکان در جزیره است که می توانید در آب دریا شنا کنید و خطری متوجه شما نمی گردد. دینگوها ویژگی عالی دیگر جزیره هستند. صدها دینگو در این جزیره وجود دارند که به جای مانده دینگوهای شرق استرالیا می باشند و دیدنی آنها واقعا جالب است. بیشتر اردوگاه های این جزیره از طریق نرده های ضد دینگو محصور شده اند تا چادر های مسافرتی شما از شر این روباه های زیبا در امان باشد.

کوله گردی به سواحل شرقی استرالیا، جزایر ویتساندی Whitsunday Islands

جزایر ویتساندی Whitsunday Islands با زیبایی غیر قابل توصیف خود، انگار از رویا ساخته شده اند. این جزیره ها بعلاوه بخشی از دیواره بزرگ مرجانی Great Barrier Reef را تشکیل می دهند. این مکان آنقدر رویایی است که به عنوان یک جهانگرد که مقرون به صرفه و با کوله پشتی سفر می کند، باورتان نمی گردد به چنین مکان رویایی آمده باشید. جزایر ویتساندی Whitsunday Islands بخاطر زیبایی حیرت انگیزش، مملو از مجموعه های اقامتی تفریحی بسیار مجلل است و مسافرخانه ای در آن موجود نیست. اما اگر قایق داشته باشید و غذای خود را همراه بیاورید، اردو زدن در بعضی از جزایر ممکن است. البته برای اردو زدن احتیاج به اخذ مجوز نیز خواهید داشت. برترین راه برای تجربه کردن 74 جزیره ویتساندی Whitsunday Islands این است که با قایق به بازدید از آنها بروید. تور های ترو بلو سیلینگ True Blue Sailing محبوب ترین شرکت برگزاری تور با هیجان انگیز ترین کشتی های مرتفع برای گشت زنی در اطراف جزایر هستند. محبوب ترین و مشهور ترین کشتی این شرکت، کشتی آتلانتیک کلیپر Atlantic Clipper است که هیچ کشتی یا قایقی نمی تواند با آن رقابت کند. این کشتی شامل سه طبقه، 21 کابین، عرشه های متعدد آفتاب گرفتن، یک اسپا، یک سکوی شیرجه مرتفع و یک سرسره آبی است. در این کشتی با 35 متر ارتفاع و کارکنان عالی، یک سفر دو روزه و دو شبه را خواهید گذراند. مطلع باشید که سفر های این کشتی با هزینه 500 دلار استرالیا به بالا انجام می شوند؛ بنابراین بهتر است که سفر خود را از قبل رزرو کنید تا مجبور به پرداخت هزینه بیشتر نباشید.

سفر با کوله پشتی به سواحل شرقی استرالیا، جزیره مگنتیک یا جزیره مغناطیسی Magnetic Island

جزیره مگنتیک یا جزیره مغناطیسی Magnetic Island در 8 کیلومتری سواحل استرالیا واقع شده است و یکی دیگر از بخش های سواحل شرقی استرالیا می باشد که حتما باید به بازدید از آن بروید. این جزیره کوهستانی که نام آن بخاطر خاصیت مغناطیسی اسرار آمیزش انتخاب شده است، دارای ویژگی های بسیار عجیبی است که می بایست کشف شوند. جزیره مگنتیک یا جزیره مغناطیسی Magnetic Island در لیست میراث دنیای یونسکو واقع شده است و مملو از جنگل است. این جزیره بعلاوه دارای 23 ساحل و خلیج دنج و خلوت می باشد و یک گریزگاه عالی برای علاقمندان به ورزش های آبی به شمار می رود. شما در این جزیره می توانید در یک تور کایاک سواری شرکت کنید یا جت اسکی یا وسایل اسکی روی آب کرایه کنید. مثل همواره، در یکی از سواحل خصوصی جزیره به استراحت مشغول شوید. بیش از 25 کیلومتر مسیر پیاده روی در جزیره مگنتیک Magnetic Island وجود دارند و دارای منظره های خارق العاده می باشند. بعلاوه می توانید یک خودروی آفرود کرایه کنید و به گشت و گذار در اطراف جزیره مشغول شوید. بهتر است با خودروی خود به روستای بانگلو بی کوآلا Bungalow Bay Koala Village بروید تا کوآلای مشهور جزیره مگنتیک Magnetic Island را در آغوش بگیرید. در این روستا، متخصصانی وجود دارند که فرصت در دست گرفتن مار پیتون، کروکودیل های کوچک، مارمولک ها و سایر حیوانات را در اختیار بازدید نمایندگان می گذارند. این جزیره بعلاوه جایگاه برگزاری جشن های ساحلی ماه کامل نیز هست.

کوله گردی به سواحل شرقی استرالیا، میشن بیچ Mission Beach

میشن بیچ Mission Beach یک جواهر دیگر است که می بایست به بازدید آن بروید. این روستا بخاطر زیبایی طبیعی و ماجراجویی هایی که در آن انجام می گیرد مشهور است و به زودی در میان جهانگردانی که به سواحل شرقی استرالیا سفر می نمایند شناخته تر می گردد. میشن بیچ Mission Beach بین دریا و مزارع منطقه قرار گرفته است و حس یک شهر کوچک ساحلی را دارد. جزیره دانک Dunk Island که یک جزیره احاطه شده با دیئاره های مرجانی و پوشیده شده از جنگل های بارانی است یک مکان دوست داشتنی می باشد که مسیر های پیاده روی بی سرانجام با منظره های پانورامایی فوق العاده دارد. روز خود را در این جزیره به دیدنی بعضی از 100 گونه پرنده آن، انجام غواصی آزاد در آب های گرم یا لذت بردن از منظره ها در یکی از سواحل این جزیره بگذرانید. میشن بیچ Mission Beach ماجراجویی را به شما هدیه می کند. می توانید در رودخانه تالی Tully River به قایق رانی در آب های خروشان آن مشغول شوید یا به دوچرخه سواری کوهستان، ماهی گیری یا قایق سواری سرگرم شوید. برای تجربه بیشترین لذت هیجان، بهتر است به پرش از هواپیما با چتر بپردازید و در ساحل فوق العاده جزیره فرود بیایید.

سفر با کوله پشتی به سواحل شرقی استرالیا، کارینز Cairns

در فاصله 100 کیلومتری از میشن بیچ ، به کارینز Cairns می رسید. این شهر استرالیایی بخاطر آب و هوای استوایی خود شناخته شده است و دروازه ورود به جنگل بارانی دینتری Daintree Rainforest و دیواره بزرگ مرجانی Great Barrier Reef می باشد. در کارینز Cairns رستوران ها، بار ها و فروشگاه های متعددی وجود دارد که مقرون به صرفه و برای جهانگردانی که با کوله پشتی سفر می نمایند مناسب هستند. بعلاوه جایگاه تنها نقطه ویژه بانجی جامپینگ در استرالیا نیز هست. اما جواهری که بر تاج کارینز Cairns نشسته است و یکی از هفت شگفتی طبیعی دنیا و بزرگ ترین ارگانیزم زنده روی سیاره زمین به شمار می رود، دیواره بزرگ مرجانی Great Barrier Reef است. دیواره بزرگ مرجانی Great Barrier Reef را می توان از فضا مشاهده کرد؛ بنابراین شما خیلی خوش شانس خواهید بود اگر بتوانید آن را از نزدیک هم ببینید و برترین راه برای انجام آن، شرکت در یک تور غواصی است که اصلا مقرون به صرفه نیست. تور های بازدید از این منطقه شامل غواصی های چندمرتبه ای، فرصت های غواصی آزاد و سواری روی قایق های کف شیشه ای می باشد. اینها شخصی ترین و نزدیک ترین روش ها برای کشف این زیست بوم حیرت انگیز و مبهوت نماینده هستند. اما روش ایده آل برای به سرانجام رساندن زمان شما در کارینز Cairns این است که به بازدید از آبشار های مشهور در آترتون تیبل لندز Atherton Tablelands که منظره ها مناسب تصاویر اینستاگرام دارند بروید. بعلاوه در مقابل آبشار های میلا میلا Millaa Millaa Falls نیز عکس بیاندازید و خاطره بازدید از آن را ثبت کنید.

کوله گردی به سواحل شرقی استرالیا، کوه های بلو یا کوه های آبی Blue Mountains

کوه های بلو یا کوه های آبی Blue Mountains بعضی از خارق العاده ترین منظره ها و هیجان انگیز ترین فعالیت های ماجراجویانه در کل کشور استرالیا را به بازدید نمایندگان خود ارائه می نمایند. این کوه ها دارای جنگل های انبوه هستند و شامل کنیون های باریک و گلوگاه های متعدد می باشند که باعث می گردد جهت یابی در آنها بسیار سخت گردد. برای سال های طولانی و در زمانی که قاره استرالیا تازه کشف شده بود، مهاجرانی که به این قاره آمده بودند برای عبور از این منطقه مشکل پیدا کردند و در نتیجه آن را غیر قابل عبور می دانستند. اما امروزه کوه های بلو Blue Mountains آنقدر ها هم ترسناک نیستند؛ جاده های متعددی وجود دارند که از میان کوه ها عبور می نمایند و منظره های بی نظیر متعددی را در خود دارند. بسیاری از این منظره های مشهور مانند آنهایی که در اکو پوینت Echo Point و گاوتس لیپ Govetts Leap قرار دارند، از طریق اتومبیل قابل دسترسی می باشند. شهر اصلی در کوه های بلو Blue Mountains، شهری به نام کاتومبا Katoomba است. در این شهر تنها فروشگاه ها و کافه های محلی می بینید و خبری از شرکت های بزرگ و فروشگاه های مشهور نیست. اما خبر بد این است که معروفیت این شهر در حال افزایش است و تعداد جهانگردان آن روز به روز افزایش می یابد. سایر نقاط مهم کوه های بلو Blue Mountains، شامل اسپرینگ وود Springwood، لورا Leura و بلک هیث Blackheath هستند. مسیر های محبوب این منطقه نیز مسیر جاینت استروی Giant Stairway، گرند کنیون Grand Canyon و نشنال پس تریل National Pass Trail می باشند. بعضی از خیره نماینده ترین گلوگاه های دنیا در کوه های بلو Blue Mountains واقع شده اند و بهتر است بازدید از این کوه ها را از دست ندهید.

امنیت در کوله گردی به سواحل شرقی استرالیا

استرالیا یک کشور ایمن با نرخ جرم بسیار پایین است. برای این که ایمنی خود را حفظ کنید تنها می بایست به این نصیحت عمل نمایید : احمق نباشید. چیزهایی که بهتر است حواستان باشد و ممکن است اصلا به آنها فکر نکنید اینها هستند : وقتی در معرض آفتاب استرالیا هستید، حتما از کرم ضد آفتاب، کلاه، عینک دودی و لباس های سبک بهره ببرید. اشعه آفتاب در این کشور، بخاطر نزدیکی به خط استوا، بسیار خطرناک است. همواره آب بنوشید و همواره مایعات همراه خود داشته باشید. بدترین راه خراب کردن سفرتان این است که بخاطر کم آبی و تشنگی در بیمارستان بستری شوید. در سواحل، بین پرچم های ویژه ساحلی شنا کنید. معمولا در این نقاط، تورهای ضد کوسه برای حفاظت از شناگران نصب شده است. در ضمن گروه نجات اقیانوس نیز می توانند شما را در کنار سایرین ببینند و به یاری شما بیایند. بعلاوه، اصلا اهمیتی ندارد چقدر احساس می کنید در شنا کردن حرفه ای و پیشرفته هستید. پرچم ها بی علت درون آب و فواصل مشخص قرار داده نشده اند. هرگز هنگام شب در دریا شنا نکنید. با توجه به وجود کروکودیل ها و کوسه های فراوان در آب های این کشور، در استرالیا، جمله مشهوری وجود دارد که می گوید : اگر هیچ شخص استرالیایی را در حال شنا کردن ندیدید، شما هم نباید وارد آب شوید. و این جمله نه تنها کاملا درست است، بلکه می تواند به عنوان یک قانون ایمنی در نظر گرفته و از آن تبعیت گردد. خطر دیگری که ممکن است در سفر به سواحل شرقی استرالیا وجود داشته باشد و البته معمول نیست، این است که یک مار یا عنکبوت شما را نیش بزند. همواره قبل از گشت و گذار در یک منطقه، تحقیق کنید؛ به دیگران بگویید که قرار است به آن منطقه بروید و در صورت امکان از کسی بخواهید شما را همراهی کند. برای مثال اگر یک عروس دریایی شما را در ساحل نیش بزند، بهتر است یک غریق نجات یا شخص متخصص در اطراف شما باشد یا شخصی که شما را به آنها برساند و هر چه زودتر مشکل مسمومیت و درد آن رفع گردد.

برترین زمان برای کوله گردی به سواحل شرقی استرالیا

قاره استرالیا در نیمکره جنوبی زمین قرار گرفته است؛ بنابراین تابستان آن از ماه دسامبر تا مارس (ماه های زمستان در نیم کره شمالی) است و زمستان آن از ماه ژوئن تا سپتامبر (ماه های تابستان در نیم کره شمالی). استان نیو ساوث ولز New South Wales در یک منطقه نیمه استوایی با تابستان های بسیار گرم و زمستان های خنک قرار گرفته است. اما کویینزلند Queensland در یک منطقه استوایی با آب و هوای گرم در سرتاسر سال می باشد.

در کویینزلند Queensland فصل تابستان که بسیار مرطوب و شرجی است، بدترین زمان برای سفر به سمت شمال و درگیر شدن با باران های شدید و تهدید گردباد است. اما اوایل فصل خشک (ماه های آوریل و می) که زمان جوان شدن زمین است، زمان مناسبی به نظر می رسد. بنابراین بهتر است در اواخر تابستان که هوا آفتابی و گرم است به سیدنی Sydney سفر کنید. سپس سفر خود را در امتداد خطوط ساحلی ادامه دهید تا در فصل خشک انجام گیرد و از بلایای طبیعی محفوظ باشید. اگر هم شانس بیاورید می توانید در ماه ژانویه به این بخش از استرالیا سفر کنید و با آب و هوای عالی، باران کم و آفتاب سوزاننده روبرو شوید. در آخر این نکته را در نظر داشته باشید که میزان رطوبت در کارینز Cairns با هیچ نقطه دیگری در دنیا قابل مقایسه نیست.

منبع: همگردی
انتشار: 9 بهمن 1401 بروزرسانی: 9 بهمن 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1372

به "سفر با کوله پشتی به سواحل شرقی استرالیا (تور استرالیا ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر با کوله پشتی به سواحل شرقی استرالیا (تور استرالیا ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید