طرز تهیه کوکو سبزی با سیب زمینی

به گزارش مجله فان پی سی، کوکو سبزی یکی از غذاهای مهم آشپزی ایرانی است که هم بسیار خوشمزه، مقوی و در عین حال درست کردن آن کمترین زمان و هزینه را به خود اختصاص می دهد. در تهیه کوکو سبزی از انواع سبزیجات معطر و خوشبو مانند جعفری، گشنیز، تره، ریحان، ترخون، نعناع و سایر سبزی های معطر محلی استفاده می گردد. دستورهای پخت و مواد متفاوتی برای کوکو سبزی وجود دارد، اما در اینجا طرز تهیه کوکو سبزی با سیب زمینی که یک غذای بسیار خوشمزه و مقوی است را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه کوکو سبزی با سیب زمینی

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی با سیب زمینی:

  • تخم مرغ: 3 عدد
  • سبزیجات معطر: 500 گرم
  • آرد: یک قاشق غذا خوری
  • روغن مایع سرخ کردنی: به مقدار لازم
  • سیب زمینی: یک عدد میانه
  • ماست: دو قاشق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه و قرمز، زردچوبه: به مقدار لازم

مراحل تهیه کوکو سبزی با سیب زمینی

  1. ابتدا سیب زمینی ها را شسته و پوست آن ها را می کنیم سپس آن ها را با رنده ریز می کنیم. از کوچک ترین مقدار رنده بهره ببرید.
  2. از طرف دیگر سبزی ها شستشو می دهیم و آن ها را بسیار خرد می کنیم.
  3. در ظرف دیگر تخم مرغ ها را می شکنیم و کاملا هم می زنیم سپس به آن نمک، فلفل، زردچوبه، ماست، و آرد را اضافه می کنیم در صورتی که بخواهید کوکو سبزی با سیب زمینی شما ظاهری مجلسی تر به خود بگیرد مقداری زرشک و گردوی خرد شده را به آن اضافه کنید.
  4. در این مرحله سیب زمینی های رنده شده و سبزی های خرد شده را به ظرف تخم مرغ اضافه می کنیم و آن را به خوبی هم می زنیم تا مایه کوکو سبزی با سیب زمینی یک دست گردد و مدتی به آن فرصت می دهیم تا مواد طعم یکدیگر را بگیرند.
  5. حالا برای سرخ کردن کوکو سبزی با سیب زمینی آماده می شویم، ابتدا تابه را کمی حرارت می دهیم و سپس به آن روغن سرخ کردنی اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا روغن کاملا داغ گردد، در صورت عدم داغ شدن روغن کوکو به درستی سرخ نمی گردد و هنگام برگرداندن آن تکه تکه می گردد.
  6. بعد از داغ شدن روغن مایع را به آرامی به تابه اضافه می کنیم و با قاشق سطح آن را صاف می کنیم تا ضخامت کوکو سبزی با سیب زمینی یک دست گردد. در تابه را می گذاریم و مقداری درجه حرارت را بالا می بریم تا مواد به سرعت یکدیگر را بگیرند و سپس به آرامی درجه حرارت را کاهش می دهیم. بعد از آن که یک طرف کوکو سبزی با سیب زمینی سرخ شد، کوکو را برش می دهیم و آن را بر می گردانیم و در صورت لزوم به آن روغن اضافه می کنیم و زمان می دهیم تا کاملا سرخ گردد. بعد از آماده شدن کوکو سبزی با سیب زمینی آن را در ظرف مورد علاقه تان به چهار تکه تقسیم کنید و با خیارشور، گوجه فرنگی، فلفل سبز، و سس تزئین کنید.

اگر شما می خواهید کوکو سبزی با سیب زمینی شما رژیمی و کم کالری باشد و مصرف روغن را کم کنید می توانید به جای سرخ کردن آن در تابه آن را در فر قرار دهید. برای این کار یک قالب دلخواه را انتخاب کنید سپس بر روی کف و دیواره های قالب مقدار کمی روغن بمالید سپس مایه کوکو سبزی با سیب زمینی را به آن اضافه کنید و بر روی آن یک فویل بکشید و بگذارید در دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 30 تا 35 دقیقه پخته گردد سپس فویل را از روی قالب ها بر دارید و با استفاده از گریل بالای فر، روی کوکو سبزی با سیب زمینی را کاملا سرخ کنید.

نکاتی در خصوص طرز تهیه کوکو سبزی با سیب زمینی

  • برای خوشمزه تر شدن و کوکو سبزی و طعم بهتر آن می توانید سبزی ها را قبل از اضافه کردن به تخم مرغ ها با کمی تخم مرغ تفت دهید تا هنگام سرخ کردن کوکو سبزی، خام بودن سبزی ها را حس نکنید.
  • علت اضافه کردن آرد و ماست به مایه کوکو سبزی حجیم شدن و پف کردن آن می باشد و بعلاوه می توانید از بیکینگ پور هم برای این کار بهره ببرید.
  • دستور پخت کوکو سبزی با سیب زمینی که در بالا گفته شد برای چهار نفر می باشد. و در صورت کاهش یا افزایش افراد نسبت ها را تغییر دهید.
منبع: اُکالا
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1075

به "طرز تهیه کوکو سبزی با سیب زمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکو سبزی با سیب زمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید