غذاهای معروف هندی، ماجراجویی در دنیای طعم و مزه ها

به گزارش مجله فان پی سی، هرکسی که اولین باری که غذای هندی با نام چیکن تیکا را امتحان نموده، می گوید تندی ادویه ها تمام اعصاب های حسی اش را تحریک نموده اند و در چند لحظه عاشق طعم منحصر به فردش شده است. احتمالا شما هم شنیده اید که تندی، طعم غالب غذاهای هندی است و ادویه هایی مانند فلفل قرمز، دارچین، هل و زنجبیل تقریبا در تمامی آن ها استفاده می گردد.

غذاهای معروف هندی، ماجراجویی در دنیای طعم و مزه ها

افرادی بسیاری دوست دارند قبل از سفر به هند، با غذاهای این کشور آشنا شوند تا تجربه سفر بهتری برای خودشان خلق نمایند. هندوستان، سرزمین تنوع و رنگ، در آشپزی هم تنوع شگفت انگیز خود را به رخ می کشد. سفره هندی پر است از غذاهای رنگارنگ، با عطر و ادویه ای که هوش از سرتان می برد و طعمی که هر کسی با هر سلیقه ای را به وجد می آورد.

مواد اصلی غذاهای هندی بر پایه برنج، نان، عدس و انواع سبزیجات است. اما آنچه که این غذاها را منحصر به فرد می نماید، استفاده بی نظیر از ادویه های هندی است. زنجبیل، زردچوبه،گشنیز، زیره، هل، فلفل قرمز و جوز هندی فقط چند نمونه از این ادویه ها هستند که به غذاهای هندی طعمی گرم، تند و گاه ترش و شیرین می بخشند.

در ادامه بعضی از این غذاهای خوشمزه هندی را معرفی خواهیم کرد.

مرغ ماکانی کره ای

این غذا که به مرغ کره ای هم معروف است، از معروف ترین غذاهای هند است که از تکه های مرغ مرینیت شده در ماست و ادویه و سپس پخته شده در سس کره ای تهیه می گردد. طعم این غذا ملایم و کره ای است و رنگی نارنجی دارد.

عکس از: سایت Maangchi

چیکن تندوری

از غذاهای معروف هندی می توان به مرغ تندوری اشاره نمود که از مرغ های تکه شده ای تشکیل می گردد که در ماست و مخلوطی از ادویه های تند مانند فلفل قرمز، زنجبیل و پودر چیلی خوابانده شده و سپس در تنور ذغالی کباب می گردد. طعم این غذا تند و دودی است و رنگ آن به قرمزی می زند.

عکس از: سایت Onestophalal

دال گوشت

دال گوشت، خوراکی مغذی و کم چرب است که از عدس، گوشت، گوجه فرنگی، پیاز و ادویه تهیه می گردد. طعم این غذا تند و نمکی است و رنگی قهوه ای دارد و در عین حال غذای بسیار مقوی است.

عکس از: سایت Fatimacooks

روگان جوش

یکی دیگر از غذاهای هندی روگان جوش است که از ترکیب گوشت بره یا گوسفند با سس کشمیری تهیه می گردد. این سس از ماست، خامه، بادام، زنجبیل و ادویه های مختلف تهیه می گردد. طعم این غذا ملایم و کمی شیرین است و رنگ آن نارنجی است.

عکس از: سایت Chewoutloud

چانا ماسالا

اگر از دسته گیاهخواران هستید، چانا ماسالا یکی از برترین غذاهای هندی است که می توانید میل کنید. ترکیبات اصلی آن نخود، پیاز، گوجه فرنگی، زنجبیل و ادویه است که در کنار هم طعمی تند و ترش و شیرین با رنگ قهوه ای ایجاد می نماید.

عکس از: سایت Cookieandkate

پراتا

پراتا نوعی نان هندی است که از آرد گندم کامل تهیه می گردد و معمولا به صورت ساده یا با سیب زمینی، پنیر و یا مواد دیگر میل می گردد. شما می توانید آن را به شکل پیش غذا میل کنید و از ترکیب این غذای ساده هندی لذت ببرید.

عکس از: سایت Danielfooddiary

چیکن تیکا ماسالا

از دیگر غذاهای معروف هندی، چیکن تیکا ماسالاست که از ترکیب مرغ تکه شده ای که در ماست و ادویه خوابانده شده، تهیه می گردد و پس از آن در سس گوجه فرنگی و خامه پخته می گردد. طعم این غذا تند و کمی شیرین است و به رنگ نارنجی است.

عکس از: سایت Seriouseats

سمبوسه سیب زمینی

سمبوسه سیب زمینی، نوعی پیش غذا یا میان وعده هندی است که از سیب زمینی، نخود، پیاز و ادویه تهیه می گردد و در خمیر یوفکا پیچیده و سرخ می گردد. این غذا تند و نمکی را حتی می توانید به عنوان یک وعده غذایی کامل در کنار گوشت پخته شده (برای اضافه کردن ترکیب پروتئینی حیوانی) میل کنید.

عکس از: سایت Afeliaskitchen

دوپیازه مرغ

از دیگر غذاهای معروف هند باید به دوپیازه مرغ اشاره کنیم که خوراکی خوشمزه و پرهوادار است که با موادی مانند مرغ، پیاز، گوجه فرنگی، زنجبیل و ادویه تهیه می گردد. این غذا تند و ترش و شیرین است و رنگی نارنجی دارد.

عکس از: سایت Bonappetit

شاهی کورما

شاهی کورما از گوشت بره یا گوسفند با سس بادام تهیه می گردد. این سس از بادام، ماست، خامه، زنجبیل و ادویه های مختلف تهیه می گردد. طعم این غذا ملایم و کمی شیرین است و رنگی کرمی دارد و یکی از برترین غذاهای هند است که می توانید میل کنید.

عکس از: سایت Onestophalal

وادا پاو

وادا پاو یکی از غذاهای خیابانی هند است که به صورت ساندویچ تهیه می گردد و از سیب زمینی سرخ شده، نخود و سس های مختلف تهیه می گردد. طعم این غذا تند و ترش و شیرین است.

عکس از: سایت Cookwithrenu

پالک پنیر

پالک پنیر، یکی دیگر از غذاهای محبوب هندی و پرهوادار میان گیاهخواران است که از اسفناج، پنیر، پیاز، زنجبیل و ادویه تهیه می گردد. طعم این غذا ملایم و کمی شیرین است و رنگی سبز دارد.

عکس از: سایت Littlespicejar

چوله یا کاری نخود

چوله، خوراکی ساده و مغذی است که از نخود، پیاز، گوجه فرنگی و ادویه تهیه می گردد. طعم این غذا تند و ترش و شیرین است و رنگی قهوه ای دارد. این غذا اگرچه جزو معروف ترین غذاهای هند نیست، اما خودتان هم می توانید در خانه آن را درست کنید و از این ترکیب لذت کافی را ببرید.

عکس از: سایت Glebekitchen

داهی وادا

داهی وادا، نوعی پیش غذا یا میان وعده هندی است که از دونات های عدسی سرخ شده و سس ماست تهیه می گردد. طعم این غذا ترش و خنک است و سریع و راحت تهیه می گردد.

عکس از: سایت Petuzindia

آلو گوبی

آلو گوبی، از برترین غذاهای هند برای گیاهخواران است که از سیب زمینی، گل کلم، پیاز، زنجبیل و ادویه تهیه می گردد. طعم آن ترکیبی از طعم های گرم، تند، معطر و کمی خاکی است.

عکس از: سایت Myfoodstory

کوفته مالایی

کوفته مالایی، یکی دیگر از معروف ترین غذاهای هندی است که ترکیب اصلی آن پنیر و سبزیجات است. پس اگر هوادار این نوع غذا هستید، پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید. این کوفته ها با ترکیب های اصلی پنیر، سیب زمینی و نخود فرنگی در سس خامه ای پخته می شوند. طعم این غذا پیچیده و دلنشین است و ترکیب متنوعی از انواع طعم هاست.

عکس از: سایت Wikimedia

نان هندی (نان روتی)

پیش از این نان پراتا را معرفی کردیم، اما نان هندی یا نان روتی هم یکی دیگر از نان هایی است که می توانید آن را امتحان کنید. ترکیب آن از آرد کامل گندم است که روی تابه یا ساج داغ تهیه می گردد. آن را می توانید به شکل گرم و یا سرد همراه با کاری و یا خورش سرو کنید.

عکس از: سایت Glutenfreealchemist

گلاب جونون

گلاب جونون یک دسر کلاسیک هندی است که از توپ های شیرینی سرخ شده ساخته شده و در شربت گلاب و زعفران غوطه ور می گردد. این دسر دارای بافتی نرم و طعمی شیرین و معطر به گلاب است. رنگ آن معمولا طلایی است و عطر دلپذیری از زعفران دارد.

عکس از: سایت Bakewithshivesh

زولبیا

بله، هندی ها هم زولبیا دارند و باید بگوییم این دسر پرقند یکی از شیرینی های معروف هندی است که شبیه به بامیه ایرانی است. این شیرینی از خمیر نازک تهیه می گردد که به صورت حلقه ای در شربت شکر غوطه ور می گردد. زولبیا معمولا طلایی و ترد است و طعمی بسیار شیرین دارد.

عکس از: سایت Proportionalplate

خیر

خیر یک نوع پودینگ برنج هندی است که از برنج، شیر، شکر و هل تهیه می گردد که گاهی اوقات با غذای هندی اشتباه گرفته می گردد. این دسر معمولا با مغزهایی مانند پسته و بادام تزئین می گردد و دارای طعمی شیرین و عطری دلپذیر از هل با رنگ سفید یا کرمی است.

میسور پاک

میسور پاک یک شیرینی سنتی هندی است که از آرد نخودچی، کره تصفیه شده و شکر تهیه می گردد. این شیرینی دارای بافتی نرم و شنماینده است و طعمی بسیار شیرین و کره ای دارد. رنگ آن معمولا زرد است.

عکس از: سایت Shreemsweetsandbakery

رزمالایی

رزمالایی یک دسر معروف هندی است که از توپ های پنیر نرم در شیر غلیظ و شیرین تهیه می گردد. این دسر دارای بافتی نرم و طعمی شیرین و شیری است و معمولا با پسته و زعفران تزئین می گردد. رنگ آن سفید یا کرمی است.

عکس از: سایت Chaiandchurros

کالاکاند

یک دسر هندی است که از شیر تغلیظ شده و شکر تهیه می گردد. این دسر دارای بافتی نرم و دانه دار و طعمی شیرین و شیری است. رنگ آن سفید یا قهوه ای روشن است و معمولا با پسته و بادام تزئین می گردد.

عکس از: سایت Indianhealthyrecipes

گاجار حلوا

گاجار حلوا یک دسر هندی است که از هویج رنده شده، شیر، شکر و کره تصفیه شده تهیه می گردد. این دسر دارای بافتی نرم و مرطوب و طعمی شیرین و معطر از هویج و هل است. رنگ آن نارنجی روشن است و معمولا با مغزها تزئین می گردد.

عکس از: سایت Honeywhatscooking

موهانتال

موهانتال یک نوع شیرینی هندی است که از آرد نخودچی، کره تصفیه شده و شکر تهیه می گردد. این شیرینی دارای بافتی خردشدنی و طعمی شیرین و کره ای است و معمولا با بادام و پسته تزئین می گردد. رنگ آن زرد طلایی است.

عکس از: سایت Rakskitchen

رسگلا

رسگلا نوعی دسر هندی است که از توپ های پنیر در شربت شکر تهیه می گردد. این دسر دارای بافتی نرم و اسفنجی و طعمی بسیار شیرین است. رنگ آن سفید یا کرمی است و عطر ملایمی از گلاب یا زعفران دارد.

عکس از: سایت Thespruceeats

باسوندی

باسوندی یک دسر هندی است که از شیر غلیظ شده، شکر و هل تهیه می گردد. این دسر دارای بافتی غلیظ و کرمی و طعمی شیرین و معطر از هل است. رنگ آن سفید یا کرمی است و معمولا با پسته و بادام تزئین می گردد.

عکس از: سایت Vegrecipesofindia

شاهی توکدا

شاهی توکدا یک دسر هندی است که از تکه های نان سرخ شده در شیر غلیظ و شیرین تهیه می گردد. این دسر دارای بافتی نرم و طعمی شیرین و کره ای است و معمولا با زعفران و پسته تزئین می گردد. رنگ آن کرمی یا قهوه ای روشن است.

عکس از: سایت Archanaskitchen

منبع: گردشبان
انتشار: 29 تیر 1403 بروزرسانی: 29 تیر 1403 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1486

به "غذاهای معروف هندی، ماجراجویی در دنیای طعم و مزه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای معروف هندی، ماجراجویی در دنیای طعم و مزه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید