طرز تهیه سالاد الویه با مرغ و هویج برای 10 نفر ، خوشمزه و ساده

به گزارش مجله فان پی سی، نام سالاد الویه از قدیم با مهمانی ها و به ویژه جشن تولدها گره خورده و این غذا را در کنار سالاد ماکارونی و سالاد اندونزی، به محبوب ترین غذای سرد و آسان برای دورهمی ها تبدیل نموده است. شاید شما هم این بار که جشن تولدی در پیش داشتید، دوست داشته باشید به یاد گذاشته ها میز سالاد الویه و نان باگت و نوشابه بچینید و از طعم این غذا در کنار عزیزانتان لذت ببرید. بنابراین با این مطلب همراه باشید تا طرز تهیه سالاد الویه با مرغ و هویج برای 10 نفر را بیاموزید.

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ و هویج برای 10 نفر ، خوشمزه و ساده

مواد لازم برای طرز تهیه سالاد الویه با مرغ و هویج

  • سیب زمینی 500 گرم
  • سینه مرغ 2 عدد
  • تخم مرغ 5 عدد
  • هویج میانه 4 عدد
  • نخودفرنگی 300 گرم
  • خیارشور 300 گرم
  • پیاز کوچک 1 عدد
  • سس مایونز 1 پیمانه
  • ماست چکیده نصف پیمانه
  • آب لیمو به اندازه لازم
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه لازم
  • برگ بو 1 عدد

مراحل طرز تهیه سالاد الویه با مرغ و هویج

1. پختن مواد سالاد الویه

برای تهیه سالاد الویه با مرغ و هویج، ابتدا سینه های مرغ را بشویید. پیاز کوچک را به صورت درشت خرد نموده و سینه مرغ را همراه با پیاز، یک عدد برگ بو و کمی نمک و فلفل و در صورت تمایل قدری زعفران دم نموده، بپزید.

سیب زمینی ها را هم خوب بشویید تا هر نوع گل و آلودگی از سطح پوست آن ها پاک گردد و سپس مثل تخم مرغ ها آب پز کنید. بعلاوه هویج های پوست کنده و نخودفرنگی ها را هم در قابلمه ای دیگر آب پز کنید.

نکته: به جای سینه مرغ، می توانید از فیله مرغ بهره ببرید. بعلاوه در صورت عدم استفاده از مرغ، ژامبون گوشت یا مرغ که می توانید به صورت خانگی تهیه کنید هم گزینه خوبی است.

2. ترکیب کردن مواد سالاد الویه

سالاد الویه را یکی از ساده ترین غذاها می دانند، چون مراحل ترکیب و آماده سازی آن در یک چشم برهم زدن تمام می گردد. تنها کاری که باید انجام بدهید، پختنشان است و بعد از اینکه همه مواد سالاد الویه پختند، نوبت به ترکیب کردنشان باهم می رسد.

سینه های مرغ را ریش ریش کنید، سیب زمینی ها و تخم مرغ ها را تا زمانی که هنوز گرم هستند، پوست بگیرید و به صورت ریز رنده کنید، هویج ها را نگینی ریز خرد کنید و خیارشورها را هم ریز خرد نموده یا رنده کنید.

سپس همه مواد را در یک ظرف بزرگ بریزید، سس مایونز، ماست چکیده، آب لیمو و نمک و فلفل را هم اضافه نموده و مواد را باهم ترکیب کنید. در صورت تمایل می توانید به این ترکیب، ذرت پخته شده هم اضافه کنید.

نکته: چنانچه می خواهید سالاد الویه سالم تری داشته باشید، می توانید از سس مایونز رژیمی استفاده نموده یا آن را به کل حذف کنید. در این صورت، با استفاده از ماست چکیده یا ماست یونانی و ترکیب آن با کمی روغن زیتون، نمک، فلفل و آب لیمو، برای سالاد الویه تان طعم سازی کنید.

3. سرو کردن سالاد الویه

برای سرو کردن سالاد الویه در جشن ها و مهمانی ها، می توانید آن را از قبل به صورت ساندویچ آماده کنید، یا سالاد الویه را در ظرف کشیده و نان های باگت را جداگانه سر میز قرار بدهید.

بعلاوه یک روش خلاقانه دیگر که می توانید به کار بگیرید، سرو کردن سالاد الویه به صورت کیک سالاد الویه (مشابه کیک مرغ) است. برای این کار، یک ردیف نان تست را در ظرف مورد نظر چیده و روی آن، یک لایه سالاد الویه بریزید. این کار را تا دو، سه لایه یا تا زمانی که ظرف پر گردد، تکرار کنید. سپس روی کیک را با ترکیب سس مایونز و ماست چکیده رومال نموده و با انواع مواد مورد نظر مثل مرغ ریش ریش و یا خیارشور، گوجه گیلاسی و هویج تزیین کنید.

در صورت کشیدن این غذا در دیس، می توانید روی سالاد الویه را با انواع مواد مختلف، از هویج و خیارشور و نخودفرنگی گرفته تا به هر شکل دیگری که مایل هستید، تزیین کنید. بعلاوه می توانید گوجه فرنگی را به صورت دایره ای پوست گرفته، سپس پوستِ گرفته شده را به صورت گل رز دور خودش بپیچید و در خاتمه با خلال دندان محکم کنید. پیازچه را هم از خاتمهی سفید رنگ آن چند برش طولی بدهید تا به صورت گل یاس گردد و همراه با تربچه های تزیین شده، روی سالاد الویه قرار بدهید.

سرو کردن سالاد الویه درون برگ های کاهوی چینی و یا سرو کردن روی نان های تست مثلثی به صورت فینگرفود، از جمله دیگر ایده هایی هستند که می توانید برای تزیین مجلسی این غذا در مهمانی هایتان به کار بگیرید.

سوالات متداول درباره طرز تهیه سالاد الویه با مرغ و هویج

حالا که به خاتمه این مطلب رسیده و طرز تهیه سالاد الویه با مرغ و هویج را یاد گرفته ایم، بهتر است به بعضی از سوالات متداول در این زمینه هم پاسخ بدهیم.

طرز تهیه سالاد الویه ساده چیست؟

ساده ترین شکل سالاد الویه، از سیب زمینی، تخم مرغ، خیارشور و سس مایونز تشکیل می گردد. بقیه مواد دیگر مثل هویج، نخودفرنگی و مرغ یا ژامبون، برای خوشمزه تر کردن این سالاد به کار می رود.

سالاد الویه اصلی از چه موادی تشکیل شده است؟

سالاد الویه اصلی که به فرانسوی سالاد الیویه هم نامیده می گردد، سالاد سرد روسی است که از گوشت یا مرغ یا ژامبون، سیب زمینی، سس مایونز و خیارشور تشکیل می گردد و مواد دیگری چون تخم مرغ، هویج و نخودفرنگی را هم به دلخواه به آن اضافه می نمایند. در این سالاد، سیب زمینی ها به صورت نگینی درشت خرد می شوند.

راز خوشمزگی سالاد الویه رستورانی چیست؟

راز خوشمزگی سالاد الویه های بیرونی و رستورانی، در ترکیب شدن مواد باهم و جا افتادنشان است. چنانچه می خواهید سالاد الویه تان را به این روش تهیه کنید، مواد را پس از ترکیب باهم، به مدت چند ساعت در یخچال قرار بدهید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 31 مرداد 1402 بروزرسانی: 31 مرداد 1402 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1453

به "طرز تهیه سالاد الویه با مرغ و هویج برای 10 نفر ، خوشمزه و ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد الویه با مرغ و هویج برای 10 نفر ، خوشمزه و ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید