شرکتهای دانش بنیان به نهضت و پویش فراوری محتوا به زبانهای خارجی بپیوندند
به گزارش مجله فان پی سی، ایرنا/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، شرکتهای دانش بنیان به نهضت و پویش فراوری محتوا به زبانهای خارجی بپیوندند.
فراوری و محتوای کوشش های تبلیغاتی و بازاریابی اصولی به مراتب از فراوری و فروش خود محصول مهمتر است، بنابراین اگر کشوری از امکانات و ظرفیت های بالقوه گردشگری برخوردار باشد ولی روش تبلیغاتی و معرفی این جاذبه ها و پتانسیل ها را در برنامه کلان خود قرار ندهد، بطور یقین در رشد و توسعه صنعت گردشگری خود پیروز نخواهد نبود.
در دنیای پر رقابت صنعت گردشگری معرفی و تبلیغات هدفمند و اثربخش حرف اول را می زند و از حلقه های مفقوده در صنعت گردشگری ایران محسوب می گردد، اگرچه هزینه فراوری و انتشار محتوای تبلیغاتی با برد جهانی برای جذب گردشگری بسیار بالاست، اما سیاست های تشویقی برای ورود به این عرصه می تواند برای شرکت ها و موسسات بزرگ بسیار محرک و مجذوب نماینده باشد، سیاست هایی مانند معافیت های مالیاتی.
ضرورت معرفی چهره واقعی و فرهنگ میهمان نوازی و اصیل ایران زمین
علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معتقد است که لزوم معرفی هرچه بهتر و بیشتر ظرفیت های گردشگری کشور در راستای نمایش چهره واقعی ایران و انعکاس فرهنگ میهمان نوازی و اصیل این سرزمین از مهمترین دغدغه های همیشگی متولیان صنعت گردشگری بوده است اما باید اذعان کنیم که تا به امروز اقدامات و فعالیت هایمان متناسب با ظرفیت های بیشمار کشورمان نبوده است.
وی به تدبیر دولت سیزدهم برای فراهم کردن بستر ورود بخش خصوصی به عرصه فراوری محتوا از جاذبه های گردشگری ایران اشاره میکند و شرح می دهد: خوشبختانه در قانون بودجه سال 1401 کشور برای معرفی هرچه بهتر ظرفیت های گردشگری است، بند قانونی تصویب شد که می تواند ظرفیت بسیار مناسبی برای تبلیغات حوزه گردشگری فراهم کند.
صنایع بزرگ به نهضت معرفی ایران بپیوندند
شالبافیان در ویدئوی که در حساب کاربری خود در اینستاگرام منتشر کرد از همه فعالان حوزه گردشگری درخواست کرد تا صاحبان کسب و کارها و صنایع بویژه شرکتهای بزرگ را ترغیب و تشویق نمایند به نهضت و پویش معرفی ایران بپیوندند، بعلاوه از شرکتهای فراوری و انتشار محتوا بویژه شرکتهای دانش بنیان دعوت میکنم تا ظرفیت های خود در این زمینه را به اشتراک بگذارند.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی می گوید: حال که طی کوششی مستمر این بند قانونی در بودجه 1401 آمده، فرصتی مناسب در پاسخ دهی به این احتیاج مهم برای معرفی جاذبه های ایران شکل گرفته و امیدوارم بر مبنای این پشتوانه قانونی بتوانیم با عزم و کوششی ملی گامی ماندگار در راستای معرفی ایران عزیزمان به جهانیان برداریم.
منبع: همگردی