جزییات وام سفر ، وام 20 میلیونی سفر برای چه کسانی است؟

به گزارش مجله فان پی سی، به گزارش خبرنگاران، تعداد جانباختگان روزانه ناشی از بیماری کرونا مجددا از مرز 200 نفر بیشتر شده و شخص اول اجرایی کشور یعنی رئیس جمهور بارها تهدید نموده که برای رعایت دستورالعمل های مرتبط با مقابله با کرونا شاید از برخوردهای قضایی یاری گرفته گردد. با این حال اخیرا خبر وام قرض الحسنه 20 میلیون تومانی وزارت گردشگری با عاملیت بانک ملت اعلام شد.

جزییات وام سفر ، وام 20 میلیونی سفر برای چه کسانی است؟

برای سفر با ارزان ترین تور پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

طبق اعلام خبرگزاری ها، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای اجرای طرح سفرکارت با یکی از بانک ها تفاهم کرد؛ طرحی که درواقع یک وام قرض الحسنه به ارزش 20 میلیون تومان با نرخ سود چهاردرصد است و بعد از یک ماه تنفس باید برگردانده گردد.

آن طور که ایسنا روایت نموده، حسین اربابی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ـ به عنوان مجری این طرح گفت که سفرکارت به نوعی وام قرض الحسنه محسوب می گردد که دارندگان آن می توانند ظرف 150 روز (پنج ماه) تا سقف 20 میلیون تومان از مزایایِ سفرکارت و امکانات تأسیسات رسمی گردشگری که تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت می نمایند، بهره مند شوند و با یک ماه تنفس، در 18 ماه نسبت به بازپرداخت آن اقدام نمایند.

علی اصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ پس از آن که تفاهم نامه را با بانک امضا کرد، نرخ پایین سود را مزیت سفرکارت دانست و ابراز امیدواری کرد که این طرح سبب رونق صنعت گردشگری به ویژه در شرایط کنونی کشور گردد و ادامه داد: اقشار مختلفی می توانند از فواید این سفرکارت بهره مند شوند. زنجیره گردشگری وسیع است، بخش عمده ای از فروش صنوف مختلف روستایی و شهری، سیستم حمل و نقل هوایی، ریلی، جاده ای و حتی درون شهری را در برمی گیرد. این طرح یک اتفاق بسیار مهم برای رونق بخش بزرگی از اقتصاد کشور خواهد بود.

محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک عامل سفرکارت نیز پس از امضای این تفاهم نامه گفت: نرخ تسهیلات سفرکارت چهاددرصد است که در واقع نرخ تسهیلات قرض الحسنه محسوب می گردد و بانک با هدف حمایت از مشاغل آسیب دیده در کرونا به ویژه گردشگری این طرح را به اجرا می گذارد.

از آنجایی که بیگدلی مدیر عامل بانک ملت است به نظر می رسد این طرح مجزا از وام سفر بانک گردشگری است.

جزییات وام گردشگری بانک گردشگری

اما بانک گردشگری طبق اعلام پیشین خود اگر همچنان این تسهیلات را پرداخت کند، چه ویژگی هایی را مدنظر قرار داده است؟

گردش کارت اعتباری بانک گردشگری چیست و چه کاربردی دارد؟ طبق اعلام این بانک، این کارت، یک کارت اعتباری (Credit Card) ویژه خرید خدمات سفر است که دارنده آن می تواند به پشتوانه اعتبار آن از مراکز تأمین نماینده خدمات سفر معتبر همچون آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی، هتل ها، مراکز اقامتی و تفریحی و گردشگری که با بانک گردشگری قرارداد همکاری دارند، خدمات سفر را خریداری نموده و اعتبار مصرف شده در کارت را در مدت زمان مشخص و به صورت اقساط به بانک پرداخت کند. از مهمترین خدمات قابل خرید به وسیله گردش کارت اعتباری بانک گردشگری می توان به بلیط هواپیما، هتل، پکیج تور و خدمات تفریحی و گردشگری اشاره نمود.

تسهیلات پشتوانه این کارت در قالب عقد مرابحه و با نرخ مصوب بانک مرکزی و مدت بازپرداخت تسهیلات 12 تا 36 ماه متناسب با توان اقتصادی متقاضی و اعتبارسنجی بانک است.

طبق ادعای این بانک، گردش کارت اعتباری برای افراد کثیرالسفر، خانواده ها و پوشش بخشی از خدمات رفاهی کارکنان شرکت های دولتی و خصوصی برای مصرف در یک دوره یک ساله مناسب است. این بانک مدعی است که محدودیت در مرجع معرفی نماینده مشتریان وجود نداشته و مشتری به هر یک از شیوه های زیر امکان مراجعه به بانک و اخذ تسهیلات مذکور را با رعایت شرایط و ضوابط مقرر دارد:

ـ مشتریان جدید یا مشتریان کنونی بانک گردشگری

ـ مشتریان معرفی شده توسط آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی، هتل ها، مراکز اقامتی و تفریحی و گردشگری

ـ شرکت ها و سازمان های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی که تمایل به توسعه امور رفاهی برای کارکنان خود در بخش گردشگری دارند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 404

به "جزییات وام سفر ، وام 20 میلیونی سفر برای چه کسانی است؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "جزییات وام سفر ، وام 20 میلیونی سفر برای چه کسانی است؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات وام سفر ، وام 20 میلیونی سفر برای چه کسانی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید