دلایل جوش در بخش های مختلف صورت و درمان آن

به گزارش مجله فان پی سی، جوش هایی که در اطراف ابرو، روی گونه ها و بینی ظاهر می شوند، ناشی از تولید بیش از اندازه چربی پوست هستند.

دلایل جوش در بخش های مختلف صورت و درمان آن

اگر به طور معمول جوش هایتان بیرون می ریزند، ممکن است این مشکل را به پوست بد نسبت دهید؛ اما یک کارشناس با توجه به اینکه جوش ها در کدام نقاط پوست ظاهر می شوند، علل بروز آن ها را توضیح داده است.

به گزارش خبرنگاران؛ جراح زیبایی مقیم لندن، دکتر یونس الکساندریدز، صورت را به مناطق مختلف تقسیم بندی کرده و می گوید ظاهر شدن جوش در هر یک از این مناطق، علل متفاوتی دارد.

دکتر الکساندریدز می گوید، جوش هایی که در اطراف ابرو، روی گونه ها و بینی ظاهر می شوند، ناشی از تولید بیش از اندازه چربی پوست هستند.

او همچنین این جوش ها را به تعریق زیاد و استفاده از محصولات آرایش مو و تغذیه نامناسبت نسبت داده است.

جوش هایی که روی فک پایینی، خط فک و چانه ظاهر می شوند، علل متفاوتی دارند. دکتر الکساندریدز می گوید، جوش های کوچک سرسیاه و جوش های ملتهب این ناحیه ممکن است ناشی از نوسانات هورمونی و حتی استفاده از تلفن همراه باشند که باعث منتقل شدن باکتری به صورت می شود.

دکتر الکساندریدز علت آکنه، جوش های سرسفید و جوش های کیستی در سرتاسر صورت را عوامل زیست محیطی، تغذیه و بهم خوردن تعادل باکتریایی می داند.

چطور از شر جوش ها خلاص شویم؟

لایه برداری و استفاده از اکسفولیاک برای پیشگیری از جوش های سرسیاه (جوش هایی که در اثر تجمع آلودگی و سبوم در منافذ ایجاد می شود) لازم است.

پیشنهاد الکساندریدز استفاده از یک اکسفولیاک اسیدی برای پاک کردن آرام سلول های مرده پوست و کمک به باز شدن منافذ بسته است.

پاک کردن صورت را فقط به شب ها موکول نکنید.

این جراح معتبر می گوید، بیشتر از یکبار در روز لازم است پوست را تمیز کرد.

پوست را در آغاز صبح برای پاک کردن سبوم جمع شده روی آن در طول شب تمیز کنید، و در عصر نیز این کار را برای تمیز کردن لایه های گرد و خاک و کثیفی که در طول روز جمع شده اند انجام دهید.

آرایش را بلافاصله بعد از رسیدن به خانه تمیز کنید. اگر این کار را انجام ندهید، مدت زمان باقی ماندن کثیفی ها روی صورتتان را طولانی کرده اید که می تواند مسائل پوستی پیچیده تری ایجاد کند.

از محصولات پاک کننده که درخشندگی پوست را افزایش می دهند استفاده کند.

نور درمانی و تلفیقی از نور های قرمز و آبی می تواند به درمان پوست بد کمک کند. نور آبی برای تجزیه جای قرمزی جوش و نور قرمز برای کم کردن التهام استفاده می شود.

در طول شب از موادی استفاده کنید که ترشح سبوم را کاهش می دهند و تورم را کمتر می کنند.

در صورتی که جای جوش روی صورت مانده است باید از آنتی اکسیدان های غنی شده برای درمان و بازگرداندن پوست به حالت اولیه استفاده شود.

فراکسل و لیزر درمانی نیز روشی جایگزین برای درمان جای جوش است. فراکسل درمان با لیزر است که به جوان شدن پوست، ترمیم خطوط نازک و چروک های کم عمق، صدمات ناشی از آفتاب، کم کردن اندازه منافذ، لکه های ناشی از افتاب، کم کردن اندازه اسکارها، و جای کشیدگی پوست، کمک می کند.

منبع: گاردین

ترجمه: سایت خبرنگاران

منبع: فرادید
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 652

به "دلایل جوش در بخش های مختلف صورت و درمان آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل جوش در بخش های مختلف صورت و درمان آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید