واقعه های تاریخی وحشتناک که هرکسی را می ترساند

به گزارش مجله فان پی سی، خبرنگاران : در این گزارش با وحشتناک ترین وقایع تاریخی رخ داده در صده اخیر آشنا شوید.

واقعه های تاریخی وحشتناک که هرکسی را می ترساند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، تاریخ در حال حاضر به اندازه کافی وحشیانه و ترسناک است. در پشت جنگ ها، بیماری ها و قتل هایی که همگان راز آن ها را می دانند، قصه هایی وجود دارد که این وقایع را ترسناک تر می نمایند. بعضی از این داستان ها را فقط می توان با داستان های فیلم های مخصوص هالووین مقایسه کرد. اما برخلاف هیولا های فیلم ترسناک که می توان آن ها را با گفتن این فقط یک فیلم است شکست داد، داستان های وحشیانه این فهرست واقعی هستند.

در ادامه بعضی از این داستان های ترسناک واقعی را می خوانید:

شنیدن صدایی عجیب در فضا

در سال 2003، یانگ لیویی به عنوان اولین فضانورد چینی به فضا رفت، او در کپسول خود شناور بود که صدای ضربه و حرف زدن کسی را شنید. در فضا، هیچ کس نمی تواند صدای فریاد کسی را بشنود. با بازگشت به زمین، لیویی این واقعه را برای خبرنگاران توصیف کرد. صدا به او می گفت: کسی بدنه سفینه را با چکش سوراخ می نماید. او نمی توانست منبع صدا را تشخیص دهد. او آغاز به آنالیز کردن سفینه کرد، اما هیچ چیزی پیدا نکرد نه در داخل و نه خارج از سفینه.

دانشمندان در کشف ریشه این صدا ها تحقیقات زیادی انجام دادند، اما به نتیجه ای نرسیدند. با بازگشت به زمین، لیویی دوباره کپسول را آنالیز کرد. او و همکارانش هنوز متعجب بودند. خدمه کوشش کردند صدا را بازسازی نمایند، اما هیچکدام شبیه به آن صدای مرموز نبود، دانشمندان محتمل ترین دلیل را برخورد فیزیکی شیء با فضاپیما دانستند. هیچ علامتی از برخورد در بدنه دیده نمی شد. هنوز هم راز این صدا مخفی مانده است.

تهاجم زامبی ها به انگلیس

ویروسی شیوع پیدا می نماید. بقایای لرزان قربانیان در شهر گشت می زند. دولت سعی می نماید آن ها را سرکوب کند، اما آن ها فرار می نمایند. افراد محلی مسلح باید امور را به دست خودشان گرفته و آن ها را بکشند. این داستان بسیاری از فیلم های زامبی از REC گرفته تا Resident Evil است. برای قربانیان طاعون سیاه در انگلیس، اما این روایت، یک واقعیت بود. لندن به عنوان مرکزی برای شیوع بیشتر طاعون شناخته میشد. بیماران در خانه های خود زندانی و برای جلوگیری از دیدن بقیه مردم، در ها را قفل می کردند. درب هر خانه ای که فردی آلوده را در خود نگه داشته بود با صلیب قرمز روی آن معین شده بود تا دیگران از رفتن به آنجا منع شوند.

همزمان با کمبود غذا و دارو، شرایط در داخل خانه ها خراب شد. مانند فیلم سرزمین مردگان George Romero، افراد آلوده آغاز به فرار کردند، خانواده ها نگهبانان را برای فرار به قتل رساندند. وقتی کل شهر قرنطینه شد، مردم شورش و همه نگهبانان را قتل عام کردند، یک قربانی دیوانه تا آنجا پیش رفت که مواد منفجره خانگی فراوری می کرد، اما آزادی از شهر ارزش اینهمه قتل و خونریزی را نداشت.

سربازان واترلو کود شدند

واقعه واترلو مترادف با مصیبت های تاریخی است. 60 هزار سرباز در میدان بلژیک کشته شدند. آنچه که آن سربازان هرگز حدس نمی زدند این است که آن ها به یک قسمت مهم در باغبانی انگلیس تبدیل می شوند. یک سال بعد از واقعه واترلو، مزارع پاکسازی شدند. شرکت ها تمام استخوان های سربازان و اسب ها را جمع آوری کردند. آن ها برای بیشتر کردن فضا، استخوان ها را به پودر تبدیل کردند. این رویه در بسیاری دیگر از نبرد های ناپلئون مانند لایپزیگ و اوسترلیتز نیز رخ داد.

روزنامه های آن موقع گزارش دادند که در مجموع بیش از یک میلیون استخوان انسانی و غیرانسانی کشف و پودر شدند. پودر بقایای انسانی به کود تبدیل شد و روغن مغز برای رشد گیاهان بسیار مفید بود. روزنامه های آن موقع تیتر زدند: یک سرباز مرده با ارزش ترین ماده تجاری است. این ماده به صورت انبوه به کشور های دیگر ارسال شد و به رشد گیاهان در مرکز کشاورزی انگلیس یاری کرد و نسلی از اروپایی ها غذایی را که با یاری اجساد ساخته شده بود می خوردند.

تجزیه عجیب جنازه پاپ پیوس XII

پاپ پیوس دوازدهم یک درخواست ساده داشت. او نمی خواست مومیایی گردد. او می خواست جسد او همانطور که خدا ساخته بود، بماند و تجزیه گردد. با مرگ وی در سال 1958، اثبات شد که مسئولیت پاپ پیوس دوازدهم در خارج از محافل کاتولیک بسیار بحث برانگیز است. مورخان که از او با عنوان پاپ قهرمان یاد می کردند.

فردی به نام Galeazzi-Lisi که دکتر پزشکی قانونی بود، فرایندی عجیب را به جای مومیایی روی جسد پاپ انجام داد. در این فرایند که با نام اسمز معطر شناخته میشد، بدن متوفی را به مدت 24 ساعت در حالی که در سلفون پیچیده شده بود در روغن های طبیعی خیس می کردند. اینکار بعد ها با مخالفت دانشمندان رو به رو شد، زیرا باعث این عمل می گردد اندام های بدن در درون خودشان گاز های سمی فراوری نمایند، درباره پاپ این موضوع باعث شد زمانی که جنازه را جا به جا می کردند منفجر گردد.

پس از منفجر شدن جسد، گالئاتزی-لیسی مجبور شد که پیوس را دوباره مومیایی کند، ولی برای اینکار خیلی دیر شده بود. بینی و انگشتان Pius XII مکوششی و تجزیه باعث تغییر رنگ بدن شد. عزاداران و نگهبانانی که در کلیسا در حال تماشا بودند از شدت بو غش می نمایند. زندگی حرفه ای Galeazzi-Lisi در همان روز به خاتمه رسید. او با اینکار بی لیاقتی خود را ثابت کرد و تنها کسی است که تا به امروز از شهر واتیکان اخراج شده است.

بازگشت جورج واشنگتن از دنیای مردگان

مارتا واشنگتن به شوهرش جورج قول داد که او تا سال 1800 زنده خواهد ماند. جورج واشنگتن شنبه شب 14 دسامبر 1799 درگذشت. ظاهراً مارتا که نمی خواست زیر قول خود زده باشد، با دکتر ویلیام تورنتون تماس گرفت. جورج واشنگتن از زنده به خاک سپرده شدن بسیار می ترسید. داستان های وحشتناک تابوت ها با خراش های داخلش او را وحشت زده می کرد. او با منشی خود، توبیاس لیر قرار گذاشت که پس از تأیید مرگش اجازه ندهد بدن او قبل از سه روز از مرگ به خاک سپرده گردد. به همین دلیل بود که تورنتون آمد و ایده خود را روی جورج عملی کرد.

ویلیام تورنتون یکی از معتبرترین پزشکان زمان خود بود. تورنتون که در بهترین مدارس اروپا تحصیل نموده است، سوگند یاد کرد که می تواند همه مسائل را برای واشنگتن درمان کند. واشنگتن قبل از رسیدن وی درگذشت. این مانعی برای تورنتون نبود، او جورج را مانند یک بوقلمون مراسم شکرگذاری در لایه هایی از پتو قنداق کرد، با افزایش پیوسته دمای بدن واشنگتن، تورنتون هوا را در ریه های او پمپاژ می نماید تا نفس کشیدنش را تحریک کند. برای راه اندازی مجدد قلب جورج، تورنتون به رئیس جمهور خون گوسفندی را تزریق کرد. خاتمه واشنگتن دوباره زنده شد و گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است.

آزمایش های کنترل ذهن دانشمند دیوانه روسی روی یتیمان

معمولا دانشمندان دیوانه جایزه نوبل را دریافت نمی نمایند. ایوان پاولوف استثنایی است که این قاعده را اثبات می نماید. پاولوف بیشتر به خاطر آزمایش تهویه سگ معروف است. یکی از دانشجویان پاولوف، نیکلای کراسنوگورسکی، می خواست آزمایشات استادش را ادامه داده و آن ها را روی انسان گسترش دهد. او با دریافت بچه ها از پرورشگاه، بدون مشکل از طرف والدین یا کسی روی آن ها آزمایشاتی انجام دهد.

تکرار مجموعه آزمایش های معروف سگ مربی غیرممکن است. انسان کمتر از سگ تمایل به خوردن غذا دارد. این دانشجو با بند های چرمی و چرخ دنده های فلزی، دهان بچه ها را باز نگه می داشت. دستگاه های قلاب شده در داخل دهان، بزاق جمع شده آن ها را اندازه گیری می کرد. هر زمان که غذا می خواست توزیع گردد، یک پد الکترونیکی باعث باز شدن بیش از حد دهان آن ها میشد. بچه ها هم مجبور به خوردن غذا ها از کلوچه تا غذا های بد و کثیف بودند. اگرچه این تحقیقات بسیار غیراخلاقی است، اما درک علمی شرطی شدن بر روی انسان را بیشتر می نماید. برخلاف سگ های پاولوف، انسان نسبت به تغییرات جزئی در محرک ها کمتر حساس بود. بچه ها آزمایشگاهی کرانسنگورسکی به وسیله رنج و مسائل خود زمینه ساز تئوری مدرن رفتار درمانی شناختی شدند.

موزه ترسناک مینیک والاس

رابرت پیری امروز بیشتر به خاطر سفر های خود به قطب شمال در سال 1909 شناخته می گردد. در سپتامبر 1897 او ناخواسته با همراهی شش اسکیمو از گرینلند به نیویورک رفت. موزه تاریخ طبیعی آمریکا قرار بود با استفاده از آن ها تاتری را اجرا کند. در میان این شش نفر مینیک، یک پسر 7 ساله و پدرش قیسوک نیز بودند.

این افراد در جلوی بازدیدنمایندگان باید راه می رفتند و رفتار طبیعی از خود نشان می دادند. در نتیجه عادت نکردن به میکروب ها در نیویورک، چهار نفر از جمله قیسوک فوراً درگذشت. دیگری اندکی بعد راهی قطب شمال شد. صد ها مایل با خانه فاصله داشت، مینیک والاس تنها ماند. موزه مراسم تشییع جنازه قیسوک را برگزار کرد. مینیک در حالی که پدرش را در باغ موزه آرام گرفت، تماشا کرد. در واقع، این موزه فقط یک سیاهه چوب پیچیده شده با خز را دفن کرد. بدن واقعی قیسوک به همراه سه اسکیمو دیگر در بیمارستان بلویو کالبدشکافی شدند.

دزدیدن جنازه اسکات هریسون

جان اسکات هریسون این تمایز نادر را دارد که تنها کسی است که فرزند رئیس جمهور گذشته ایالات متحده (ویلیام هنری هریسون) و پدر رئیس جمهور آینده (بنیامین هریسون) است. او این تمایز نادر را از قربانی شدن یک محفظه تشریح شبیه به Leatherface دارد.

به عنوان یک نماینده کنگره در اوهایو، دوران تصدی جان اسکات هریسون در سیاست بسیار موفقیت آمیز بود و همین موضوع شرح می دهد که چرا بسیاری از مردم در مراسم خاکسپاری وی در 25 مه 1878 شرکت کردند. در طول مراسم، عزاداران متوجه شدند کسی قبر مجاور آگوستوس دوین را سرقت نموده است. پسرانش با نگرانی از اینکه سرنوشت جان هریسون ممکن است به همین سرنوشت برسد، سه سنگ عظیم که با سیمان ساخته شده بودند را روی تابوت قرار دادند. 16 مرد آن سنگ ها را بلند نموده بودند. برای احتیاط بیشتر، یک نگهبان استخدام شد تا به مدت یک ماه مراقب قبر بماند.

با کنجکاوی در خصوص سرنوشت آقای دوین و احتیاج دانشکده پزشکی در مطالعه اجساد، حکم جستجو برای کالج پزشکی اوهایو به دست آمد. در جستجوی این دانشکده، دانشمندان چندین کشف کلان از جمله جعبه ای از اعضای بدن خشک شده و جسد پاشیده شده یک نوزاد شش ماهه را کشف کردند. اما یکی از عجیب ترین کشف ها جسد برهنه نقاب دار بود که از طناب آویزان شده بود. آن ها ماسک را برداشتند و چهره جان اسکات هریسون را دیدند. کمتر از 24 ساعت پس از خاکسپاری با وجود تمام اقدامات احتیاطی جسد وی سرقت شده بود.

ترور لینکلن دستخوش فراموشی شد

ترور لینکلن یکی از غم انگیزترین وقایع تاریخ ایالات متحده بود. اعضای عالی رتبه دولت آمریکا از جمله اندرو جانسون معاون رئیس جمهور و ویلیام سوارد وزیر امور خارجه آن شب توسط توطئه گران مورد هدف قرار دریافتد. یکی از قربانیان ناخواسته این ماجرا کلارا هریس بود که همزمان با ترور لینکلن مرگ او نیز رخ داد.

قرار نبود که کلارا هریس در آوریل سال 1865 در تئاتر فورد حضور داشته باشد. او و هانری راتبون، رئیس اصلی تئاتر، به در خواست بانوی اول ماری تاد لینکلن در این تئاتر شرکت کردند. به دنبال پیروزی اخیر در جنگ داخلی، تماشاگران تئاتر حال و هوای جشنی داشتند. اما، همانطور که تاریخ به خوبی می داند، هنگامی که جان ویلکس بوث وارد اتاق رئیس جمهور شد و به سر وی شلیک کرد، این جشن تمام شد. Rathbone در کوشش برای دستگیری قاتل، بازوی Boothe را گرفت، اما بوث او را با چاقو زد. در حالی که خنجر خونین هنوز در دستش بود، بوث فرار کرد.

سال ها بعد، کلارا هریس و هنری راتبون ازدواج کردند. کلارا که قادر به جدا شدن از لباس آغشته به خون همسرش نبود، آن را در پشت کمد دیواری نگهداری می کرد. او معتقد بود که ممکن است شبح لینکلن را احضار کند. ارواح با راتبون نیز صحبت می کردند. راتبن صدا هایی را از دیوار می شنید که کلارا را مسئول مرگ لینکلن می دانستند و به راتبون دستور دادند که انتقام رئیس جمهور سقوط را از کلارا بگیرد. راتبون با یک تفنگ در شب کریسمس سال 1883 به کلارا شلیک کرد و او را کشت.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 778

به "واقعه های تاریخی وحشتناک که هرکسی را می ترساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعه های تاریخی وحشتناک که هرکسی را می ترساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید