چرا مقصد بعدی سفر شما باید سوئیس باشد؟

به گزارش مجله فان پی سی، چشم انداز ها بدیع کوه های آلپ، دریاچه های فیروزه ای، غذاهای محلی لذیذ و شکلات های دست ساز، تنها تعداد کمی از دلایلی هستند که شما را برای سفر به سوئیس وسوسه خواهند کرد.

چرا مقصد بعدی سفر شما باید سوئیس باشد؟

کدام یک، کوهستان ماترهون است؟ نام آن دریاچه فیروزه ای درخشان چیست؟ آیا آن یک یخچال طبیعی است؟ این سوال ها و همین طور ردیف هایی از مسافرانی که در حال عکس گرفتن از بیرون پنجره ها هستند، نشان می دهند که شما در یک پرواز سوئیس نشسته اید.

کاملا قابل درک است. مکان های معدودی در جهان، این حجم از کنجکاوی را در میان مسافران ایجاد می کنند و سوئیس با کوه های آلپ باشکوه و خارق العاده اش، یکی از این مکان ها است. تماشای این چشم انداز ها از هواپیما نفس گیر هستند؛ به خصوص که هیچ جایگزینی برای گل های سپیدگوهر آلپ، شاموآ (Chamois) یا بز کوهی اروپایی آلپ، پیست اسکی با برف های تازه، کلبه های کوهستانی روستایی، مزه کردن فوندو (fondue) و گاوهای زنگوله دار وجود ندارد. فوندو، خوراک سوئیسی رایجی است که از گرم کردن نوعی سس حاوی چند نوع پنیر در ظرفی گود از جنس سرامیک به دست می آید.

چه به ژنو بروید و چه به زوریخ، کوه های نمادین و بی نظیر، کمتر از یک ساعت با شما فاصله دارند؛ اما در ابتدا حتما می خواهید کمی زمان در یکی از این شهرهای جادویی سوئیس سپری کنید. پس از لذت بردن از پنیرهای اصیل سوئیسی و یک نوشیدنی خنک و البته شکلات افسانه ای سوئیسی در طول پرواز، با خبرنگاران همراه شوید تا به شما بگوییم برای گردش در سوئیس چطور برنامه ریزی کنید.

هایکینگ در منطقه ها تماشایی

جهتهای هایکینگ (پیاده روی در جهتهای طبیعی چون جنگل، کوهستان و...) متعددی در رشته کوه آلپ وجود دارند؛ جایی که جهتهای پیاده روی و راه های باستانی مهاجرتی، افراد را به سمت کوه های سنگی آلپ با یخچال های طبیعی 1000 ساله هدایت می کنند. هر کانتون یا بخش از سوئیس، چشم اندازهای حیرت انگیزی را به شما پیشنهاد می کند؛ چه قصد داشته باشید که قله های آلپی پوشیده از برف و یخچال های طبیعی را ببینید و چه در پی تماشای آب های فیروزه ای دریاچه های آلپی باشید.

علاقه مندان به تاریخ، به سختی می توانند راهی بهتر و ایده آل تر از جهت دور دریاچه لوسرن واقع در مرکز سوئیس پیدا کنند. این دریاچه مهم در کانتون اوری که از نظر وسعت چهارمین دریاچه وسیع این کشور محسوب می شود، منشأ افسانه ویلهلم تل (William Tell)، قهرمان اسطوره ای سوئیس در قرن چهاردهم به شمار میرود. شخصیت وی در سوئیس همانند رابین هود در انگلستان است.

جهت ویلهلم تل، از مکان های تاثیرگذار قرن دوازدهم مانند زادگاه تل، یعنی الدورف و دشت کوهستانی راتلی (Rutli)، محل تاسیس سوئیس می گذرد. برای خارج شدن از این جهت، سافاری Buirabahnli را امتحان کنید که شامل مجموعه ای از تله کابین های روستایی در کوه انگلبرگ (Engelberg) واقع در کانتون نیدوالدن می شود که شبکه ای از راه ها را به هم متصل می کند.

در جهت مزرعه آلپین می توانید با استفاده از چند گاندولای (قایق های مخصوص) خصوصی روستایی، به ارتفاعات و مزارع دورافتاده و دشت های پوشیده از گل های وحشی بر فراز خط جنگلی بروید. در زمان هایکینگ در منطقه طبیعی محافظت شده انتل بچ بایوسفیر (Entlebuch Biosphere) امکان خرید پنیر، ماست و کره آلپی برای شما مهیا است. این منطقه که جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می آید، برای پوشش گیاهی و جانوری بومی از جمله گل سپیدگوهر آلپ، گل آبی رنگ انزیان (گل سپاسی بی ساقه)، کوکوها و سیاه خروس ها معروفیت دارد.

غذاهایی در سطح جهانی

سوئیس، بیشترین تعداد ستاره های میشلین در جهان را دارد؛ از جمله سه رستوران سه ستاره که یکی از آن ها رستوران شولوس شال استاین (Schloss Schauenstein) در کانتون گراوبوندن است که از طریق سرآشپزی به نام آندریاس کامینادا (Andreas Caminada) اداره می شود؛ اما رستوران های معمولی تر را هم می توان در سراسر کشور پیدا کرد. این رستوران های کمتر شناخته شده در مکان های نوظهوری چون ویتزنای (Vitznau) فعالیت می کنند؛ یک دهکده کوچک در کنار دریاچه لوسرن که در سال 2019، میزبان سه رستوران تازه ستاره دار بود.

از رفتن و امتحان کردن غذاهای کلاسیک در کانتون های تیچینو و وله که به ترتیب برای طبخ غذاهای سنتی ایتالیایی و فرانسوی با مزه سوئیسی مشهور هستند، به هیچ وجه غافل نشوید.

به غیر از دستورالعمل های میشلین، جهانیی از غذاهای پنیری در منوی رستوران های سراسر کشور به چشم می خورد؛ نظیر فوندوی لذیذ که در منطقه فریبورگ اختراع شده، راکلت که همه جا در دسترس است و آلپررمگرونن (Alplermagronen) که به ماکارونی منطقه آلپ هردر (Alp Herder) گفته می شود. راکلت، نوعی خوراک سوئیسی است که شامل پنیر داغ و گوجه فرنگی پخته و ترشی می شود.

البته باید بدانید که رستوران های خارق العاده ای هم در زوریخ، باسل و ژنو وجود دارند که همه با پیشنهاد غذاهای هیجان انگیز سنتی، غذاهای خیابانی لذیذ، فروشگاه های مزرعه ای، گیاه خواری، گزینه های وگان و آخرین سبک های غذایی چون طبخ غذاهای بدون پسماند و غذاهای صفر کیلومتر، در انتظار شما هستند.

فلسفه غذاهای صفر کیلومتر که در سال 1986 از ایتالیا آغاز شد، با هدف تازگی و کاهش مصرف سوخت برای حمل و نقل، روی نزدیکی فاصله بین رستوران و محل تولید مواد اولیه تمرکز دارد. این ترند غذایی برای افزایش آگاهی مردم درمورد تغییرات اقلیمی و محیط زیست به وجود آمد.

تمرکز بر سلامتی

سوئیس، سرزمین چشمه های آب است و هیچ جای دیگری در جهان را نخواهید یافت که بتوان در تمام طول سال از اسپاها و چشمه های آبگرم آن، استفاده کرد. یکی از جاهایی که اصلا نباید از دست بدهید، مرکز آب درمانی والس 7132 است؛ چشمه آبگرمی در والس در کانتون گراوبوندن که از طریق برنده جایزه معماری پریتزکر، پیتر زومتور (Peter Zumthor) با سنگ های کوارتز والس ساخته شد.

چندین مرکز استراحت هتل مانند به نام بادیس (Badis) در کنار رودخانه های شهری و دریاچه های برن، باسل، ژنو و زوریخ نیز وجود دارند که در فصل تابستان، پر از جمعیت هستند. بسیاری از آن ها، پیشنهادهایی چون موج سواری در رودخانه، سوناهای غوطه ور، یوگای ایستاده روی پدل برد در آب (SUP)، کایاک سواری و ایروبیک در آب را در اختیار شما قرار می دهند.

مسافرانی که در پی اسپاهای روزانه و کلینیک ها هستند، می توانند طیف وسیعی از امکانات از مراکز توان بخشی فیزیکی با تازهترین تجهیزات پزشکی گرفته تا اقامتگاه های فاخری را که مملو از خدماتی چون ماساژ روزانه و ماسک صورت هستند، در سوئیس پیدا کنند.

تجربه یک اسکی فراموش نشدنی

162 اقامتگاه اسکی با انواع جهتها و پیست ها برای اسکی بازان و بردسواران در سوئیس وجود دارد که همه از چشم اندازهای تماشایی آلپی برخوردار هستند. اقامتگاه های مشهوری چون گیشتاد (Gstaad)، سنت موریتز، داووس و وربیر (Verbier) که، کماکان اسکی بازان وی آی پی و سلبریتی را برای اسکی و فعالیت های مربوط به بعد از اسکی (apres-ski) به سمت خود می کشانند؛ اما از منطقه ها اسکی کمتر شناخته شده مانند لاینزرهاید (Leinzerheide)، هوخ ایبریگ (Hoch Ybrig) و فلامزبرگ (Flumserberg) نیز نباید غافل شد.

حتی کسانی که اسکی نمی کنند، می توانند از فستیوال های ورزشی زمستانی متعدد و همچنین تفریح های مختلف فصل زمستان مانند هایکینگ در برف، سورتمه سواری، راه رفتن در برف با پاچیله (نوعی کفش مخصوص)، سواری روی توبوگان (نوعی تخته که روی برف سر می خورد)، گلف در برف و تیوپ سواری در برف بهره ببرند.

خرید را از دست ندهید

افرادی که در پی برندهای لوکس و بازار ساعت های سوئیسی می گردند، می توانند مستقیما به خیابان خرید مشهور Banhofstrasse در زوریخ یا Rue du Rhone در ژنو بروند؛ اما اگر در پی هدایای سوئیسی اصیل مانند ظروف سرامیکی مخصوص پخت فوندو (caquelon)، اسباب بازی های چوبی، چاقوهای ارتشی سوئیسی، ترافل های شکلاتی و مد حرفه ای هستید، به بوتیک ها و گالری های هیجان انگیزی سر بزنید که در این دو شهر بزرگ و در مقاصد کمتر شناخته شده مانند سنت گالن، لوزان، شور و لوکارنو قرار دارند.

اگر در حال برنامه ریزی سفر با تور سوئیس به شهرهای مختلف این کشور آلپی هستید و در پی مناسب ترین پیشنهادها تور می گشت، در خبرنگاران با مشاهده تمامی آن ها می توانید پکیج موردنظرتان را با پایین ترین قیمت از فروشنده های معتبر مسافرتی به راحتی و در کمترین زمان تهیه کنید.

منبع: کجارو / afar.com
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1156

به "چرا مقصد بعدی سفر شما باید سوئیس باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مقصد بعدی سفر شما باید سوئیس باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید