جلوگیری از 99.99 درصد ویروس ها و باکتری ها با ماسک نانو

به گزارش مجله فان پی سی، یک شرکت خارجی ماسک جراحی نانویی را فراوری نموده است که از 99.99 درصد بیماری ها و ویروس ها جلوگیری می نماید.

جلوگیری از 99.99 درصد ویروس ها و باکتری ها با ماسک نانو

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، زنگرافن سلوشنز یک شرکت کانادایی، در بخش فناوری نانو با تمرکز بر راه چاره های مراقبت های بهداشتی نسل بعدی است. نتایج آزمایش های صورت گرفته، کارآیی بالای فیلتراسیون باکتریایی (BFE) و کارآیی فیلتراسیون ویروسی (VFE) ماسک های جراحی تقویت شده ZENGuard را نشان می دهد. ماسک های دارای روکش ZENGuard 98.9 درصد بیشتر باکتری و 97.8 درصد بیشتر ذرات ویروس را در مقایسه با ماسک 3 لایه ASTM معمولی حذف کردند. با سطح BFE و VFE بیش از 99.99، این شرکت معتقد است که این بالاترین اعداد راندمان فیلتراسیون برای ماسک های جراحی در بازار است.

گرگ فنتون، مدیرعامل زنگرافن سلوشنز می گوید: ترکیب ZENGuard ما که در حال ثبت اختراع است با ماسک های معمولی خواص جالب و شگفت انگیزی در ماسک ایجاد می نماید. هدف ما این است که برترین محافظت را در اختیار کارگران خط مقدم و کسانی که در محیط های پرخطر هستند، قرار دهیم و فناوری ZENGuard ach ما نه تنها به علت خواص ضدمیکروبی آن، بلکه بعلاوه به علت کاهش قابل توجه تعداد باکتری های زنده و ذرات ویروسی که قادر به عبور از مواد ماسک هستند، محافظت بالایی را فراهم می نماید. ما معتقدیم این خواص تمایز های اصلی ماسک های ما با دیگر ماسک های جراحی هستند و این محصول را به استاندارد طلایی بازار تبدیل می نماید.

فنتون اضافه نمود: با توجه به داده های ایمنی و کارآیی، دریافت تأییدیه های لازم و احتیاج موجود در بازار، ما به شدت بر افزایش ظرفیت فراوری ماسک روکش دار معادل 30 میلیون در ماه به ظرفیت صنعتی تقریباً 800 میلیون در ماه متمرکز شده ایم؛ که برای رسیدن به آن تا سرانجام سال 2021 همچنان به کوشش خود ادامه می دهیم.

پیش از این، تست های متعدد استنشاقی روی این ماسک ها صورت گرفته است. این آزمایش ها برای ارزیابی انتشار ذرات گرافن طراحی شده است تا حداکثر مقدار نشت گرافن و نهاده شدن در معرض ذرات حاوی گرافن در مصرف کنندگان ماسک تعیین گردد.

هفت ماسک روکش دار و بدون پوشش با سه تکرار مورد آزمایش نهاده شدند که برای هر کدام میانگین غلظت ذرات در طول یک دقیقه مقدار گیری شد. ذرات منتشر شده در حین آزمایش به وسیله میکروسکوپ الکترونی روبشی با طیف سنجی اشعه ایکس پراکنده انرژی مورد تجزیه و تحلیل نهاده شد.

به طور میانه، غلظت ذرات معلق در هوا هنگام آزمایش ماسک های پوشش داده شده ZENGuard کمتر از ماسک های بدون پوشش مشاهده شد. آنالیز مقدار استنشاق در محیط های با آلایندگی بالا نشان داد، ماسک های پوشش داده شده با ZENGuard M قدرت محافظتی بیشتری دارند. هیچ گونه رهایش ذرات از ماسک نانویی دیده نشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1003

به "جلوگیری از 99.99 درصد ویروس ها و باکتری ها با ماسک نانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از 99.99 درصد ویروس ها و باکتری ها با ماسک نانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید