جدیدترین خبر از یارانه کرونا ، 3 میلیون خانوار این هفته دو واریزی خواهند داشت

به گزارش مجله فان پی سی، به گزارش تجارت نیوز، دومین مرحله یارانه کرونا برای سه میلیون خانواری که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند، امشب واریز می گردد.

جدیدترین خبر از یارانه کرونا ، 3 میلیون خانوار این هفته دو واریزی خواهند داشت

مهدی قمصریان، سخنگو سازمان برنامه و بودجه درباره واریزی های این هفته در توئیتر خود نوشت: دومین مرحله یاری بلاعوض دولت شنبه و یاری ویژه ماه رمضان دوشنبه به حساب سرپرستان حدود 3 میلیون نفر نیازمند شناسایی شده واریز می گردد. میزان این یاری های بلاعوض بر اساس بعد خانوار از 200 هزار تا 600 هزار تومان خواهد بود.

بنابراین این سه میلیون خانوار در هفته ای که آغاز شده دو دریافتی از از سوی دولت خواهند داشت، اولین وجه را در امروز 30 فروردین ماه در قالب یارانه کرونا و دومین آن را نیز در روز دوشنبه اول اردیبهشت ماه در قالب یاری ویژه ماه رمضان دریافت خواهند کرد.

پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از مشاغل دولت تصمیم گرفت به بعضی از مشاغل مانند دستفروشان یاری بلاعوض دهد؛ در این خصوص محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه وبودجه اعلام نموده بود که یاری بلاعوض 200 تا 600 هزار تومانی برای سه میلیون نفر از خانواده هایی که شناسایی شده اند و از کم درآمدترین اقشار جامعه هستند در چند نوبت واریز می گردد.

یارانه کرونا به خانواده های یک نفره 200 هزار تومان؛ دو نفره، 300 هزار تومان؛ سه نفره، 400 هزار تومان؛ چهار نفره، 500 هزار تومان و پنج نفره و بیشتر 600 هزار تومان پرداخت می گردد.

رئیس جمهور نیز در هفته انتهای سال 98 اظهار داشت: در چهار نوبت به افراد آسیب دیده یک بسته حمایتی پرداخت می گردد، اولین بسته تا انتها سال 98 و سه بسته دیگر در ماه های بهار سال 99 پرداخت خواهد شد که مبلغ آن از 200 تا 600 هزار تومان است.

از آن جایی که یک بسته حمایتی ماه رمضان نیز به این افراد در روز اول اردیبهشت پرداخت می گردد بنابراین تعداد بسته های حمایتی پنج عدد است که اولین نوبت آن در اسفند ماه سال 98 پرداخت شده است، دومین نوبت در فروردین، دو نوبت در اردیبهشت و نوبت پایاتی نیز در خرداد ماه واریز خواهد شد.

در مورد دیگر اقشار جامعه نیز دولت قرار است به 24 میلیون خانوار یارانه بگیر نیز وام یک میلیون تومانی تا پیش از آغاز ماه رمضان پرداخت کند؛ برای دریافت این وام سرپرست خانوار باید کد ملی خود را با سیم کارتی که به نام خودش است به شماره 6369 ارسال کند که این فرایند از روز 27 فروردین ماه آغاز شده و تا ساعات انتهای روز 31 ماه جاری نیز ادامه دارد.

همچنین آن دسته از افرادی که سیم کارتی به نامشان نیست می توانند تا 18 اردیبهشت ماه برای تهیه سیم کارت مراجعه نمایند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 142

به "جدیدترین خبر از یارانه کرونا ، 3 میلیون خانوار این هفته دو واریزی خواهند داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین خبر از یارانه کرونا ، 3 میلیون خانوار این هفته دو واریزی خواهند داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید