تداوم آلودگی هوای تهران ، مصوبات کمیته اضطرار اعلام شد

به گزارش مجله فان پی سی، دهمین جلسه کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران به ریاست عابدملکی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران برگزار گردید.

تداوم آلودگی هوای تهران ، مصوبات کمیته اضطرار اعلام شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، دهمین جلسه کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران به ریاست عابدملکی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران برگزار گردید.

عابد ملکی در تشریح مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا گفت: ممنوعیت تردد خودرو های گازوئیلی اجرایی می گردد؛ ضمن اینکه پلیس راهور باید نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتورسیکلت ها و خودرو های دودزا و فاقد معاینه فنی اقدام کند.

وی ادامه داد: جلوگیری از فعالیت های عمرانی که سبب تشدید آلودگی هوا می گردد و جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه های مسافربری از دیگر مصوبات این جلسه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: نظارت ویژه بر سوزاندن شاخه و برگ ها و پسماندسوزی انجام می گردد ضمن اینکه پایگاه های سیار فوریت های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در منطقه ها پرتردد شهر و منطقه ها آلوده تر نیز جانمایی گردد.

ملکی سپس گفت: ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت در صنایع مجاور تهران و تامین گاز مورد احتیاج نیرو گاه ها و سایر واحد های متصل به شبکه گاز نیز اعمال می گردد.

وی با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی جهت خوددداری از فعالیت های ورزشی در فضا های باز اعلام نمود: مصوبات جلسه برای روز های پنجشنبه، آدینه و شنبه است و در صورت افزایش شاخص آلودگی مجددا جلسه برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ کیفیت هوای مرکز، امروز (چهارشنبه) از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون با شاخص لحظه ای 133 برای سومین روز متوالی در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1130

به "تداوم آلودگی هوای تهران ، مصوبات کمیته اضطرار اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم آلودگی هوای تهران ، مصوبات کمیته اضطرار اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید