بلبشوی بازار روغن، از فروش های اجباری تا الزام به ارائه کارت ملی خبرنگاران

به گزارش مجله فان پی سی، مردم هنوز به زحمت روغن مورد احتیاج خود را خریداری می نمایند. جالب اینجاست بعضی از فروشگاه ها در فروش روغن ارائه کارات ملی را عنوان و بعضی از فروشندگان هم فروش اجباری سایر کالا ها را به مشتریان اعلام می نمایند.

بلبشوی بازار روغن، از فروش های اجباری تا الزام به ارائه کارت ملی خبرنگاران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مشکل فراوری و توزیع روغن در طول چند ماه اخیر مسائل زیادی را برای مردم به وجود آورده است به نحوی که خرید انواع روغن سرخ کردنی و نیمه جامد در نقاط مختلف کشور دچار اختلال است.

البته نحوه فراوری و توزیع روغن نسبت به ماه های گذشته تا حدودی بهتر شده، اما همچنان توزیع دچار مشکل بوده و مردم به زحمت روغن مورد احتیاج خود را خریداری می نمایند. جالب اینجاست بعضی از فروشگاه ها در فروش روغن ارائه کارات ملی را عنوان و بعضی از فروشندگان هم فروش اجباری سایر کالا ها را به مشتریان اعلام می نمایند.

امیرهوشنگ بیرشک در همین ارتباط می گوید: فروش اجباری سایر کالا ها به همراه روغن یک تخلف محرز است و باید برخورد لازم با فراورینمایندگان و فروشندگانی که اقدام به این امر می نمایند انجام گردد. در این زمینه مردم در صورت مشاهده این موضوع تخلف را به واحد 124 سازمان حمایت اعلام نمایند تا با متخلفین برخورد انجام گردد.

وی با اعلام اینکه در بخش ارائه کارت ملی برای دریافت هر روغن هم باید بگویم این سازوکار خود فروشگاه ها است و به فراورینمایندگان ربطی ندارد، اضافه کرد: در بخش فراوری هیچ اجباری در فروش سایر کالا و ارائه کارت ملی برای دریافت روغن مطرح نیست و اگر این گونه اقدامات انجام می گردد باید با آن ها برخورد صورت گیرد.

لازم به ذکر است اظهارات انجمن روغن نباتی مبنی بر اینکه از کارخانجات فراوریی روغن نباتی خواسته ایم که با فروش اجباری کالا ها همراه با روغن نباتی توسط عوامل توزیعی به شدت مقابله نمایند و بسیاری از کارخانجات نیز به صورت مکتوب و رسمی با این موضوع برخورد نموده اند در حالی مطرح می گردد که مشاهدات میدانی خبرنگار تسنیم از بازار حکایت از آن دارد که بعضی از فروشندگان روغن می گویند همچنان فروش اجباری کارخانجات برقرار بوده و بعضی از برند های شناخته شده در ازای خرید روغن به ما اجبار می نمایند که باید یا کیک، تن ماهی و رب گوجه خرید کنید تا به شما روغن بفروشیم. ما نیز در نهایت مجبوریم به مشتریان اجبار کنیم باید در ازای خرید روغن کالای دیگری را بخرید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 697

به "بلبشوی بازار روغن، از فروش های اجباری تا الزام به ارائه کارت ملی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلبشوی بازار روغن، از فروش های اجباری تا الزام به ارائه کارت ملی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید