اصول تهیه میوه خشک در سرخ کن بدون روغن

به گزارش مجله فان پی سی، آنچه در زیر می آید جدول قیمت روز پرفروش ترین انواع سرخ کن در سطح بازار تهران است.

اصول تهیه میوه خشک در سرخ کن بدون روغن

اصول خشک کردن میوه در سرخ کن بدون روغن می تواند تا حدودی متفاوت با خشک کردن میوه در دستگاه های میوه خشک کن باشد، اما در نهایت در هر دو روش می توانید از میوه خشک هایی که در عرض چند ساعت درست شده اند، بهره ببرید.

طرز خشک کردن میوه در سرخ کن

ابتدا باید بدانید که طرز خشک کردن میوه در سرخ کن به چه شکلی است. زمانی که روش خشک کردن میوه را به درستی بدانید، می توانید هم از دستگاه خشک کن و هم از دستگاه سرخ کن بهره ببرید. برای آن که بتوانید میوه ها را در دستگاه سرخ کن خشک کنید، بهتر است به شیوه زیر عمل کنید.

ابتدا دستگاه سرخ کن را به طور کامل تمیز نموده و اگر پیش از آن محصول و یا ماده غذایی دیگری را در آن سرخ نموده اید، کاملاً فیلتر ها و مخزن را پاک سازی کنید. با استفاده از این کار از بو گرفتن میوه های خشک شده جلوگیری می کنید. پس از این مرحله می توانید به میزان بسیار کم روغن را داخل سرخ کن بریزید و یا بطورکلی هیچ روغنی را داخل آن قرار ندهید. در مرحله بعدی باید میوه ها را به صورت اسلایس و به شکل ورقه ورقه برش دهید.

یکی از محصولاتی که پیشنهاد فروشگاه ما به شما عزیزان است، سرخ کن فیلیپس مدل 9270 بوده که دارای توان و قدرت 2000 واتی است که عملکرد آن، سرخ کن بدون روغن می باشد.

اصول برش زدن میوه ها برای خشک کردن در سرخ کن بدون روغن

حتماً در نظر داشته باشید که برش دادن میوه ها و ورقه ها به شکلی نباشد؛ که بیش از مقدار ضخیم و یا بیش از مقدار نازک باشد. در صورتی که ورقه ها بیش از مقدار نازک باشند، میوه خشک ها بسیار خشک شده و حالت چیپسی پیدا می نمایند. در صورتی که ورقه ها بیش از مقدار نیز ضخیم باشند، آب داخل میوه ها باقی می ماند؛ بنابراین میوه خشک ها حالت نمدار پیدا می نمایند و نمی توانید مدت زیادی آن ها را نگهداری کنید.

در مرحله بعدی ضروری است حتماً دمای دستگاه سرخ کن و بعلاوه مدت زمان مورد احتیاج را مشخص کنید. اگر چندین بار این کار را انجام داده اید و دقیقاً می دانید که میوه خشک ها را به چه شکلی بیشتر دوست دارید، می توانید دما و مدت زمان را بر اساس تجربه مشخص کنید.

برترین روش تنظیم تایم خشک شدن میوه ها.

اما در صورتی که بار اول است که از روش خشک کردن میوه در دستگاه میوه خشک کن استفاده می کنید، بهتر است مدت زمان دستگاه را بر روی یک ساعت قرار دهید. دمای دستگاه را نیز بر روی پایین ترین حد ممکن قرار دهید تا میوه ها در برترین حالت خشک شوند. اگر میوه های شما نازک هستند و دارای آب کمی می باشند، مدت زمان یک ساعت را کمتر نموده و به نیم ساعت برسانید. با این کار می توانید به راحتی پس از گذشت نیم ساعت، مطمئن شوید که آیا میوه های خشک در شرایط مناسبی هستند یا احتیاج به آنالیز بیشتر دارند و باید مدت طولانی تری در دستگاه بمانند.

مزیت های استفاده از سرخ کن برای میوه خشک کردن

مزیت های مختلفی برای استفاده از سرخ کن بدون روغن برای میوه خشک کردن وجود دارد. در این بخش به این مزیت ها اشاره خواهیم کرد تا شما نیز بتوانید هرچه بهتر و بیشتر با این موضوع آشنا شوید.

· صرف زمان کمتر

اولین مورد مربوط به آن است که می توانید مدت زمان کمتری را برای درست کردن میوه خشک کن و بعلاوه خشک کردن میوه ها صرف کنید. مسلماً این مورد برای کسانی که علاقه زیادی به صبر کردن ندارند، می تواند خبر بسیار خوبی باشد.

· تنوع در میوه خشک کن ها

بسیاری از دستگاه های میوه خشک کن به صورت انحصاری برای یک یا دو مدل از میوه ها ساخته شده اند. این موضوع سبب می گردد تا نتوانید با یک مدل از دستگاه های میوه خشک کن، تمامی انواع میوه خشک ها را داشته باشید. برای حل این موضوع امکان استفاده کردن از دستگاه های سرخ کن بدون روغن وجود دارد؛ که سبب می گردد تمامی انواع میوه ها را با یک مدل دستگاه سرخ کنید.

· صرف هزینه کمتر

همان طور که گفته شد، بسیاری از میوه خشک کن ها به صورت مخصوص برای یک یا دو نوع میوه استفاده می شوند. از سوی دیگر اگر بخواهید دستگاه های میوه خشک کن را بخرید، باید حتماً قیمت های بالایی را بابت آن ها پرداخت کنید. از سوی دیگر نیز باید هزینه مجزایی را بابت خرید دستگاه های سرخ کن داشته باشید. این کار می تواند هزینه های شما را بسیار بالا ببرد. در صورتی که اگر دستگاه های سرخ کن بدون روغن را تهیه کنید، می توانید با صرف هزینه های کمتر، هر دو نوع کاربرد را در یک مدل دستگاه داشته باشید.

قیمت سرخ کن بدون روغن نینجا مدل AF300 مبلغ 10،480،000 تومان است این در حالیست که قیمت سرخ کن دلونگی مدل 1396 مبلغ 15،300،000 تومان اعلام شده است.

قیمت های درج شده مربوط به سایت های فروش اینترنتی است و به علت نوسان قیمت ها در بازار ممکن است با نرخ امروز بازار متفاوت باشد.

منبع:اقتصادآنلاین

منبع: فرارو
انتشار: 6 شهریور 1402 بروزرسانی: 6 شهریور 1402 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1455

به "اصول تهیه میوه خشک در سرخ کن بدون روغن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول تهیه میوه خشک در سرخ کن بدون روغن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید