براساس تحقیقات جدید، مصونیت در برابر کرونا حداقل تا 8 ماه پس از ابتلا باقی می ماند

به گزارش مجله فان پی سی، تحقیقات جدید محققان استرالیایی از مصونیت در برابر کرونا تا هشت ماه پس از ابتلا به این بیماری خبر می دهد.

براساس تحقیقات جدید، مصونیت در برابر کرونا حداقل تا 8 ماه پس از ابتلا باقی می ماند

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، تحقیقات اخیر حاکی از آنند که مصونیت در برابر کرونا می تواند از هشت ماه تا چند سال پس از ابتلا به این بیماری طول بکشد. حال محققان استرالیایی در تحقیقات خود به نتیجه مشابهی دست یافته اند که نشان می دهد پاسخ ایمنی ایجاد شده در خون انسان تا 8 ماه پس از ابتلا همچنان در بدن باقی می ماند.

Menno van Zelm، ایمنی شناس از دانشگاه مانش استرالیا می گوید: ابهامات زیادی در مورد مدت زمان مصونیت ایجاد شده توسط واکسن های کرونا وجود دارد، اما این تحقیق باری دیگر این امید را می دهد که واکسن ها می توانند تا مدت زمان طولانی در برابر کرونا مصونیت ایجاد کنند.

محققان در این تحقیق نمونه خون 25 داوطلب مبتلا به کووید-19 را تحلیل کردند. نمونه ها شرایط سیستم ایمنی بدن را از 4 روز تا حداکثر 8 ماه پس از ابتلا به کرونا نشان می دادند. محققان همچنین از نمونه خون 36 فرد بدون سابقه ابتلا به کرونا برای مقایسه استفاده کردند.

نمونه خون های آلوده به کرونا نشان می داد که غلظت آنتی بادی های ویروس کرونا (SARS-CoV-2) تنها 20 روز پس از بروز علایم بیماری شروع به کم شدن می کند. این مساله طبیعی است ولی سبب نگرانی متخصصین ایمنی شناسی از احتمال وقوع موج های بعدی ابتلا در سال های آینده شده است.

به طور خلاصه آنتی بادی ها به سیستم ایمنی کمک می کنند تا در صورت ورود دوباره یک عامل بیماری زا به بدن (مثل ویروس کرونا)، آمادگی مبارزه با آن را داشته باشد و بدون آن ها احتمال ابتلای دوباره به نوع شدید بیماری ها وجود دارد.

در کانون تولید آنتی بادی ها، نوعی از گلبول های سفید خون به نام سلول های B خاطره (white blood cells) قرار دارند. سلول های B خاطره حین ابتلای فرد به بیماری برای تولید آنتی بادی های مخصوص آن شکل می گیرند و می توانند تا چندین دهه پس از نابودی بیماری درون خون باقی مانده و به محض ابتلای دوباره فرد، پادتن های جدید را تولید کنند.

محققان به منظور بررسی وجود سلول های B خاطره کافی در سیستم ایمنی برای مبارزه دوباره با کرونا، نمونه های خون بهبودیافتگان کرونا را به ذرات ویروس SARS-CoV-2 آلوده کردند. آنها دریافتند که در تمام نمونه ها پاسخ ایمنی قابل ملاحظه برای مبارزه با ویروس ایجاد شده و مصونیت در برابر این بیماری دستکم تا 8 ماه باقی می ماند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 577

به "براساس تحقیقات جدید، مصونیت در برابر کرونا حداقل تا 8 ماه پس از ابتلا باقی می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "براساس تحقیقات جدید، مصونیت در برابر کرونا حداقل تا 8 ماه پس از ابتلا باقی می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید