ادعای جنجالی پزشکان ایتالیایی درباره کرونا

به گزارش مجله فان پی سی، پزشکان ایتالیایی بر خلاف توصیه سازمان جهانی بهداشت مبنی کالبد شکافی نکردن بیمارانی که بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست دادند، اقدام به کالبد شکافی 100 بیمار مبتلا به کرونا کردند.

ادعای جنجالی پزشکان ایتالیایی درباره کرونا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

در این مطالعه متخصصین ایتالیایی با کالبد شکافی 100 بیمار مبتلا به کرونا دریافتند ویروس کرونا، باکتری است و به آنتی بیوتیک ها پاسخ می دهد، همچنین با ضد انعقاد نماینده ها، می توانند بیماران مبتلا به کرونا را درمان نمایند.

این پزشکان ایتالیایی مدعی شدند دلیل اصلی مرگ بیماران مبتلا به کرونا، مسائل تنفسی نیست، بلکه لخته شدن خون است که باعث مختل شدن اکسیژن رسانی به اندام ها و در نهایت مرگ این بیماران می گردد. آن ها معتقدند که بیماران مبتلا به کرونا به آسانی با آسپرین و داروی رقیق نماینده خون درمان می شوند.

این در حالی است که سازمان دنیای بهداشت، ذات الریه یا عفونت ریه را دلیل اصلی مرگ بیماران مبتلا به کووید-19 اعلام نموده است.

آگنس لی، مدیر پزشکی برنامه ترومبوز در دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور گفت: لخته شدن خون در بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا ایجاد می گردد، اما ما از آسپرین یا دارو های ضدانعقاد خون برای درمان عفونت استفاده نمی کنیم، زیرا این روش درمان برای پیشگیری از لخته شدن خون است.

به گفته لی، لخته شدن خون از عوارض بیماری کووید 19 و عفونت های شدید است و دارو های ضد انعقاد خون برای یاری به درمان این عارضه استفاده می شوند.

به گفته اسکات کاتز، استاد بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی وین، گزارش های زیادی مبنی بر لخته شدن خون در بیماران مبتلا به کرونا منتشر شده است، اما نمی دانیم که علت آن خود ویروس است یا برای افرادی است که به شدت به این ویروس مبتلا هستند.

علت اصلی مرگ بیماران، لخته شدن خون نیست!

طبق این گزارش هنوز تعیین نیست که در رگ های خونی چه تعداد از بیماران، لخته های خونی ایجاد شده است، اما مطالعات قبلی از چین، اروپا و ایالات متحده آمریکا نشان می دهد که این لخته های خونی در 20 تا 30 درصد بیماران مبتلا به کرونا ایجاد می گردد و پزشکان برای پیشگیری از لخته شدن خون از دارو های رقیق نماینده استفاده می نمایند.

سازمان دنیای بهداشت به بیمارستان ها و کادر پزشکی توصیه نموده است که در فرایند درمانی افراد مبتلا به کرونا از دوز پایین هپارین استفاده نمایند تا از لخته شدن خون جلوگیری گردد.

مرگ و میر ناشی از لخته شدن خون در بیماران مبتلا به کرونا کمتر از 20 درصد است که منجر به نارسایی اندام های حیاتی و در نهایت مرگ می گردد؛ بنابراین این ادعای پزشکان ایتالیایی که می گویند لخته خون، دلیل اصلی مرگ در بیماران مبتلا به کروناست، کاملا اشتباه است.

براین اساس، نارسایی ریه، دلیل اصلی مرگ ومیر ناشی از ویروس کرونا است.

کالبد شکافی بیماران مبتلا به کرونا

به گفته این پزشکان این تحقیق علی رغم گفته چین و سازمان دنیای بهداشت مبنی بر انجام ندادن کالبد شکافی بر روی اجساد بیماران مبتلا به کرونا توسط آسیب شناسان ایتالیایی انجام شد.

سازمان دنیای بهداشت قانونی مبنی بر خلاف کالبد شکافی ندارد، اما این سازمان درباره کالبد شکافی اجساد بیماران مبتلا به کرونا توصیه هایی نموده است، به گفته این سازمان کالبد شکافی با رعایت اقدامات ایمنی، قابل انجام است.

این ادعا های اخیر پزشکان ایتالیایی که در فضای مجازی سر و صدا نموده است، بعضی از متخصصان و پزشکان را وادار کرد تا صحت و سقم این اطلاعات را تعیین نمایند.

تأثیر آنتی بیوتیک در درمان بیماران مبتلا به کرونا

به گفته شاراد جاشی، متخصص ریه بیمارستان مکس، این ادعا که کرونا ویروس نیست و باکتری استو دارو های ضدالتهابی و آنتی بیوتیک ها می توانند آن را درمان نمایند، کاملا اشتباه است. انتشار این اطلاعات غلط در فضای مجازی برای گمراه کردن مردم درباره این بیماری است.

به گفته اورلیو سونزوگنی، آسیب شناس در بیمارستان برگامو، مطمئناً آنتی بیوتیک ها هیچ تاثیری در برابر کووید- 19 ندارند.

تجویز آنتی بیوتیک به بیماران کرونایی برای درمان کووید-19 نیست بلکه برای درمان عفونت هایی استفاده می گردد که هم زمان با ابتلا به این ویروس در بدن فرد ایجاد می گردد.

دستگاه تنفس مصنوعی برای بیماران مبتلا به کرونا استفاده گردد؟

این مطالعه ادعا نموده است که دستگاه های تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) و آی سی یو برای بیماران مبتلا به کرونا لازم نیست و آسپرین و ضد انعقادنماینده ها به راحتی می توانند برای درمان این ویروس جایگزین شوند.

براساس این گزارش؛ پزشکان به دنبال راه های جدید و کم تهاجمی برای درمان این ویروس هستند، اما نمی توانند عفونت را با استفاده از داروی ضدانعقاد خون درمان نمایند و این ادعا که برای درمان بیماران مبتلا به کرونا احتیاجی به دستگاه تنفس مصنوعی یا مراقبت های ویژه پزشکی نیست، شک برانگیزترین اطلاعات پزشکان ایتالیایی است.

به گفته کادر درمان، افراد مبتلا به کرونا که از بیماری های حاد تنفسی یا نارسایی اندام های حیاتی رنج می برند، معمولا با استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی یا مراقبت های ویژه پزشکی درمان شده اند؛ با این حال همه مبتلایان به کرونا به دستگاه تنفس مصنوعی یا بستری در ICU احتیاج ندارند.

بنابر ادعای دروغین این پست، ایتالیا خواهان این است که بیل گیتس و سازمان دنیای بهداشت برای این جنایت شان علیه جامعه بشریت به دلیل گمراه کردن، سواستفاده و انتشار ندادن اطلاعات برای نجات جان مردم دنیا جوابگو باشند، اما دولت چنین درخواستی ننموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 203

به "ادعای جنجالی پزشکان ایتالیایی درباره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای جنجالی پزشکان ایتالیایی درباره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید