انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی، فناوری و آموزشی جهاد دانشگاهی و شیلات مازندران

به گزارش مجله فان پی سی، خبرنگاران/مازندران صبح امروز در ملاقات رئیس جهاد دانشگاهی با مدیرکل شیلات مازندران در محل این اداره کل در بابلسر تفاهم نامه علمی، پژوهشی، فناوری و آموزشی منعقد شد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی، فناوری و آموزشی جهاد دانشگاهی و شیلات مازندران

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

در این ملاقات محمدرضا شافعیان رییس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه هر مدیری که بتواند از متخصصان و مشاوران قوی استفاده کند به نتیجه مطلوب می رسد، گفت: در جهاد دانشگاهی مازندران به دنبال انجام کارهای بهینه با تمام توان هستیم.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی مازندران دارای 40 هکتار آب بندان در قطعات مختلف بوده که آماده اجرای طرح های مشترک پژوهشی با شیلات استان مازندران هستیم.

رییس جهاد دانشگاهی مازندران توضیح داد: در حال حاضر در حال پرورش ماهیان گرمابی در این آب بندان ها هستیم.

شافعیان با بیان اینکه به دنبال تغییر وضع موجود هستیم و برای رسیدن به این هدف از حضور افراد در جهاد دانشگاهی بر اساس قابلیت ها و توانمندی ها استفاده می بریم، اعلام نمود: به مسائل نگاه علمی و تحقیقاتی داریم و به جای روزمره بودن فعالیت ها به دنبال کار ماندکار برای توسعه استان هستیم.

وی در ادامه انجام طرح های پژوهشی همانند کار بر روی بچه ماهیان خاویاری با استفاده از ریز جلبک های فراوریی این نهاد، اشاره و اعلام نمود: این طرح پس از اجرا آزمایشی بر روی ماهیان خاویاری به شدت تلفات را کاهش داد و جهاد دانشگاهی آمادگی نقش آفرینی در مورد فراوری ماهی قزل آلا را دارد.

بهر گیری از ظرفیت جهاد دانشگاهی در فراوری ماهی قزل آلا

حسن اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نقش جهاد دانشگاهی در توسعه این استان به ویژه مسائل شیلاتی مهم و اثرگذار است، گفت: اداره کل شیلات به دنبال انجام فعالیت های علمی بوده و در این زمینه با سازمان های مختلف آماده همکاری است.

وی با بیان اینکه اداره کل شیلات آمادگی دارد تا در کنار 6 مزرعه ای که به عنوان پایلوت فراوری ماهی قزل آلا در مازندران در حال فعالیت هستند از ظرفیت جهاد دانشگاهی نیز به عنان هفتمین مزرعه بهره بگیرد، اظهار کرد: توجه به مباحث شیلاتی در توسعه مازندران یکی از کلیدی ترین اصول است که باید به آن به صورت ویژه توجه گردد.

به گزارش خبرنگاران تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی،فناوری و آموزشی مابین جهاد دانشگاهی و اداره کل شیلات مازندران با هدف همکاری در بهره برداری از ظرفیت ها و توسعه و ارتقای سطح تعاملات در حوزه های پژوهش، فناوری و آموزش به وسیله همکاری مشترک با در نظر دریافت تمامی امکانات طرفین شامل دانش فنی موجود، منابع اقتصادی و فیزیکی، اطلاعات داده و منابع انسانی منعقد شد.

در این تفاهم نامه دو طرف بر روی محورهای چون به اشتراک گذاری توانمندی های طرفین، همکاری مشترک در انجام پروژه های کاربرد ریزجلبک ها در بازماندگی لارو و بچه ماهی خاویاری، انجام تحقیقات کاربردی با اهداف توسعه آبزی پروری و ارتقای بهره وری مزارع آبزی پروری، ارائه خدمات مشاوره ای علمی پژوهشی و انجام خدمات تخصصی در زمینه های مختلف و غیره به توافق رسیدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 415

به "انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی، فناوری و آموزشی جهاد دانشگاهی و شیلات مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی، فناوری و آموزشی جهاد دانشگاهی و شیلات مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید