اعلام آمادگی سعد حریری برای تصدی پست نخست وزیری لبنان

به گزارش مجله فان پی سی، تهران (پانا) - نخست وزیر پیشین لبنان گفت که وی نامزد احتمالی پست نخست وزیری است.

اعلام آمادگی سعد حریری برای تصدی پست نخست وزیری لبنان

سعد حریری، نخست وزیر اسبق لبنان به شبکه ام تی وی گفت: من نامزد پست نخست وزیری هستم و هرگز در را به روی تنها امید لبنانی ها برای توقف فروپاشی اقتصاد نمی بندم.

لبنان مدت هاست که با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می نماید و همچنان با پیامدهای انفجار بندر بیروت روبرو است. قرار است میشل عون، رئیس جمهوری لبنان پنجشنبه آینده مذاکرات پارلمانی را برای معین نخست وزیر جدید برگزار کند.

حریری گفت: اگر تمام تیم های سیاسی همچنان با برنامه ای که با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه آنالیز شده، موافق باشند، من آماده برقراری تماس های سیاسی با این تیم ها ظرف این هفته هستم.

دولت حریری به دلیل اعتراضات مردمی علیه فساد استعفا کرد. دولت حسان دیاب نیز بعد از انفجار بندر بیروت مجبور به استعفا شد. بعد از آن نیز مصطفی ادیب، نخست وزیر مکلف به دلیل اختلافات میان احزاب درباره تشکیل دولت انصراف داد.

حریری گفت: ماکرون از گروه های سیاسی خواسته اختلافاتشان را به مدت شش ماه برای توقف فروپاشی اقتصاد کنار بگذارند. اگر احزاب سیاسی واقعا خواستار توقف فروپاشی و بازسازی بیروت هستند باید در جهت طرح فرانسه حرکت نمایند.

حریری گفت: طرح فرانسه درباره لبنان همچنان پابرجاست. مشکل درحال حاضر مواضع تند و افراطی همگان است.

وی درباره وقوع جنگ داخلی در زمانی که کشور با بدترین بحران اقتصادی روبرو است، هشدار داد و گفت که وی نامزد پست نخست وزیری است و پست وزارت دارایی حق شیعیان است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 420

به "اعلام آمادگی سعد حریری برای تصدی پست نخست وزیری لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی سعد حریری برای تصدی پست نخست وزیری لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید