یک ویژگی مجذوب کننده در گوشی های اندرویدی ، این عنکبوت سمی است یا خیر!

به گزارش مجله فان پی سی، لنز گوگل می تواند از روی عکس های اسکن شده، حشرات و گیاهان را شناسایی کند و درباره آن ها اطلاعات بدهد. این لنز بعلاوه قابلیت ترجمه متون خارجی را نیز دارد.

یک ویژگی مجذوب کننده در گوشی های اندرویدی ، این عنکبوت سمی است یا خیر!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روزنامه سان، اندروید به تازگی راه چاره تازهی برای مردمی که یک بار به وسیله حشرات گاز گرفته یا گزیده شده اند، ارائه داده است. تلفن های دارای سیستم عامل اندروید می توانند تشخیص دهند که آیا عنکبوت یا حشره ای که در یک خانه زندگی می نماید خطرناک است یا خیر.

تلفن اندرویدی شما این قدرت را دارد که به وسیله لنز گوگل عنکبوت ها یا حشرات در کمین خانه شما را شناسایی کند. قابلیت تازه اندروید می تواند نشان دهد که آیا شما یک موجود بی ضرر یا حشره ای خطرناک تر در اطراف خود دارید. لنز گوگل روی بیشتر گوشی های اندرویدی کار می نماید و به طور جدی قدرتمند است. شعار لنز گوگل جستجوی آنچه می بینید است.

این فابلیت به شما امکان می دهد عکس هایی را که می گیرید،اسکن کنید و لنز گوگل آن را شناسایی کند. به عنوان مثال، می توانید از یک گیاه عکس بگیرید و لنز گوگل آن را شناسایی می نماید. اما می توانید عکس عنکبوت ها و حشرات را نیز اسکن کنید تا لنز گوگل آن ها را شناسایی کند. لنز گوگل می تواند گونه و بعضی اطلاعات در خصوص حشره به تصویر کشیده شده در عکس را نشان دهد. ابتدا با استفاده از گوشی اندرویدی خود عکس بگیرید. سپس برنامه Google Photos را باز کنید. حالا عکس را انتخاب کنید و سپس روی گزینه لنز (lens) که یک نماد مربع با یک نقطه در وسط دارد ضربه بزنید. بعد به سادگی جزئیات را آنالیز کنید تا ببینید چه چیزی شناسایی شده است.

اما پیش از این کار باید یک سری موارد رعایت کنید، برای آغاز، باید یک تصویر روشن و واضح بگیرید تا لنز گوگل به درستی کار کند. هرچه کیفیت تصویر بهتر باشد، احتمال بیشتری برای دریافت نتیجه دقیق خواهید داشت.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که گوگل لنز برنامه ای کامل نیست و ممکن است در خصوص ارائه اطلاعات اشتباه کند. بنابراین اگر گوگل لنز موجودی را به عنوان بالقوه خطرناک (یا نه) تشخیص می دهد، بهتر است در یک سری سایت ها برای تایید این اطلاعات نیزجست و جو کنید تا از هر جهت مطمئن شوید.

لنز مترجم

با این حال؛ لنز گوگل می تواند کارهای خیلی بیشتری از شناسایی گیاهان و حیوانات انجام دهد. بعلاوه می تواند متن به زبان خارجی را ترجمه کند، محصولات مشابه و مکان خرید آن ها را شناسایی کند، جزئیات کارت ویزیت را در لیست مخاطبین شما ذخیره کند و مکان های دیدنی، ساختمان ها و نقاشی های معروف را شناسایی کند.

لنز گوگل مانند یک موتور جستجوی بصری برای دنیای اطراف شما عمل می نماید. بنابراین سعی کنید از این لنز برای دریافت اطلاعات بعضی از عکس هایی که قبلا گرفته اید بهره ببرید تا ببینید لنز گوگل چگونه عمل می نماید. گوشی های آیفون نیز دارای ویژگی مشابهی به نام ویزوال لوک آپ (Visual Lookup) است.

بیشتر بخوانید:

  • پیش نمایش اندروید 14 منتشر شد | گام بلند گوگل برای ارائه سیستم عامل تازه
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 بهمن 1401 بروزرسانی: 27 بهمن 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1381

به "یک ویژگی مجذوب کننده در گوشی های اندرویدی ، این عنکبوت سمی است یا خیر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ویژگی مجذوب کننده در گوشی های اندرویدی ، این عنکبوت سمی است یا خیر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید