یامگا: توصیه ای برای لیونل مسی ندارم، می خواهم با استقلال قهرمان شوم

به گزارش مجله فان پی سی، برترین گلزن این فصل استقلال ابراز امیدواری کرد که بتواند قهرمانی لیگ را به دست بیاورد.

یامگا: توصیه ای برای لیونل مسی ندارم، می خواهم با استقلال قهرمان شوم

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، به نقل از تلفوت، کوین یامگا دوین گلزن این فصل لیگ برتر ایران است که در همان هفته اول با زدن دو گل همه را به وجد آورد و توانسته است این فصل درخشش خوبی در استقلال داشته باشد. او در صحبت هایی درباره شرایط خود و استقلال صحبت نموده است که در زیر آمده است:

در پاریس به جهان آمدید اما تمام دوران ابتدایی خود را در ایتالیا گذراندید. چطور خودتان را آنجا پیدا کردید؟

من فوتبال را در مونتینی آغاز کردم سس به سنت آن لومون رفتم و آنجا بود که به وسیله استعدادیاب های کیه وو دیده شدم. اینگونه بود که در 14 سالگی به ورونا آمدم. باشگاه جوانان را خیلی خوب آموزش داد، ما در سال 2012-2013 قهرمانی زیر 23 سال را به دست آوردیم. متاسفانه شانس حضور در ترکیب اصلی نداشتم. وقتی قهرمان زیر 23 سال می شوید یعنی یووه، اینتر و میلان را شکست می دهید. با وجود این، سال بعد هیچ بازیکنی به تیم اصلی راه پیدا نکرد و همه آنها به صورت قرضی به تیم های دیگر فرستاده شدند.

این دوران که بین سال های 2015 تا 2018 شما در 5 تیم حضور داشتید را چگونه تجربه کردید؟

واقعا آسان نبود در سال 2017، قرار بود به آسکولی، در سری B بروم. آنها منتظر فرصتی برای جذب من بودند. این اتفاق نیفتاد در آخرین ساعت جابجایی بالاخره با کارپی قرارداد امضا کردم. خوب نشد، من به سختی بازی می کردم. پیروز شدم در اواسط فصل راهی پسکارا شوم؛ جایی که زدنیک زمان مربی بود. من ایده او در فوتبال را دوست داشتم حتی اگر جلسات تمرینی خسته نماینده بود. من چهار بازی اول را با راهنمایی او انجام دادم و بعد اخراج شد و من از ترکیب کنار گذاشتم. باشگاه های ایتالیایی زیاد بازیکنان را قرض می دهند تا آنها تجربه کسب نمایند. من لزوماً این کار را مثمر ثمر نمی دانم اما این راستا من بود و چیزی بود که به رشد من یاری کرد.

اولین باری که فهمیدید از ایران پیشنهاد دارید چه واکنشی نشان دادید؟

راستش من آنقدر علاقه نداشتم ولی سپس پرس و جو کردم. من این فرصت را داشتم که از قبل با یاری مربی ایتالیایی صحبت کنم. فهمیدم که این باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا بازی می نماید و هواداران زیادی دارد. این مساله نظرم را تغییر داد و دلهره های من از بین رفت. می خواستم چیز متفاوتی را تجربه کنم.

آیا جنبه اقتصادی هم داشت؟

واضح است، آنچه در اینجا دارم بیشتر از آن چیزی است که از ابتدای کارم در اروپا می شناختم.

از نظر ورزشی، رفتن از دانمارک به ایران پس رفت نیست؟

برای من، سطح اینجا خوب است. من آن را به عنوان یک پس رفت نمی بینم. خودم را در باشگاهی می بینم که برای قهرمانی کوشش می نماید، ما پیش تاز هستیم و هنوز شکست نخورده ایم. به خاطر چند مشکل اداری لیگ قهرمانان آسیا را از دست دادیم (استقلال از سوی AFC که صلاحیت باشگاه ها را بر اساس معیارهای ورزشی، اداری و اقتصادی تایید می نماید، محروم اعلام شد).

هواداران چطور هستند؟

خیلی استقبال می نمایند. روزی که باید به ایران سفر می کردم، برای رسیدن به فرودگاه در ماشین بودم و تلفنم بی وقفه آغاز به لرزش می کرد، صدها و صدها پیغام دریافت می کردم. اینستاگرامم را که باز می کنم هوادارانی را می دیدم که از من استقبال می کردند در حالی که من هنوز قرارداد امضا ننموده بودم. من هنوز در هواپیما نبودم! مجبور شدم همه نوتیفیکیشن ها را خاموش کنم، تلفنم داشت خراب می شد. بازی دوم من اینجا اتفاق عجیبی افتاد. ما قرار بودخارج از خانه بازی کنیم و وقتی به هتل رسیدیم، باید حداقل یک ساعت در اتوبوس منتظر می ماندیم تا بتوانیم بیرون برویم زیرا هواداران زیادی وجود داشتند. داشتم فیلم می گرفتم، دیوانه نماینده اما زیبا بود. در زندگی حرفه ای ام این همه شور و شوق ندیده بودم.

پس ایران سورپرایز خوبی برای شماست؟

یک سورپرایز بسیار دلپذیر. تهران پر از مکان های زیباست و در نهایت تفاوت چندانی با زندگی در اروپا ندارد. من به چند شهر سفر نموده ام و واقعاً کشوری است که در آن همه منظره ها، هم دریا و کوه و هم صحرا را می بینید. اینجا خوب سازگار شده ام. باشگاه ها فقط اجازه دارند سه بازیکن خارجی داشته باشند بنابراین انتظارات زیادی وجود دارد. اگر آنها را راضی کنم چرا نتوانم برای مدت طولانی بمانم؟

چگونه زبان را مدیریت می کنید؟

فارسی زبان پیچیده ای است. می دانم چگونه می توانم چند کلمه مانند سلام یا خوبی بگویم. من می دانم چگونه تا 10 بشمارم و رنگ ها را می شناسم، چیزهایی از این قبیل. بسیاری از مردم می توانند انگلیسی صحبت نمایند، بنابراین من راحت هستم.

با اوقات فراغت خود چه می کنید؟

هر از گاهی بیرون می روم تا در شهر قدم بزنم با هم تیمی ها غذا بخورم. مکان های خوب زیادی در شهر وجود دارد. درست در کنار ایران مال، بزرگترین مرکز خرید آسیا، یک دریاچه کوچک با تعداد زیادی رستوران و کافه وجود دارد، وقتی در هتل هستم، گاهی اوقات با دوستانم پلی استیشن بازی می کنم. من بعلاوه ویدیوهای زیادی را برای آماده شدن برای بعد از فوتبال دیدن می کنم. من هنوز مطمئن نیستم که بعداً می خواهم چه کار کنم.

شما در این فصل سه پنالتی به ثمر

رسانده اید و به نقل از ترنسفرمارکت، هیچ پنالتی ای را از ابتدای دوران حرفه ای خود از دست نداده اید.

درست است، بله! سعی می کنم دروازه بان را دیدن کنم تا ببینم آیا او پیش بینی می نماید یا خیر. لزوماً رازی وجود ندارد، بلکه آموزش است.

توصیه ای برای لیونل مسی دارید؟ (می خندد)

فکر می کنم بیشتر لیونل مسی است که باید نصیحتی به من بکند!

به طور منظم گلزنی می کنید و برای عنوان قهرمانی می جنگید، پس از مشکلاتی که تجربه نموده اید، این نشان دهنده چیست؟

این یک چالش هیجان انگیز برای زندگی است. این چیزی است که وقتی به اینجا آمدم در پی آن بودم. آغاز هر مسابقه برای بردن آن. اولین هدف من این است که مقام اول خود را تا سرانجام فصل حفظ کنیم و جام قهرمانی ایران را بالای سر ببریم. بعلاوه آقای گلی یک امتیاز مثبت خواهد بود. من هنوز در پاییز سال جاری مدافع بازی می کردم، بنابراین شگفت انگیز است که آقای گل بشوم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1195

به "یامگا: توصیه ای برای لیونل مسی ندارم، می خواهم با استقلال قهرمان شوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یامگا: توصیه ای برای لیونل مسی ندارم، می خواهم با استقلال قهرمان شوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید