6 علت برای سفر به اوزاکا؛ ژاپن

به گزارش مجله فان پی سی، ژاپن کشوری با زیبایی های بسیار است. نه تنها زیبایی های آن، بلکه فرهنگ متفاوت و گاهی عجیب اش، ما را تشویق می نماید. این کشور را در لیست مقاصد گردشگری دلخواه مان قرار دهیم. در این مقاله دلایلی برای سفر به اوزاکا، یکی از شهرهای ژاپن، ذکر شده است.

6 علت برای سفر به اوزاکا؛ ژاپن

عجیب ترین رستوران های ژاپن در اوزاکا هستند و معروف است که این شهر آشپزخانه ژاپن است؛ 59 سال پیش در این شهر، نودل رامن (ramen) ابداع شد و این نشانه خلاقیت خوراکی مردمان این شهر است. اما اوزاکا تنها در غذا سرآمد نیست. آبراه های پر رفت و آمد، لوکس ترین توالت های ژاپن و پارک هایی پر از شکوفه و گل را هم به جذابیت های این شهر اضافه کنید. در این مقاله 6 علت برای سفر به اوزاکا عنوان شده است.

1. ونیز شرق

فکر می کردید آبراه یک جاذبه اروپایی باشد؟ اینطور نیست، چون در اوزاکا چندین کیلومتر راه آبی وجود دارد. محله دوتومبوری (Dotombori) برترین منطقه برای تماشا از این آبراه ها است. در این محله می توانید برخی از برترین خوردنی ها را نیز امتحان کنید؛ هرچند در دوتومبوری بیش از رستوران معمولی، دستگاه فروش غذا پیدا می گردد.

هرچند در آبراه های اوزاکا کلک پیدا نمی گردد، تعداد زیادی قایق گردشگری برای ارائه خدمات وجود دارد. برترین زمان برای قایق سواری تاریکی شب است، چرا که در شب شکوه اوزاکا چند برابر می گردد و تجربه کامل تری از قایق سواری خواهید داشت. خرچنگ های بزرگ، میگو و پودینگ های تزئین شده با نور نئون جلوه زیبایی در شب دارند. بیشتر تور ها از اسکله پل تازا امون باشی (Tazaemonbashi) حرکت می نمایند. برای یک گشت 20 دقیقه ای باید حدود 20,000 تومان پرداخت کنید.

2. بهشت نودل

بعد از سفر به اوزاکا می فهمید نودل غذای چندان ساده ای نیست و انواع بسیار مختلفی دارد.

نودل رامن در این شهر ابداع شده و حتی جاذبه ا گردشگری مختص این خوراک لذیذ ساخته شده است. موزه ی رامن از پیش پخته (Instant Ramen Museum) جاذبه ای گردشگری است و در آن می توانید نسخه ای از یک خیابان ژاپنی را ببینید که در آن ظرف هایی پر از رامن های رنگارنگ پیدا می گردد و در محوطه غذاخوری آن می توان نودل های زیادی را امتحان کرد. آن قدر تنوع این نودل ها زیاد است که باورتان نمی گردد.

به عنوان متنوع ترین مرکز غذایی ژاپن، خوردنی های اوزاکا به نودل محدود نمی گردد. منطقه نیپون باشی (Nipponbashi) یکی از محبوب ترین پاتوق های غذاخوری در اوزاکا است. چندتایی از عجیب ترین غذاخوری های اوزاکا هم در این منطقه واقع شده اند؛ کافه های خدمتکاری از جمله این مکان های عجیب هستند. در این کافه ها، پیشخدمت ها لباس خدمتکاران را می پوشند و به مشتریان به گونه ای خدمات می دهند که گویی مشتری، ارباب این خدمتکاران است.

جالب است بدانید اوزاکا یکی از بزرگ ترین فراوری نماینده های غذاهای پلاستیکی در ژاپن است. سوشی، نودل، پودینگ و خرچنگ، همگی به شکل مصنوعی نیز فراوری می شوند تا ویترین بسیاری از مغازه ها و رستوران ها را پر نمایند. به همین دلیل دیزاین پاکت (Design Pocket) در منطقه نامبا (Namba) ساخت غذاهای مصنوعی را آموزش می دهد.

3. قلعه های فراوان

قلعه ی اوزاکا یک دژ بلند است که در میان استحکامات نظامی دیگر، یک خندق و حدود 600 درخت گیلاس واقع شده است. ابهت قلعه چنان است که گویی از ازل وجود داشته است. ساختمان اولیه در سال 1583 بنا شد و خیلی زود در سال 1615 ویران شد. ناسازگاری تقدیر با قلعه ادامه داشت، چرا که ساختمان جایگزین در سال 1665 آتش گرفت. نهایتا در سال 1931 نمونه بتنی آن ساخته شد تا از خرابی و آتش سوزی در امان باشد.

در بازدید از موزه قلعه بیش تر در خصوص تویوتومی هیده یوشی (Toyotomi Hideyoshi) خواهید فهمید. او ژنرالی مخوف بود که دستور بنای ساختمان اولیه قلعه را داد.

4. آب و هوای معرکه

ژاپن گاهی زیادی گرم می گردد. مثلا در ماه های گرم دمای هوا تا 40 درجه هم بالا می آید. اما به لطف موقعیت اوزاکا در کنار ساحل و نسیمی که از خلیج اوزاکا به سمت شهر می وزد، دمای هوا متعادل است.

آب و هوای مناسب بیانگر آن است که پارک های شهر در تمام طول سال تماشای هستند. پارک قلعه اوزاکا یکی از این تماشای ها است و در پاییز به زیباترین پارک شهر تبدیل می گردد. پارک پر گُل کما ساکورا نومیا (Kema Sakuranomiya) یکی دیگر از پارک های زیبای اوزاکا است. اگر از شلوغی و جمعیت زیاد بیزارید، بهتر است در فصل بهار از این پارک تماشا نکنید، چون به خاطر هانامی (Hanami) (به معنای تماشا از شکوفه های گیلاس) این پارک شدیدا شلوغ می گردد.

5. نزدیکی به دیگر تماشای ها

وقتی تمام اوزاکا را گشتید، می توانید سوار قطار شوید تا 15 دقیقه بعد در کیوتو باشید. اگر کمبود وقت دارید، قصر سلطنتی سنتو (Sento) و باغ های زیبایش و پس از آن قلعه نیجو (Nijo) را برای بازدید انتخاب کنید.

از اوزاکا می توان به شهر نارا (Nara) هم رفت. با قطار سریع السیر شینکانسن (Shinkansen) تنها در 40 دقیقه به اولین مرکز ژاپن می رسید. نارا در سال 710 مرکز سرزمین آفتاب بوده است. معبد تودای جی (Todai-ji) و مقبره کاسوگا تایشا (Kasuga-Taisha) از تماشای های نارا هستند. شک نکنید تصویر فانوس های روشن مقبره کاسوگا تایشا به این زودی ها از ذهنتان پاک نمی گردد. یادتان باشد که به پارک نارا هم بروید و سری به گوزن ژاپنی بزنید.

6. توالت های فوق العاده

این موضوع صرفا مختص اوزاکا نیست و در باقی شهرهای ژاپن هم عینیت دارد. وقتی روی مستراح های گرم ژاپنی بنشینید، قصد بلند شدن نخواهید داشت. تنها هتل های 5 ستاره اوزاکا از این توالت ها بهره نمی گیرند و همه جا از این توالت ها لوکس پیدا می گردد. شاید خنده تان بگیرد که چنین کالایی انقدر لوکس و با امکانات ساخته گردد، اما به جای خنده بهتر است از این امکانات نهایت استفاده را ببرید. مراکز خرید، هتل های به نسبت مقرون به صرفه تر و ریوکان ها (Ryokan) (مهمان خانه های سنتی ژاپنی)، همگی از این توالت های مجهز بهره می برند.

بیشتر این توالت ها حداقل 5 حالت برای شستن و خشک کردن دارند. حتی دکمه ای برای پخش اوتوهیمه (otohime) وجود دارد. اوتوهیمه به معنی شاهدخت صدا است و آهنگ موزون و ساده ای به شمار میرود.

منبع: کجارو / roughguides.com
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1136

به "6 علت برای سفر به اوزاکا؛ ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 علت برای سفر به اوزاکا؛ ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید