گلکسی Z Fold3 سامسونگ یا اوپو Find N

به گزارش مجله فان پی سی، شرکت اوپو روز گذشته اولین گوشی تاشو خود یعنی OPPO Find N را به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین گوشی های موجود در این رده روانه بازار کرد، اما آیا این قیمت پایین می تواند به معنای کیفیت پایین تر در برابر گوشی های شاخص این رده مثلاً گوشی گلکسی Z Fold3 سامسونگ، تفسیر گردد.

گلکسی Z Fold3 سامسونگ یا اوپو Find N

به گزارش خبرنگاران، با عرضه OPPO Find N، برند دیگری از گوشی های هوشمند وارد بازار گوشی های تاشو شده است. اگرچه، باید دید Find N چگونه در برابر بازیکنان معتبری مانند سامسونگ قرار می گیرد که با سری گلکسی Z خود موفقیت بزرگی به دست آورده است، اما دست کم شرکت اوپو معتقد است اولین گوشی تاشو آن ها به رغم قیمت پایین، یک رقیب جدی برای گوشی های غول فناوری کره جنوبی و مشخصاً Galaxy Z Fold3 خواهد بود. بر همین اساس ما در اینجا قصد داریم تا مقایسه ای میان مشخصات این دو گوشی را ارائه دهیم تا ببینیم آیا واقعاً گوشی OPPO Find N می تواند در برابر شاخص ترین گوشی تاشو موجود یعنی Galaxy Z Fold3 سامسونگ، قد علم کند.

طراحی

سامسونگ مدتهاست بخاطر تازهترین گوشی های هوشمند تاشو خود که هم مشخصات قابل توجه و هم طراحی ممتاز را ارائه می نمایند، تحسین شده است. گوشی Galaxy Z Fold3، فزونین مدل حال حاضر این برند کره ای است که طراحی تمیزی را با ماژول دوربین کوچک ارائه می دهد. هنگامی که تا می گردد، کاملا جمع و جور می گردد، اما بعلاوه ضخیم تر می گردد، که در خصوص گوشی Find N نیز صدق می نماید. اما در حالی که سامسونگ بر روی تضمین تجربه ای براق و محافظت شده با درجه ضد آب IPX8 تمرکز نموده بود، شرکت اوپو به سراغ رویکرد بهبود یافته احساس راحت در دست گرفتن دستگاه رفت. به عبارت دیگر، شرکت اوپو بر تجربه کلی کاربر در حین استفاده از دستگاه تاکید دارد. این گوشی با طراحی ارگونومیک، صفحه نمایشی که حداقل به مدت 5 سال بدون چروک می ماند و حالت FlexForm مفیدی که حتی با برنامه دوربین مرتبط می گردد و به لطف مکانیسم لولای Flexion تازه محقق شده، ارائه می گردد.

صفحه نمایش

ابتدا در خصوص Galaxy Z Fold3 صحبت کنیم؛ باید بگوییم که این گوشی دارای یک صفحه نمایش 7.6 اینچی AMOLED اولیه با وضوح 2K، نرخ تتازه 120 هرتز و گواهی +HDR10 است. صفحه نمایش خارجی آن نیز یک پنل 6.2 اینچی AMOLED است که از فناوری LTPO نیز بهره می برد. از سوی دیگر، Find N یک پنل 7.1 اینچی E5 AMOLED با وضوح عجیب 1792 در 1920 پیکسل برای صفحه نمایش داخلی کروی خود ارائه می دهد که از نرخ تتازه تطبیقی 120 هرتز و بعلاوه گواهی TÜV Rheinland پشتیبانی می نماید. صفحه نمایش خارجی آن یک پنل 5.49 اینچی AMOLED است، اما نکته قابل توجه تر این است که هر دو پنل داخلی و خارجی این گوشی دارای دوربین سلفی پانچ سوراخ هستند.

سخت افزار و نرم افزار

از نظر مشخصات سخت افزار و نرم افزار، هر دو گوشی هوشمند کاملا مشابه هستند. گوشی های Find N و Galaxy Z Fold3 5G دارای پردازنده Qualcomm Snapdragon 888 به همراه حافظه UFS 3.1 و رم LPDDR55 هستند. اما Find N با مدل پایه 8 گیگابایت رم به همراه 256 گیگابایت حافظه داخلی آغاز می گردد، در حالی که همتای Galaxy از پیکربندی بالاتر 12 گیگابایت رم به همراه 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی آغاز می گردد. با این حال، هر دو مدل دارای پیکربندی 12 گیگابایت رم در کنار 512 گیگابایت حافظه داخلی هستند. گوشی تاشو غول فناوری کره جنوبی One UI 3.1 مبتنی بر اندروید 11 را اجرا می نماید، در حالی که Find N دارای ColorOS 12 است که بعلاوه مبتنی بر سیستم عامل Android 11 است.

دوربین

برای عکاسی، OPPO Find N ممکن است فزونی واضحی نسبت به Galaxy Z Fold3 گران تر داشته باشد. این گوشی از یک دوربین سه گانه در قسمت پشتی بهره می برد که شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی Sony IMX 766، لنز 16 مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین 13 مگاپیکسلی تله فوتو است. هر دو صفحه نمایش خارجی و داخلی دارای دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هستند. در همین حال، سامسونگ Galaxy Z Fold3 را با ماژول دوربین سه گانه ارائه می دهد که مشابه نسل قبلی است. به عبارت دیگر، با خرید گوشی سامسونگ، سه سنسور 12 مگاپیکسلی برای سنسور های اولیه، فوق عریض و تله فوتو دریافت می کنید. دوربین سلفی زیر نمایشگر اصلی قرار گرفته است و شامل یک لنز اصلی 4 مگاپیکسلی و 10 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض است. در جریان کنفرانس معرفی روز گذشته، مدیران اوپو قابلیت های دوربین گوشی تاشو تازه خود را به نمایش گذاشتند که به نظر می رسد بسیار متنوع تر از گوشی سامسونگ باشد.

باتری

به نظر می رسد گوشی Find N از نظر باتری نیز دارای فزونی است. این گوشی از یک باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی که از شارژ 33 واتی SuperVOOC، شارژ بی سیم 15 واتی و حتی شارژ معکوس 10 واتی نیز پشتیبانی می نماید. از سوی دیگر، Galaxy Z Fold3 دارای یک باتری 4400 میلی آمپر ساعتی است که فقط از شارژ سریع 25 واتی و شارژ بی سیم 11 واتی پشتیبانی می نماید.

قیمت

گوشی OPPO Find N در چندین رنگ مختلف مانند مشکی، سفید سرامیکی و بنفش در دسترس خواهد بود. قیمت آن از 7699 یوان (حدود 1200 دلار آمریکا) برای نسخه 8 گیگابایت رم به همراه 256 گیگابایت حافظه داخلی آغاز می گردد و تا 8999 یوان (حدود 1413 دلار آمریکا) برای مدل 12 گیگابایت رم به همراه 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی، افزایش می یابد. البته قیمت های دنیای این گوشی هنوز اعلام نشده و قیمت های اشاره شده مربوط به بازار چین هستند با این حال اوپو می گوید در ورود خود به بازار های دنیای میخواهد تا این گوشی خود را باقیمت گوشی های پرچمدار معمولی همانند آیفون 13 و یا گلکسی S21 سامسونگ، روانه بازار کند که احتمالاً تفاوت معنا داری با قیمت های فعلی در چین نخواهد داشت. در سوی دیگر، گوشی Galaxy Z Fold3 برای پیکربندی 12 گیگابایت رم به همراه 256 گیگابایت حافظه داخلی قیمتی در حدود 1500 دلار آمریکا و برای پیکربندی 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه، حدود 1800 دلار قیمت دارد.

جمع بندی

روی هم رفته گوشی تازه تاشو OPPO Find N، بر روی کاغذ در اغلب بخش ها از گوشی Galaxy Z Fold3 سامسونگ، برتر نشان می دهد. نکته جالب توجه تر این مقایسه، قیمت بسیار پایین تر گوشی تازه اوپو با وجود مشخصات بالاتر نسبت به گوشی تاشو سامسونگ است. روی هم رفته اگر مشخصات گوشی تازه اوپو واقعاً همان چیزی باشد که ادعا می گردد، گزینه به مراتب مناسب تری از گلکسی Z Fold3 خواهد بود، بنابراین مقرون به صرفه ترین گوشی تاشو حال حاضر دنیا، مناسب ترین گوشی برای خرید نیز هست.

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1138

به "گلکسی Z Fold3 سامسونگ یا اوپو Find N" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی Z Fold3 سامسونگ یا اوپو Find N"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید