گزارش همتی درباره آزادسازی منابع ارزی ایران در کره و ژاپن

به گزارش مجله فان پی سی، تهران (پانا) - رییس کل بانک مرکزی یادداشتی درباره دیدار امروز خود با سفیران دو کشور کره جنوبی و ژاپن منتشر کرد و درباره آزادسازی منابع ارزی ایران در بانک های این دو کشور توضیح داد.

گزارش همتی درباره آزادسازی منابع ارزی ایران در کره و ژاپن

عبدالناصر همتی در اینستاگرام خود نوشت:

امروز (4 اسفند ماه 99) به درخواست سفارت خانه های کره جنوبی و ژاپن در تهران، دیدار های جداگانه ای با سفرای دو کشور یاد شده داشتم. در دیدار با سفیر کره در خصوص نحوه جابجایی و مصرف بخشی از منابع ارزی بانک مرکزی در کره جنوبی، به مقاصد مورد نظر، توافق شد و تصمیمات بانک مرکزی درخصوص میزان منابع مورد انتقال و بانک های مقصد به طرف کره ای اعلام شد. ضمن استقبال از تغییر رویکرد کره جنوبی تأکید کردم، اگرچه جمهوری اسلامی ایران از تغییر رویکرد کشورها و افزایش همکاری ها استقبال می کند، اما پیگیری های حقوقی این بانک به منظور مطالبه خسارات ناشی از عدم همکاری بانک های کره ای در سال های اخیر به قوت خود باقی خواهد بود و طرف کره ای باید تلاش زیادی انجام دهد تا این سابقه منفی از بین برود.

در دیدار با سفیر ژاپن نیز به نماینده ژاپن تاکید کردم کشورهای دوست می بایست فارغ از فشارهای سیاسی به همکاری با یکدیگر اهتمام ورزند. طرف ژاپنی باید درخصوص استفاده ایران از منابع ارزی خود و انتقال آنها به سایر مبادی مورد نیاز بانک مرکزی ایران ابتکار عمل داشته باشد.

سفیر ژاپن در ایران نیز ضمن قدردانی از تلاش بانک مرکزی برای تسریع در پرداخت بدهی های شرکت های ایرانی به طرف های ژاپنی، پیشنهاد استفاده از منابع موجود برای خرید واکسن کرونا را مطرح و بر اهتمام سفارت ژاپن در ایجاد ارتباط بین بانک های مرکزی دو کشور به منظور پیشبرد بهتر امور و حل مسایل بانکی تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 670

به "گزارش همتی درباره آزادسازی منابع ارزی ایران در کره و ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش همتی درباره آزادسازی منابع ارزی ایران در کره و ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید