کشف کرم هایی که در قعر اقیانوس می درخشند ، تصاویر این موجودات جالب را ببینید

به گزارش مجله فان پی سی، اسرار جدیدی در اعماق اقیانوس ها برملا شد، کرم های رنگین کمانی الویس که می درخشند هزاران متر زیر آب کشف شدند.

کشف کرم هایی که در قعر اقیانوس می درخشند ، تصاویر این موجودات جالب را ببینید

به گزارش خبرنگاران، اسرار درباره گونه های ناشناخته در آب های اقیانوس های کره زمین فراوان است. در میان این گونه های اسرارآمیز، کرمی خاص به وسیله دانشمندان در سال 2020 شناسایی شد. رنگ های رنگین کمانی این کرم، کاشفان را به حدی به یاد الویس پریسلی می انداخت که این حشره را کرم الویس لقب دادند.

این پینالئوپولنوئه درخشان (کرم های متعلق به شاخه کرم های فلس دار یا کرم هایی که اندام خارجی شان پولک یا پوسته دارد) در عمق 4 هزار متری یا 13 هزار پایی زیر آب در بعضی از عمیق ترین منافذ چشمه های آب گرم در اقیانوس آرام کشف شد. این کرم ها به علت فلس های درخشان خود، لباس های پولک دار الویس پریسلی را در اذهان تداعی می نمایند؛ از همین رو است از آن ها سال ها به عنوان کرم های الویس یاد می نمایند.

نام پینالئوپولنوئه برای این کرم ها از کلمه یونانی پینالئوس به معنای گرسنه یا قحطی زده گرفته شده است. به گزارش گاردین، نام کرم های فلس دار گرسنه به این علت روی این خزنده های کوچک گذاشته شده که اولین باری که دیده شدند، دور انبوهی از مواد غذایی جمع شده بودند که محققان در اعماق دریا برای آزمایش گذاشته بودند.

بیشتر بخوانید:

  • باکتری هایی برای محافظت از نوزاد سوسک | رابطه دو طرفه باکتری و سوسک

اوری هیلی، محقق فارغ التحصیل در موسسه اقیانوس شناسی اسکریپس در سن دیگو، که با گاردین صحبت می کزد، گفت: این کرم ها رنگ های متفاوتی دارند، از این رو شما می توانید کرم های درخشان صورتی، آبی، قرمز، سیاه و سفید را ببینید.

از این میان کرم صورتی درخشان همان کرمی است که هیلی و همکارانش آن را الویس نامیده اند. آنها ابتدا تصور می کردند که چندین گونه از این کرم وجود دارد، اما نتایج آزمایشات ژنتیکی نشان داد که این یک گونه است که رنگ آن از زمان جوانی تا بلوغ تغییر می نماید. این کرم های فلس دار، روی لاشه نهنگ ها، کوه های دریایی آتشفشانی، چشمه های آب گرم و زیستگاه هایی که باکتری های مهارنماینده مواد شیمیایی را در خود جای داده اند، کشف شدند.

هیلی شرح داد: آنها آرواره هایی دارند که ما گمان می کنیم از آن برای خوردن باکتری ها استفاده می نمایند. به گفته هیلی، به نظر می رسد، این کرم ها باکتری خوار باشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1305

به "کشف کرم هایی که در قعر اقیانوس می درخشند ، تصاویر این موجودات جالب را ببینید" امتیاز دهید

1 کاربر به "کشف کرم هایی که در قعر اقیانوس می درخشند ، تصاویر این موجودات جالب را ببینید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف کرم هایی که در قعر اقیانوس می درخشند ، تصاویر این موجودات جالب را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید