دیدنی ترین سواحل ریودوژانیرو برزیل

به گزارش مجله فان پی سی، ریودوژانیرو، یکی از شهرهای مشهور و محبوب کشور برزیل و از مقاصد مهم گردشگری در این کشور به حساب می رود و سالانه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود می کشاند. این شهر دیدنی در میان کوه ها و دریا قرار گرفته و سازمان یونسکو هم در سایت میراث دنیای خود از آن به عنوان مکانی فوق العاده زیبا در میان بزرگ ترین شهرهای دنیا نام برده است. شهر ریو به کارناوال معروف ریودوژانیرو و مجسمه مسیح منجی معروف است. اما یکی دیگر از عوامل محبوبیت این شهر سواحلی با منظره استثنایی و زیبا هستند. در این مقاله با خبرنگاران همراه باشید تا به معرفی بعضی از سواحل ریودوژانیرو بپردازیم.

دیدنی ترین سواحل ریودوژانیرو برزیل

معرفی شهر ریودوژانیرو

اما شاید بهتر باشد پیش از آن که به معرفی بعضی از دیدنی ترین سواحل ریودوژانیرو بپردازیم، قدری درباره خود این شهر بدانیم. ریو دو ژانیرو که آن را به اختصار ریو هم می نامند، مرکز استان ریو دو ژانیرو، دومین شهر بزرگ برزیل و سومین منطقه شهری بزرگ آمریکای جنوبی است. این شهر با جمعیت 6.3 میلیون نفری ششمین شهر بزرگ قاره آمریکا و بیست و ششمین شهر بزرگ جهان هم به شمار می رود. گفتنی است ریو در تاریخ 1 ژوئیه 2012 به عنوان یکی از چشم انداز ها فرهنگی میراث جهانی یونسکو با نام ریو دو ژانیرو: منظر کاریوکا در بین کوه و دریا به ثبت رسیده است.

این شهر گردشگری در کنار کوه های انبوه از جنگل و سواحل و خلیج های اقیانوس اطلس واقع شده است. شهر ریودوژانیرو بعلاوه میزبان بازی های المپیک تابستانی 2016 بوده است. اما معروفیت ریو در جهان به کارناوال معروف ریودوژانیرو و پایکوبی و موسیقی آن و بعلاوه تندیس بزرگ مسیح نجات دهنده است.

آشنایی با دیدنی ترین سواحل ریودوژانیرو

حال که قدری درباره شهر ریو دانستیم، بهتر است برویم به سراغ بحث اصلی این مقاله یعنی معرفی دیدنی ترین سواحل ریودوژانیرو. همان طور که گفتیم یکی از علل جذابیت و محبوبیت این شهر توریستی سواحل بی نظیر و فوق العاده اش هستند. سواحلی که اگر به ریو سفر می کنید حتماً باید سری به آنها بزنید. در ادامه به معرفی بعضی از این سواحل دیدنی می پردازیم.

1. ساحل کوپاکابانا (Copacabana)

ساحل کوپاکابانا یکی از معروف ترین و زیباترین سواحل ریودوژانیرو و جهانست کهدر ناحیه جنوبی این شهر واقع شده. کوپاکابانا در حقیقت به علت ساحل 4 کیلومتری اش معروفیت جهانی دارد. گفتنی است این ساحل از خیابان پرنسس ایزابل آغاز می گردد و تا خیابان پوستو سیز ادامه داشته و در آنجا به سرانجام می رسد. در هر دو انتهای ساحل، قلعه هایی تاریخی وجود دارند. قلعه کوپاکابانا در انتهای شمالی ساحل قرار گرفته است.

از دیگر خصوصیات بی نظیر این منطقه وجود ده ها هتل مجلل، رستوران، کافه و امکانات تفریحی رفاهی در نزدیکی ساحل است. جالب است بدانید سالانه میلیون ها بازدید نماینده برای جشن شب سال نو به این ساحل می آیند. علاوه بر این بیشتر اوقات ساحل کوپاکانا میزبان جام جهانی فوتبال ساحلی است.

آدرس: ریو، خیابان آتلانتیکا

Address: Avenida Atlantica, Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro, Brazil

2. ساحل باررا (Barra Beach)

ساحل باررا یکی از طولانی ترین سواحل ریودوژانیرو است. طول این ساحل حدوداً 18 کیلومتر است و میزبان بسیاری از رویداد های مسابقات المپیک 2016 هم بوده است. این ساحل در کناره منطقه باررا دا تیجوکا کشیده شده است. گفتنی است در این ساحل امکان انجام بسیاری از ورزش های آبی مانند موج سواری، باد سواری و کایت سواری وجود دارد. بعلاوه تعدادی مدرسه و کلوب هم برای اجاره دادن امکانات ورزش های آبی در این ساحل موجودند. جالب است بدانید سالانه مسابقات قهرمانی این ورزش ها در همین ساحل برگزار می گردد.

آدرس:برزیل، استان ریو ریودوژانیرو، ریو دو ژانیرو، منطقه باررا دا تیجوکا

Address: Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro, Brazil

3. ساحل آیپانما (Ipanema)

محله آیپانما یکی از برترین سواحل ریودوژانیرو و محله های ساحلی و مرفه این شهر به حساب می رود که در ناحیه جنوبی ریو و درست بین دو محله لبلون و آرپوآدور قرار گرفته. نکته جالب درباره این ساحل این است که ساحل آیپانمابعد از انتشار آهنگ دختری از آیپانما به معروفیت جهانی دست یافت. این محله ساحلی یکی از مجلل ترین و گران ترین منطقه ها مسکونی ریو به شمار می رود که رستوران ها، کافه ها و مغازه هایی با معروفیت و استاندارد جهانی دارد و قبل از هر چیز به خاطر پیشرفت چشمگیر و زندگی اجتماعی اش معروف است. گفتنی است دو کوه به نام های دو برادر یا Dois Irmãos در انتهای غربی این ساحل واقع شده اند.

آدرس: برزیل، استان ریو، ریو

Address: Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro, Brazil

4. آرپوآدور (Arpoador)

آرپوآدور، زادگاه موج سواری، به عنوان یک ورزش و سبک زندگی در برزیل است و سالانه مسابقات موج سواری بسیاری در این ساحل برگزار می گردد. آرپوآدور از زیباترین سواحل ریودوژانیرو است و در واقع ساحلی شنی و صخره ای است که در جنوب شهر ریو و در میان آیپانما و کوپاکابانا قرار گرفته. گفتنی است در ساحل آرپوآدور چشم انداز فوق العاده ای از آیپانما و لبلون را مشاهده خواهید کرد.

برای رفتن به ساحل آرپوآدور فقط کافی است در طول ساحل آیپانما قدم بزنید. بعلاوه در بخشی از ساحل کوهی صخره ای وجود دارد که برای کوهنوردی مناسب است. باید اضافه نمود در قسمت هایی از ساحل آرپوآدور مکان هایی هم به وزنه برداری اختصاص داده شده است.

آدرس: ریو، خیابان فرانسیسکو برینگ

Address: Av. Francisco Bhering, Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro, Brazi

5. ساحل لبلون (Leblon)

محله ساحلی لبلون مرفه ترین محله شهری در ریو و یکی از دیدنی ترین سواحل ریودوژانیرو محسوب می گردد. در واقع از نظر مرفه بودن محله آیپانما در رتبه دوم و بعد از لبلون قرار می گیرد. لبلون در ناحیه جنوبی شهر قرار گرفته است و درست در غرب ساحل آیپانما واقع شده است. جالب است بدانید این ساحل با وجود همسایگی با ساحل آیپانما، از آرامش بیش تری برخوردار است. بعلاوه باید اضافه نمود در کنار ساحل لبلون مجلل ترین هتل ها، رستوران ها و مراکز خرید به چشم می خورند. این ساحل چیزی حدود 215 هکتار وسعت دارد.

آدرس: ریو، خیابان آتالفو د پایوا

Address: Avenida Ataulfo de Paiva, Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro, Brazil

6. ساحل پرایا گروماری (Praia de Grumari)

ساحل گروماری هم یکی دیگر از دیدنی ترین سواحل ریودوژانیرو است. باید گفت در حدود 30 کیلومتری غرب ریو، ساحلی دست نخورده و شگفت انگیز وجود دارد که به وسیله جنگل های انبوه احاطه شده و فقط با ماشین یا با پیاده روی بسیار طولانی و سخت قابل دسترسی است (هیچ مسیر اتوبوسی به این منطقه وجود ندارد).

این مورد از سواحل ریودوژانیرو به همان میزان آرام است که کوپاکابانا دیوانه وار شلوغ و مملو از مردم. بعلاوه تعداد وسایل نقلیه مجاز برای دسترسی به ساحل در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات محدود هستند. در واقع باید بدانید این ساحل هیچگاه خیلی شلوغ نمی گردد و از آرامشی غریب برخوردار است.

علاوه بر این ساحل گروماری در منطقه حفاظت از محیط زیست قرار گرفته، پس احتمال کمی وجود دارد که هتل ها و آسمان خراش ها آرامش آن را مخدوش نمایند. این ساحل مناسب عاشقان طبیعت گردی است.

آدرس: ریو، گروماری، خیابان استادو دا گانابارا

Address: Av. Estado da Guanabara - Grumari, Rio de Janeiro - RJ, Brazil

7. ساحل پرایا ورملها (Praia Vermelha)

شاید برایتان عجیب باشد که این مورد از سواحل ریودوژانیرو به طرز عجیبی دور از چشم بسیاری از گردشگران باقی می ماند. در واقع می توان گفت این ساحل از مشهورترین سواحل ریودوژانیرو نیست، اما این حقیقت چیزی از زیبایی آن نمی کاهد. ساحل ورملها در واقع یک منحنی کوچک از ماسه های درشت است که درست در دامنه کوه شوگرلوف واقع شده است.

در این ساحل پس زمینه کوه و اقیانوس چشم انداز ای خیره نماینده می سازد و آب های آرام به میزان کافی برای شنا تمیز هستند. زمانی که خورشید آغاز به فرورفتن می نماید، می توانید شن های لباس خود را بتکانید و مسیری را دنبال کنید که به اطراف کوهپایه شوگرلوف منتهی می گردد. این پیاده روی خوش چشم انداز 20 دقیقه طول می کشد. در این حین میمون هایی که در بالای سرتان روی درختان بازی می نمایند را هم می بینید و لذت خواهید برد. گفتنی است در انتهای دیگر ساحل، رستورانی وجود دارد که غذایی خوب با چشم انداز های عالی در اختیارتان می گذارد.

آدرس: ریو، اورکا

Address: Urca, Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro, Brazil

8. ساحل رکریو (Recreio dos Bandeirantes)

ساحل رکریو هم یکی دیگر از سواحل ریودوژانیرو است. این منطقه، ساحلی خوش چشم انداز بوده که در فاصله 40 دقیقه ای با اتوبوس از ایپانما و کوپاکابانا قرار گرفته. گفتنی است منطقه رکریو پاتوق محبوبی برای موج سواران است. باید اضافه نمود این ساحل در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی بسیار شلوغ است، اما در طول هفته معمولاً ساحل آرامی به حساب می رود.

گفتنی است رکریو جهانیی دور از هجوم گردشگرهاست و محیط اطراف جنگلی آن بسیار دیدنی است. فضای این منطقه بسیار آرام تر از فضای مرکزی ریو است. اگرچه رکریو آن چنان هم دور از شلوغی شهر نیست، اما در مقایسه با مراکز ریو، واقعاً خلوت به شمار می رود.

آدرس: ریو، رکریو دوس بندریانتس

Address: | Recreio dos Bandeirantes, Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro, Brazil

9. ساحل لمه (Leme)

لمه یک منطقه میانه به بالا در ناحیه جنوبی شهر ریو است که در ادامه ساحل کوپاکابانا واقع شده است. این مورد از سواحل ریودوژانیرو در جوار محله های کوپاکابانا، بوتافاگو و اورکا قرار گرفته است و به علت شباهت کوه های سنگی نزدیک ساحل به سکان کشتی این نام را به آن داده اند (لمه به معنای سکان است).

گفتنی است لمه به نسبت کوپاکانا محله ای آرام است و رستوران های خوبی در این ناحیه پیدا می شوند. تفاوت لمه با کوپاکابانا این است که لمه بیشتر مخصوص خانواده ها در نظر گرفته می گردد. گفتنی است چشم انداز ای که از ساحل لمه دیده می گردد، مخصوصاً به هنگام غروب آفتاب بسیار استثنایی و دیدنی است.

آدرس: ریو، سانتو کریستو

Address: Santo Cristo, Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro, Brazil

10. ساحل کوستا ورد

چنانچه در تعطیلات خود در ریو شدیداً سرگرم شده اید و به کمی استراحت در محیط های آرام تر احتیاجمندید، کوستا ورد (ساحل سبز) از سواحل ریودوژانیرو، احتیاج شما را رفع می نماید.

گفتنی است این خط ساحلی باشکوه سواحل و جزیره های متعددی را در بر می گیرد. کوستا ورد به تنهایی به وسیله 365 جزیره احاطه شده است. بزرگ ترین آنها ذخیره گاه طبیعی وسیع ایلها گرانده است، جزیره ای استوایی و زیبا که سابقه سیاه آن (دخمه جنایت کاران خطرناک و قبل از آن، مستعمره جذامیان) مانع از هجوم بازدیدنمایندگان به آن نشده است. سواحل فوق العاده ایزوله این منطقه برای پیاده روی، شنا و آفتاب گرفتن مناسب هستند. بعلاوه هتل ها و اقامتگاه های این ناحیه با هر طیف قیمتی به گردشگران خدمات می دهند.

11. ساحل دو سائو کنرادو

این مورد از سواحل ریودوژانیرو جایی است که جوانان ورزش کار منطقه دوست دارند با وسایل مخصوص برنزه و خوش رنگشان به سمتش هجوم ببرند. با رفتن به این ساحل در کنار گلایدرهای آویزان که بین پروازهایشان استراحت می نمایند، در محاصره موج سوارانی خواهید بود که از امواج مناسب دریا به خوبی استفاده می نمایند. باید اضافه نمود در این منطقه تعداد گردشگران کمتری نسبت به سواحل کوپاکابانا و ایپانما وجود دارد.

گفتنی است پاراگلایدر سواری بر فراز ریودوژانیرو یکی از برترین راه ها برای تماشای چشم انداز ها شهری به حساب می رود. کسانی که این ورزش را انتخاب می نمایند و از بالای تپه جنگلی با دویدن پرش می نمایند، به آرامی در ساحل دو سائو کنرادو فرود خواهند آمد که ساحلی بسیار دیدنی در غرب ایپانما است.

12. ساحل جوتینگ (Praia da Joatinga)

ساحل جوتینگ از دیگر سواحل ریودوژانیرو است که در حقیقت ساحلی دنج و سنگی است که تنها با یک پیاده روی کوتاه از پارکینگ آن به ساحل خواهید رسید. جوتینگ محلی رؤیایی با طبیعت زیبا و مناسب برای گذران آخر هفته ای آرام و بعلاوه منطقه ای مناسب برای موج سواری است. جالب است بدانید این ساحل به بهشت مخفی در میان صخره ها معروف شده، چرا که بعد از گذر از میان صخره ها و مقداری پیاده روی به ساحلی بکر، تمیز و خیره نماینده خواهید رسید که شبیه به بهشتی مخفی است!

آدرس: ریو، خیابان لسار سگال 80

Address: 100 - R. Lasar Segal, 80 - Joá, Rio de Janeiro - RJ, 22611-100, Brazil

13. ساحل گاراتیبا (Guaratiba)

گاراتیبا محله ای بزرگ در غرب منطقه شهری ریو و یکی از کم جمعیت ترین محله های ریو است. گاراتیبا و ساحلش در همسایگی گروماری و منطقه Recreio dos Bandeirantes قرار گرفته و از مرکز شهر ریو 56 کیلومتر فاصله دارد. این مورد از سواحل ریودوژانیرو هم محله ای خلوت و به دور از هیاهوی سواحل معروف ریو است و به رستوران های روستایی و غذاهای دریایی اش معروفیت دارد. با بازدید از این ناحیه می توانید با قیمتی مناسب به صرف غذاهای دریایی بپردازید.

آدرس:برزیل، شهر ریو، ساحل باررا دا گاراتیبا

Address: Acesso pela estr. Roberto Burle Marx | Barra de Guaratiba, Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro23020-240, Brazil

جمع بندی

در این مقاله از خبرنگاران به معرفی 13 مورد از مشهورترین و برترین سواحل ریودوژانیرو پرداختیم. بعلاوه درباره ویژگی های منحصر به فرد و امکانات رفاهی تفریحی هرکدام قدری شرح دادیم. با وجود این که سواحل ریودوژانیرو به این 13 مورد خلاصه نمی گردد، اما امیدواریم توانسته باشیم به شناخت شما از منطقه ها ساحلی این شهر یاری کنیم.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1492

به "دیدنی ترین سواحل ریودوژانیرو برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی ترین سواحل ریودوژانیرو برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید