چگونه کیفیت ماسک پارچه ای خود را ارزیابی کنیم؟

به گزارش مجله فان پی سی، خبرنگاران/خراسان رضوی در همه گیری کنونی پوشش چهره در مکان های عمومی توصیه شده است، به ویژه هنگامی که نمی توان فاصله اجتماعی را رعایت کرد.

چگونه کیفیت ماسک پارچه ای خود را ارزیابی کنیم؟

به گزارش سی بی اس، کارشناسان می گویند: پوشش صورت باعث می گردد تا از انتقال ویروس منتشر شده توسط افراد، جلوگیری گردد.

بسیاری از افراد برای محافظت از خود در مقابل دیگران از ماسک های خانگی استفاده می نمایند.

نتایج تحقیقات جدید منتشرشده در مجله پزشکی Thorax نشان می دهد، چه تعداد لایه ماسک ممکن است برای جلوگیری از پراکنده شدن قطرات ویروسی از بینی و دهان احتیاج باشد.

محققان دانشگاه نیو ساوت ولز در استرالیا از یک سیستم نور و دوربین پرسرعت در این تحقیق استفاده کردند.

نتایج بصری این آزمایش انتشار قطرات موجود در هنگام صحبت کردن، سرفه و عطسه افراد سالم بدون ماسک، ماسک یک لایه، ماسک دولایه و ماسک سه لایه جراحی را نشان داد.

پروفسور کیمبرلی پراتر، مدیر برجسته شیمی جوی در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو (UC) می گوید: نتایج نشان داد که ماسک دولایه بسیار بهتر از ماسک یک لایه است و یک لایه بسیار بهتر از این است که هیچ ماسکی استفاده نکنید.

پروفسور پرتر که در خصوص آئروسل ها تحقیق می نماید، اظهار کرد: ما باید در این نوع مطالعات احتیاط کنیم زیرا ممکن است ماسک ها کوچک ترین ذرات را عبور دهند.

او می گوید: بدانید که این ذرات بسیار ریز که با چشم دیده نمی شوند باعث عفونت خواهند شد.

هرچند تعداد لایه های ماسک صورت ممکن است مهم باشند اما متناسب بودن آن نیز حائز اهمیت است. ماسک باید بینی و دهان شمارا بپوشاند و برای صورت شما کاملا مناسب باشد.

پروفسور پرتر می گوید: اگر شما آن را متناسب با چهره خود نمی دانید، همه چیز به بیرون راه می یابد و ماسک مناسبی نخواهد بود.

وی در ادامه اضافه نمود: به همین راحتی می توان گفت ماسک شما مناسب است یا خیر.

شما باید بتوانید هنگام دم احساس مکیدن در مقابل بینی خود و هنگامی بازدم بیرون رفتن هوا را احساس کنید. این عملکرد یعنی هوا از ماسک عبور می نماید که امری لازم است.

کارشناسان همچنین تاکید می نمایند که ماسک ها فقط یک مانع هستند و ما همچنان باید شستن دست ها و فاصله اجتماعی را حفظ کنیم و از حضور در مکان های شلوغ برای کاهش شیوع ویروس خودداری کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 314

به "چگونه کیفیت ماسک پارچه ای خود را ارزیابی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کیفیت ماسک پارچه ای خود را ارزیابی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید