پیروزی بایدن می تواند نفت ایران را روانه بازارهای جهانی کند

به گزارش مجله فان پی سی، یک کارشناس ارشد آمریکایی در گفت وگو با نشریه بیزنس اینسایدر مدعی شد که پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا می تواند منجر به فروش میلیون ها بشکه نفت خام ایران در بازارهای جهانی گردد.

پیروزی بایدن می تواند نفت ایران را روانه بازارهای جهانی کند

به گزارش به نقل از بیزنس اینسایدر، بعضی از کارشناسان ارشد حوزه نفت و گاز مدعی شده اند که پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می تواند منجر به دسترسی ایران به بازارهای جهانی نفت گردد.

هلیما کرافت، تحلیلگران ارشد آمریکایی و مدیر موسسه RBC Capital Markets، در همین رابطه اظهار نظر و تاکید نمود که در صورت پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا، بازارهای جهانی میزبان میلیون ها بشکه نفت خام ایران خواهند بود.

وی در گفت وگو با نشریه بیزنس اینسایدر این را هم گفته که پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و برطرف بعضی از تحریم های نفتی علیه ایران، ممکن است موجب کاهش قیمت نفت نیز گردد. هلیما کرافت اضافه کرد: اگر بایدن رئیس جمهور گردد، احتمالا آمریکا به برجام باز خواهد گشت و مجددا شاهد ورود مجدد میلیون ها بشکه نفت ایران به بازار جهانی خواهیم بود.

براساس نتایج آخرین نظرسنجی ها در آمریکا، جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری در این کشور از دونالد ترامپ پیش است، اختلاف بین ترامپ و بایدن در نظرسنجی ها به تدریج در حال افزایش است.

قتل جورج فلوید به دست پلیس نژادپرست آمریکا و حمایت تلویحی ترامپ از نژادپرستان و سردرگمی کاخ سفید در روبرو با شیوع ویروس کرونا در آمریکا از جمله دلایلی است که منجر به کاهش محبوبیت او در نظرسنجی ها شده است.

با این وجود، دونالد ترامپ نتایج نظرسنجی ها را رد نموده و می گوید که این اعتقادی به آن ها ندارد. رئیس جمهور آمریکا هم نظرسنجی ها را جعلی می داند و هم معتقد است که عمده هواداران او در این گونه از نظرسنجی ها شرکت نمی نمایند.

دموکرات ها و جمهوری خواستار هر دو در دشمنی با ایران هم قسم شده اند. هرچند که این دو حزب در آمریکا هدف مشترکی را دنبال می نمایند اما در روش با یکدیگر متفاوت اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 300

به "پیروزی بایدن می تواند نفت ایران را روانه بازارهای جهانی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی بایدن می تواند نفت ایران را روانه بازارهای جهانی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید