پروژه های زیست محیطی جالب برای نجات سیاره زمین

به گزارش مجله فان پی سی، خبرنگاران - الهام مظفری : بطری پلاستیکی به طور میانه 15 دقیقه استفاده می گردد ولی 200 سال طول می کشد تا تجزیه گردد. در هر دقیقه حدود یک میلیون بطری پلاستیکی در دنیا فروخته می گردد؛ و تنها 9% از پلاستیک های استفاده شده بازیافت، 12% سوزانده و بقیه به محل های دفن زباله یا اقیانوس ریخته می گردد. به همین علت در آب آشامیدنی ما و بدن ما و سایر موجودات زنده یافت می شوند؛ و این فقط یکی از انواع بی شمار آلودگی است که در زمین اتفاق می افتد. پس وقتش رسیده بیشتر به نجات سیاره مان فکر کنیم. در این مطلب پروژه های پیروز زیست محیطی را مشاهده می کنید در جهت حل مشکل آلودگی ایجاد شده اند.

پروژه های زیست محیطی جالب برای نجات سیاره زمین

کفش های ساخته شده از بطری های پلاستیکی بازیافتی

برند کفش روتی کفش هایی از جنس بطری های پلاستیکی بازیافتی فراوری می نماید. پرطرفدارترین مجموعه آن، کفش های رنگی قابل شستشویی هستند که مگان مارکل هم در سفرش به استرالیا از آن استفاده نموده بود. این شرکت تا کنون 25 میلیون بطری پلاستیکی را بازیافت نموده است.

مبلمان کودک ساخته شده از اسباب بازی های پلاستیکی شکسته

یک پروژه هلندی به نام EcoBirdy بااستفاده از اسباب بازی های شکسته و دورریخته شده، مبلمان کودک فراوری می نماید. غیر از ساخت مبلمان، این شرکت یک پروژه آموزشی درباره مضرات پلاستیک شروع نموده و سطل های خاصی در کودکستان ها نصب نموده تا بچه ها اسباب بازی های شکسته خود را در آن بریزند. این شرکت 25 تن اسباب بازی پلاستیکی را بازیافت نموده است.

دوچرخه های ساخته شده از بطری های پلاستیکی بازیافتی

یک شرکت برزیلی به نام Muzzicycles با استفاده از بطری های پلاستیکی بازیافت شده اسکلت دوچرخه فراوری می نماید. برای فراوری یک دوچرخه 200 بطری پلاستیکی ضروری است که آن را سبک تر و مقرون به صرفه تر از دوچرخه های معمولی می نماید. این دوچرخه ها 100 سال ضمانت دارند.

اگر داخل این ماشین های فروش اتوماتیک بطری پلاستیکی بیندازید، به حیوانات غذا می دهد

شرکت ترکی به نام Pugedon ماشین های فروش اتوماتیک برای جمع آوری بطری های شیشه ای و پلاستیکی فراوری می نماید. این دستگاه با انرژی خورشیدی کار می نماید و به ازای هر بطری که دریافت می نماید به سگ ها و گربه ها غذا می دهد.

دوش آبی که 70% در مصرف آب صرفه جویی می نماید

یک شرکت آمریکایی سیستم دوش آب اختراع نموده که نسبت به سردوش های معمولی تا 70% در مصرف آب صرفه جویی می نماید. این دوش ها به وسیله مهندسان ناسا، تسلا و اپل طراحی شده و با استفاده از روش اسپری کردن ریزترین قطرات آب به جای جریان آب معمولی استفاده می نماید. این اختراع سرمایه گذاران مشهوری مثل تیم کوک، مدیرعامل اپل دارد.

خانه های همپ

Hempcrete یک نوع مصالح ساختمانی اکولوژیکی است که از مخلوط تراشه های گیاه شاهدانه و آهک تشکیل شده است. این ماده سبک و عایق گرماست و رطوبت را تنظیم می نماید. کار با آن آسان است و برای بیشتر شرایط آب و هوایی و محیطی مناسب است. دیوار های این خانه ها کربن دی اکسید را از جو جذب می نماید که به تدریج آهک را تقویت و محکم تر می نماید.

جاده های پلاستیکی

PlasticRoad یک شرکت هلندی است که از پلاستیک های بازیافتی ماژول های ساخت و ساز فراوری می نماید. ساخت جاده با این ماژول ها ساده و مقرون به صرفه تر است، زیرا سبک تر از آسفالت هستند و به راحتی به هم متصل می شوند. علاوه بر این، داخل آن ها خالی است بنابراین می توان لوله و کابل درونشان واقع شده است. این جاده ها چند ده سال دوام دارند و بعد از آن قابل جمع آوری و پردازش دوباره هستند. اولین جاده دوچرخه ساخته شده از این واحد های پلاستیکی در شهر هلندی زوله ساخته شده است.

چوب روزنامه ای

طراح هلندی مایک میجر همواره ناراحت روزنامه های فروخته نشده بود، چون درختان زیادی برای فراوری آن ها قطع می شدند. به همین علت ایده چوب روزنامه ای به ذهنش رسید، ماده ای که از روزنامه های قدیمی دورریخته شده و چسب ارگانیک ساخته می شد و از نظر ظاهری و مقاومت مثل چوب و قابل اره، سوهان و سوراخ کردن بود. امروزه در دکوراسیون های داخلی و مبلمان از این ماده فوق العاده استفاده می گردد.

استفاده دوباره از لوازم غیرضروری

یک شرکت روسی به نام Svalka لوازم غیرضروری مثل مبلمان، پوشاک، کتاب، ظروف و اسباب بازی های کهنه را از خانه مشتریانش جمع آوری می نماید. سپس آن ها را نوسازی نموده و در بازار های دست دوم می فروشد و بخشی از درآمدش را به خیریه می دهد.

دامی برای پلاستیک های اقیانوس

پلاستیک های شناور در اقیانوس به میزان 1000 برج ایفل وزن دارند و جمع آوری آن ها 79000 سال طول می کشد. خبر خوب این که یک مرد هلندی 24 ساله به نام بویان اسلات یک دام برای آن ها ایجاد نموده است. یک سیستم شناور به شکل U که پلاستیک های شناور سطح اقیانوس را به دام می اندازد. بویان امیدوار است با یاری این دام ها همه زباله های اقیانوس را ظرف 20 سال جمع آوری کند. قرار است هر چند ماه یکبار یک کشتی مخصوص جمع آوری زباله این پلاستیک ها را از دام ها جمع نموده و برای بازیافت بفرستد.

بطری های پلاستیکی که شما استفاده کردید کجا هستند؟ س

مت چپ یا راست؟

منبع: brightside

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 13 مهر 1403 بروزرسانی: 13 مهر 1403 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1498

به "پروژه های زیست محیطی جالب برای نجات سیاره زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه های زیست محیطی جالب برای نجات سیاره زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید