شرایط ظرفیت پهنای باند شبکه ملی برای مراسم محرم

به گزارش مجله فان پی سی، نایب رئیس هیئت مدیره شرکت زیرساخت از ارائه 2 هزار مودم و سیم کارت رایگان به هیئت های عزاداری محرم برای برگزاری آنلاین این مراسم اطلاع داد و گفت: ظرفیت پهنای باند برای برگزاری مراسم مناسب است.

شرایط ظرفیت پهنای باند شبکه ملی برای مراسم محرم

سجاد بنابی در مصاحبه در مورد آمادگی شبکه ارتباطی کشور برای برگزاری مراسم آنلاین عزاداری محرم 99 و نیز دستور رئیس جمهور مبنی بر تقویت زیرساخت های فضای مجازی در این ایام گفت: ما در موضوع پخش مراسم های مذهبی در کشور با توجه به آنکه ترافیک این مراسم داخل کشور و روی شبکه ملی اطلاعات است، مشکل پهنای باند نداریم و کاملاً آماده ارائه خدمات در این ایام هستیم.

وی ادامه داد: تقریباً چیزی در حدود 3 برابر پیک مصرف فعلی، در شبکه ملی اطلاعات ظرفیت خالی پهنای باند وجود دارد و امکان در اختیار قرار دادن این ظرفیت را به متقاضیان داریم. به جرات می توان گفت که به هر میزان که کاربران در لایه هسته شبکه ملی اطلاعات پهنای باند مصرف نمایند، مسئله ای از نظر ظرفیت وجود نخواهد داشت.

بنابی گفت: در همین حال طی هماهنگی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اپراتورهای اینترنت ثابت و موبایل داشته است، این اپراتورها نیز آماده ارائه خدمات مربوطه به کاربران در لایه دسترسی شبکه ملی اطلاعات هستند.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد رایگان شدن پهنای باند مربوط به هیئت های عزاداری ماه محرم 99 گفت: در بحث مصرف نماینده، ما پهنای باند مصرفی را در سیستم هایی مانند هیئت آنلاین و سیستم تکیه متعلق به مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی رایگان کردیم.

وی اضافه نمود: البته در مورد پلتفرم تکیه بیشتر بحث فراوری محتوا مطرح است و هیئت ها می توانند برای پخش محتوای مراسم خود به جای چندین بار ضبط، از سرویس چندپخشی پلتفرم تکیه استفاده نمایند. در این صورت پهنای باند کاربران برای استفاده از این پلتفرم رایگان می گردد.

بنابی گفت: برای رایگان شدن ترافیک دسترسی به سامانه هیئت آنلاین نیز با هماهنگی اعلام شده از سوی وزارت ارتباطات، اپراتورها این پهنای باند را رایگان نموده اند.

وی افزود: در بحث فراوری محتوا نیز وزارت ارتباطات با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی برای همه هیئت هایی که این مجموعه معرفی نموده، حدود 2 هزار مودم و سیم کارت درنظر گرفته است تا هیئت ها بتوانند برنامه های خود را به صورت رایگان روی شبکه قرار دهند و کاربران از این محتوا استفاده نمایند. این اقدام با همکاری میان وزارت ارتباطات، سازمان تبلیغات اسلامی و یک اپراتور شکل گرفته است.

این مقام مسئول گفت: در صورتی که هر پیغام رسان درخواست بدهد این آمادگی وجود دارد که با هماهنگی سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اپراتورهای اینترنت، پهنای باند پخش مراسم عزاداری روی سیستم این پیغام رسان ها نیز رایگان گردد.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: در لایه ارتباطات زیرساخت نیز تمهیدات برای آمادگی شبکه از پیش از این رخ داده است. با توجه به اینکه پس از شیوع ویروس کرونا از اسفند 98 مصرف شبکه ملی اطلاعات بسیار افزایش یافت، ما ظرفیت شبکه زیرساخت را به اندازه کافی بالا بردیم و کاربران می توانند در شبکه ملی اطلاعات از ترافیک خوب و مناسبی استفاده نمایند.

بنابی با اشاره به اینکه در زمینه ترافیک خارجی نیز مشکل پهنای باند بین الملل نداریم و بیش از یک سال است که در این زمینه ظرفیت خالی وجود دارد و به اشباع نرسیده است، ادامه داد: مگر اینکه شاهد یک قطعی جدی و غیرمنتظره باشیم که خارج از اراده ما باشد.

وی گفت: شیفت های کاربری در شرکت ارتباطات زیرساخت به صورت 24 ساعته است و در تمامی ساعات شبانه روز مجموعه بخش فنی در تهران و استان ها پای کار هستند تا در صورتی که مسئله ای در شبکه به وجود بیاید در اسرع وقت آن را رفع نمایند. در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نیز مدیران شرکت ارتباطات زیرساخت و مجموعه فنی به صورت تمام وقت پای کار خواهیم بود تا در مراسم تاسوعا و عاشورا با توجه به شرایط موجود، دسترسی آنلاین مردم به هیئت های مختلف بدون کمترین مسئله ای صورت بگیرد.

لازم به ذکر است حسن روحانی رئیس جمهور روز گذشته در جلسه ملی مقابله با کرونا تاکید نمود: از وزیر ارتباطات می خواهم به هیچ مسئولی در تاسوعا و عاشورا مرخصی ندهد و همه پای کار باشند.

وی اضافه نمود: پهنای باند و امکان ارتباطی در ماه محرم باید در سراسر کشور به بهترین وجه در اختیار مردم باشد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 350

به "شرایط ظرفیت پهنای باند شبکه ملی برای مراسم محرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط ظرفیت پهنای باند شبکه ملی برای مراسم محرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید