نویسنده آمریکایی برنده سال جاری جایزه ادبی فولیو کشور انگلیس

به گزارش مجله فان پی سی، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، کارمن ماریا نویسنده آمریکا توانست جایزه 30هزار دلاری راثبون فولیو را به خاطر نوشتن کتاب خاطراتش با عنوان در خانه رؤیا کسب کند. ماریا پیش از این نامزد دریافت جایزه کتاب ملی آمریکا، جایزه نبیولا نیز شده بود.

نویسنده آمریکایی برنده سال جاری جایزه ادبی فولیو کشور انگلیس

جایزه فولیو که با عنوان جایزه ادبی فولیو نیز شناخته می گردد، یک جایزه ادبی است که توسط ناشر بریتانیایی، انجمن فولیو برای اولین بار در سال 2013 تاسیس شد؛ ولی اولین جایزه نقدی آن در سال 2017 اعطا شد.

جایزه ادبی فولیو به هر کتابی در ژانرهای داستانی، غیرداستانی و شعر که در بریتانیا به چاپ رسیده باشد تعلق می گیرد. هدف این جایزه ادبی بریتانیایی که از ابتدا خواسته رقیبی برای جایزه معتبر من بوکر باشد ادبیات بریتانیا صرف نظر از ملیت نویسندگان است و از همین رو نیز همه آثاری که به زبان انگلیسی در بریتانیا منتشر شده اند اعم از مجموعه شعر، داستان کوتاه، آثار غیرداستانی و رمان در یک گروه برای به دست آوردن جایزه رقابت می نمایند.

تا به حال نویسندگان مشهوری چون مارگارت آتوود، زادی اسمیت و جی. ام. کوئتزی در هیئت داوری این جایزه نقش داشته اند. جورج ساندرز نویسنده مجموعه داستان دهم دسامبر برنده جایزه 2014 فولیو است و آکیل شارما نویسنده هندی- آمریکایی با کتاب زندگی خانوادگی سال 2015 این جایزه را از آن خود کرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 729

به "نویسنده آمریکایی برنده سال جاری جایزه ادبی فولیو کشور انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نویسنده آمریکایی برنده سال جاری جایزه ادبی فولیو کشور انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید