میراحمد منزوی درگذشت

به گزارش مجله فان پی سی، میراحمد منزوی قهرمان پیشکسوت وزنه برداری، مربی و داور بین المللی و از قدیمی ترین دبیران ورزش کشور روز گذشته به دلیل کهولت سن در تهران درگذشت. استاد میراحمد منزوی درسال 1309 خورشیدی در تهران به دنیا آمد و تحصیلات خودرا در دبیرستان شرف به خاتمه برد. منزوی به دلیل علاقه مفرط به ورزش با تشویق دبیر ورزش خود به پرورش اندام و وزنه برداری پرداخت. این ورزشکار ابتدا قهرمان وزنه برداری آموزشگاه های کشور شد و سپس پیروز شد در سال 1328 به مقام قهرمانی کشور دست یابد.

میراحمد منزوی درگذشت

منزوی پس از دوران قهرمانی، مربی و داور بین المللی وزنه برداری شد و درسال 1347 به نام مربی تیم ملی وزنه برداری ایران، تیم ملی وزنه برداری کشور را در مسابقات جهانی هدایت کرد. وی در مسابقات جهانی وزنه برداری در سال های 1957 و 1960 هلسینکی، مسابقات قهرمانی جهان در لهستان به نام داور بین المللی قضاوت کرد. مرحوم منزوی چندین دیپلم افتخار جهانی از مسابقات پرورش اندام و وزنه برداری اروپا و یک دیپلم افتخار فدراسیون جهانی وزنه برداری به دلیل تجربیات ارزشمندش در زمینه مربی گری و داوری وزنه برداری جهانی دربافت کرد.

میر احمد منزوی که از سوی فدراسیون وزنه برداری کشور به نام شایسته قهرمان ملی شناخته شده است در مسابقات وزنه برداری بازی های آسیایی تهران در سال 1974 به دلیل قضاوت های عالی اش در مسابقات وزنه برداری پیروز به کسب دیپلم افتخار طلایی این بازی ها شد.

میر احمد منزوی که در قطعه نام آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد انسانی مهربان بود و در امور خیریه همواره پیشتاز، اما چنانکه از نام خانوادگی اش پیداست هرگز از خود و پیروزیت هایش در ورزش و تلاش هایش در نیکی کردن به همنوعانش چیزی نگفت و بالاخره در 91 سالگی سبک بال و آرام چشم از جهان فروبست.

او مربی شاگردان زیادی در وزنه برداری بود که می توان به محمد نصیری و پرویز جلایر اشاره کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 916

به "میراحمد منزوی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراحمد منزوی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید