مناره مدرن کلیسا نوتردام ساخته نمی گردد

به گزارش مجله فان پی سی، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه موضوع بازسازی مناره کلیسا نوتردام با طراحی مدرن را منتفی اعلام نمود. ایده بازسازی مناره ویران شده کلیسا نوتردام با طراحی جدید چند روز پس از حادثه آتش سوزی سال گذشته این بنا تاریخی، توسط رئیس جمهور فرانسه مطرح شد.

مناره مدرن کلیسا نوتردام ساخته نمی گردد

به همین دلیل مقامات فرانسه رقابت معماری بین المللی را برای بهترین ایده بازسازی این کلیسا به راه انداختند، اما ایده مناره مدرن هیچگاه با استقبال منتقدان و افکار عمومی روبرو نشد.

بخش اعظمی از نتایج همه پرسی های انجام شده نشان می دهد بیشتر مردم مایلند مناره کلیسا نوتردام همچون طراحی قرن 19 میلادی بازسازی گردد.

اما حالا ماکرون علام کرد که این کلیسا باید با طراحی سابق بازسازی گردد. در بیانیه جدید دفتر ریاست جمهوری فرانسه به احتمال بازسازی محوطه این کلیسا با طراحی مدرن نیز اشاره شده است، هرچند جزئیاتی بیشتر در این خصوص ارائه نشده است.

نیویورک تایمز نوشت، کلیسا نوتردام فرانسه در پانزدهم آوریل 2019 دچار آتش سوزی مهیبی شد و در نهایت بخش اعظمی از سقف این کلیسا به طور کلی از بین رفت. امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در اولین واکنش های رسمی به این حادثه، مهلت پنج ساله را برای اتمام فرایند بازسازی این کلیسا معین کرد. هرچند این تصمیم، واکنش و اعتراض کارشناسان و مدیران موزه های مختلف را به دنبال داشت.

منبع: گردشبان
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 290

به "مناره مدرن کلیسا نوتردام ساخته نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناره مدرن کلیسا نوتردام ساخته نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید