مسائل ثبت نام در سامانه سیدا کامل برطرف نشده، تمدید مهلت ثبت نام کتب درسی جاماندگان تا 31 شهریور

به گزارش مجله فان پی سی، طبق اعلام سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی دانش آموزانی که تا کنون و به هر علتی پیروز نشده باشد ثبت سفارش کتاب های درسی خود را انجام دهد تا 31 شهریور برای این کار فرصت دارند.

مسائل ثبت نام در سامانه سیدا کامل برطرف نشده، تمدید مهلت ثبت نام کتب درسی جاماندگان تا 31 شهریور

به گزارش خبرنگاران، حسن ملکی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه سال جاری توانستیم 146 میلیون جلد کتاب درسی را در 945 اسم درسی در سطح کشور چاپ و توزیع کنیم اظهار کرد: در همین ایام توزیع کتب درسی به مدارس در حال اجرا است و هر دانش آموزی به هر علتی پیروز نشده باشد تا کنون ثبت سفارش انجام دهد تا 31 شهریور فرصت دارد ثبت نام انجام دهد. هیچ دانش آموزی بدون کتاب نخواهد ماند. کتاب درسی جز از این جهت به دست دانش آموزان نمی رسد و حتما باید ثبت نام انجام گردد.

وی درباره توزیع کتب درسی هم گفت: در میان پایه ها توزیع کتب درسی هیچ مسئله ای وجود ندارد؛ سال جاری در یک ماه اخیر با ثبت سفارش در پایه های انتقالی روبرو بودیم و در پایه دهم هم ثبت سفارش و توزیع کتب درسی شکل عادی نداشتیم به علت اینکه ثبت نام دانش آموزان در سامانه سیدا مشکل داشت اما این مشکل تا حدود زیادی برطرف شده است.

به گفته ملکی تا به امروز در دوره ابتدایی 96.92 درصد، دوره اول متوسطه 87.22 درصد، دوره دوم متوسطه 83.07 درصد، ثبت سفارش کتب درسی داشته ایم و در مجموع 91.96 درصد ثبت سفارش اجرا شده که 89.98 درصد ثبت نام دانش آموزان بوده است از این آمار 9 درصد دانش آموز هنوز ثبت سفارش نکرده اند.

به گزارش خبرنگاران، دانش آموزان و اولیای آنان، در صورت تمایل می توانند به وسیله سامانه https://www.irtextbook.ir وارد سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی شوند و ثبت سفارش انجام دهند. برای ورود به سامانه کد ملی دانش آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش آموز، رمز عبور ورود به سامانه است.

بعلاوه دانش آموزانی که مدرسه محل تحصیل خود را تغییر داده اند تا 31 شهریور فرصت دارند نسبت به اصلاح نشانی مدرسه محل تحصیل خود به وسیله نشانی مذکور اقدام نمایند.

خرید کتاب درسی نیازمند ثبت نام دانش آموزان در سامانه پادا و معین شدن مدرسه محل تحصیل آنهاست. در صورتی که دانش آموزی در این سامانه ثبت نام نکند پیروز به خرید کتاب درسی هم نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 962

به "مسائل ثبت نام در سامانه سیدا کامل برطرف نشده، تمدید مهلت ثبت نام کتب درسی جاماندگان تا 31 شهریور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل ثبت نام در سامانه سیدا کامل برطرف نشده، تمدید مهلت ثبت نام کتب درسی جاماندگان تا 31 شهریور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید