تور افریقای جنوبی: طرز تهیه بانی چو از آفریقای جنوبی؛ همه چیز داخل یک قرص نان

به گزارش مجله فان پی سی، در مجموعه آشپزی ملل در خانه، با دستور پخت یکی از غذاهای دنیا به آن کشور سفر می کنیم. امروز با طرز تهیه فست فود بانی چو به دوربان، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در آفریقای جنوبی سفر خواهیم کرد.

تور افریقای جنوبی: طرز تهیه بانی چو از آفریقای جنوبی؛ همه چیز داخل یک قرص نان

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

هوس یک غذای تازه و بین المللی به سرتان زده است؟ از غذاهای همیشگی خسته شده اید؟ نگران نباشید، به آشپزخانه بروید و وسایل خود را آماده کنید. آشپزی یکی از برترین و انرژی بخش ترین فعالیت هایی است که می توان در فضای امن خانه انجام داد. آشپز درون خود را بیدار کنید و غذایی متفاوت و لذیذ برای خود و اعضای خانواده بپزید تا روزی مملو از هیجان و عطر و طعم سفر به یکی از نقاط جهان را رقم بزنید.

خبرنگارانقصد دارد هر روز با انتشار یک دستور پخت از جهان متنوع غذاهای بین المللی، شما را راهی سفری به سراسر قاره ها کند. امروز قرار است به کشور زیبای آفریقای جنوبی سفر کنیم و یک فست فود مشهور و بسیار خوشمزه به نام بانی چو (bunny chow) را بپزیم؛ غذایی ویژه و محبوب در آفریقای جنوبی که نامی غیر معمول دارد.

بانی چو چیست؟

شهر دوربان، سومین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی و مهم ترین شهر بندری قاره آفریقا محسوب می گردد. بانی چو در اصل از این شهر سرچشمه می گیرد و متشکل از یک کاری غلیظ هندی است که در یک قرص نان توخالی سرو می گردد. نام عجیب این غذا متعجبتان نموده است؟ کارگران مزرعه مهاجر هندی در عصر آپارتاید آفریقای جنوبی در دوربان، معمولا اجازه نداشتند که به کافه ها یا رستوران های شهر بروند، برای همین بانی چو در انتهای دهه 1940 ابداع شد تا کارگران بتوانند غذا را با خود به سر زمین های کشاورزی ببرند و بخورند. بله! احتیاج، مادر اختراع است.

یک نسخه کوچک از بانی چو که با یک چهارم قرص نان تهیه می گردد، در میان سیاهپوستان آفریقای جنوبی با نام اسکام بانه (scambane) یا کوتا (kota) به معنای یک چهارم مشهور است. این نام از اسپاتلو (spatlo)، مشتق شده است، یک غذای آفریقای جنوبی که نسخه تکامل یافته بانی چو به شمار می آید.

بانی چو، یک اصطلاح آفریقای جنوبی-هندی برای کلمه غذای گجراتی است. بانی از کلمه بانیا می آید که در زبان آفریقای جنوبی-هندی به معنای فرد اهل گجارات است. گفته می گردد که نام این غذا، از درختان بانیان یا انجیر هندی، مشتق شده است. فروشندگان در گذشته در سایه این درختان، خورش های کاری و قرص های نان قابل حمل را به کارگران می فروختند.

مواد لازم

برای 2 نفر

  • نیم لیوان روغن
  • 1 عدد پیاز پوست کنده و نگینی خردشده
  • 1 عدد بادیان خَتایی یا انیسون ستاره ای (موجود در عطاری ها)
  • 1 عدد چوب دارچین
  • 3 عدد دانه هل
  • نیم قاشق چای خوری دانه رازیانه
  • نیم قاشق چای خوری زیره سبز
  • 3 قاشق غذاخوری ادویه گرام ماسالا
  • 2 قاشق چای خوری زردچوبه
  • 1 قاشق چای خوری تخم گشنیز آسیاب شده
  • 1 قاشق چای خوری دانه فلفل سیاه
  • 2 عدد گوجه فرنگی میانه خردشده
  • 1 کیلوگرم گوشت بره یا گوساله، برش خورده به تکه های 2.5 سانتیمتری
  • 6 عدد برگ کاری
  • 2 قاشق چای خوری زنجبیل آسیاب شده
  • 4 عدد حبه سیر کاملا ریزشده
  • 2 عدد سیب زمینی بزرگ، برش خورده به تکه های 2.5 سانتیمتری
  • 1 قرص نان سفید کوچک

دستور پخت

1. روغن را ماهیتابه بریزید و آن را کمی گرم کنید. سپس پیازها، بادیان ختایی، دارچین، دانه های هل، دانه رازیانه و زیره سبز را به آن بیفزایید.

2. وقتی پیازها نرم و شیشه ای شدند، ادویه گرام ماسالا، زردچوبه، تخم گشنیز آسیاب شده و فلفل سیاه را اضافه کنید و هم بزنید. پس از چند دقیقه، گوجه فرنگی ها را اضافه کنید و هم بزنید.

3. گوشت، برگ های کاری، زنجبیل آسیاب شده و سیر را به ماهیتابه اضافه کنید. این ترکیب را به مدت حداقل 30 دقیقه بپزید و اگر احساس کردید که مخلوط شما خشک است، کمی آب به آن اضافه کنید.

4. زمانی که گوشت ها ترد شدند، سیب زمینی ها را به ماهیتابه بیفزایید و آن قدر بپزید تا سیب زمینی ها کاملا نرم و پخته شوند.

5. در همین حین، نان سفید را از وسط نصف کنید. با استفاده از یک چاقوی تیز، داخل هر دو بخش نان را خالی کنید و مراقب باشید که دیواره ها و کف هرکدام از دو تکه نان را نازک نکنید.

6. خورش کاری را داخل کاسه های نانی شکل بریزد و بخشی از نان را که جدا نموده اید، در بالای حفره پرشده قرار دهید.

ویدیو

دانلود ویدیو 720p | 360p

سفر به آفریقای جنوبی با طعم بانی چو

خوردن بانی چو یا بانیز (bunnies)، تجربه ای خاص و منحصربه فرد برای آشنایی با دوربان و این غذای ویژه است. برای خوردن بانی چو نباید از قاشق و چنگال استفاده کرد و تنها دستان شما هستند که به کارتان خواهند آمد.

با برداشتن تکه نانی که در هنگام سرو، روی بانی چو قرار می گیرد، عطر و بوی وسوسه کننده خورش کاری را استشمام کنید و با استفاده از همان بخش نان، بانی چو را نوش جان کنید. با خوردن بانی چو در کنار یک دکه غذای خیابانی در دوربان یا در آشپزخانه خود، به گذشته سفر کنید و به خاطر بیاورید که چه احتیاج و ضرورتی، منجر به خلق این غذا شده است.

آیا تا به امروز پیروز شده اید غذاهای بین المللی ارائه شده در مجموعه 50 غذای خوشمزه جهان را طبخ کنید؟ نظرات خود را برای ما و دیگر خوانندگان خبرنگاران بنویسید یا از غذاهای خود عکس بگیرید و با تگ کردن خبرنگاران در اینستاگرام ([email protected])، تصاویر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1175

به "تور افریقای جنوبی: طرز تهیه بانی چو از آفریقای جنوبی؛ همه چیز داخل یک قرص نان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور افریقای جنوبی: طرز تهیه بانی چو از آفریقای جنوبی؛ همه چیز داخل یک قرص نان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید