شهروندان آمریکایی در لیست سیاه اتحادیه اروپا

به گزارش مجله فان پی سی، اتحادیه اروپا میخواهد مانع از سفر شهروندان آمریکایی به این اتحادیه به دلیل شیوع ویروس کرونا گردد.

شهروندان آمریکایی در لیست سیاه اتحادیه اروپا

به گزارش به نقل از نیویورک تایمز، اتحادیه اروپا میخواهد از ورود شهروندان آمریکایی به این اتحادیه به دلیل شیوع ویروس کرونا ممانعت به عمل آورد.

بر این اساس، همزمان با بازگشایی مرز های کشور های اروپایی، این اتحادیه لیستی از کشور هایی که اجازه ورود به این منطقه را ندارند تهیه نموده است که نام آمریکا نیز در آن به چشم می خورد. به دلیل ناتوانی دولت ترامپ در مقابله با ویروس کرونا، آمریکا هم اینک در صدر لیست کشور های دنیا از لحاظ شمار مبتلایان و قربانیان است، به همین دلیل اتحادیه اروپا خواستار ممنوعیت ورود شهروندان این کشور به این منطقه است.

همچنین این اتحادیه دو لیست از کشور هایی که می توانند به کشور های اروپایی سفر نمایند را تهیه نموده است. در این لیست حتی کشور هایی همچون چین، کوبا و اوگاندا نیز می توانند به اروپا سفر نمایند، ولی آمریکا در لیست ممنوعه واقع شده است.

نیویورک تایمز خاطر نشان می نماید: ممنوعیت ورود شهروندان آمریکایی به اتحادیه اروپا می تواند ضربه ای به صندلی و اعتبار دنیای آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ باشد.

قرار است کشور های عضو اتحادیه اروپا از اول ماه ژوئیه (10 تیرماه) مرز های خود را بازگشایی نمایند. با این وجود، هنوز لیست نهایی کشور هایی که اجازه سفر به این اتحادیه را دارند به طور رسمی منتشر نشده است.

تا به امروز 2 میلیون و 370 هزار آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، نزدیک به 123 هزار تن جان خود را از دست داده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 258

به "شهروندان آمریکایی در لیست سیاه اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهروندان آمریکایی در لیست سیاه اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید