سرانه انتقال خون بانوان در کشور پائین است

به گزارش مجله فان پی سی، مدیرعامل سازمان انتقال خون در ارتباط با لزوم طراحی یک اپیکیشن برای اهداکنندگان خون گفت: با استفاده اپلیکیشن اهدای خون می توانیم از ظرفیت اهدا خون در بانوان کشور نیز استفاده کنیم زیرا سرانه انتقال خون در بانوان کشور نسبت به خیلی از کشورهای دیگر پایین تر است.

سرانه انتقال خون بانوان در کشور پائین است

پیمان عشقی در تبادل نظر با خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، در خصوص سامانه نوبت دهی آنلاین در بحث اهدای خون گفت: یکی از اقدامات ما این بود که سامانه نوبت دهی اینترنتی که از قبل فعالیت می کرد را در این ایام فعال تر کردیم تا این سامانه در همه مراکز استانی فعال باشد.

وی اضافه کرد: البته بعضی کشورهای غربی این کار را نموده بودند که اگر کسی نوبت اینترنتی نگرفته، نمی تواند خون اهدا کند اما در ایران این طور نیست.

مدیرعامل سازمان انتقال خون در ارتباط با برنامه سازمان انتقال خون برای طراحی اپلیکیشنی برای اهداکنندگان خون بیان نمود: یکی از اهداف سازمان انتقال خون کشور این است که یک اپلیکیشن متنوع برای اهدا کنندگان خون طراحی کنیم تا در دسترس عموم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: با استفاده اپلیکیشن اهدا خون می توانیم از ظرفیت اهدا خون در بانوان کشور نیز استفاده کنیم زیرا سرانه انتقال خون در بانوان کشور 4.8 درصد است که نسبت به خیلی از کشورهای دیگر پایین حساب می گردد.

4076

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 151

به "سرانه انتقال خون بانوان در کشور پائین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانه انتقال خون بانوان در کشور پائین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید