تغذیه در مسافرت

به گزارش مجله فان پی سی، بسیاری از مردم ایران قبل از سفر به مهم ترین چیزی که باید با خود ببرند یعنی غذا و انواع خوراکی ها فکر می کنند و اغلب آنها از چگونگی نوع تغذیه در سفر خود بی اطلاع هستند. در این مطلب در مجله خبرنگاران قصد داریم تا شما را در رابطه با تغذیه در سفر مطلع سازیم. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

تغذیه در مسافرت

تغذیه در سفر یکی از مهم ترین نکاتی است که باید جدی گرفته شود که البته بسکمک از مسافران متاسفانه به آن اهمیت نمی دهند. یک لحظه به این موضوع فکر کنید که در هنگام سفر یکی از اعضای گروه و یا خانواده بر اثر تغذیه نامناسب دچار مسمومیت و یا بیماری شود. چنین اتفاق ناخوشایندی باعث خراب شدن سفر می شود؛ سفری که ممکن است تا قبل از به وجود آمدن آن اتفاق ناخوشایند باعث شادی و نشاط شما شده باشد. برای جلوگیری از چنین دردسرهایی قبل از شروع سفر باید به چندین نکته ریز اما کلیدی توجه داشته باشیم.

بسکمک از افراد ممکن است در گذشته یک راستا را رفته باشند. چنین افرادی می توانند کمک شایانی به ما کنند. به عنوان مثال، می توانند به شما در مورد رستوران های بین راهی به شما اطلاعات مفیدی بدهند و شما را از کیفیت و مهم تر از آن سلامت غذاهای آن رستوران ها مطلع سازند و یا حتی به شما بگویند که هرگز تا رسیدن به مقصد مورد نظر نباید لب به غذاهای رستوران های بین راهی بزنید. در چنین شرایطی باید به چند نکته مهم در مورد تغذیه در سفر توجه داشته باشید. چگونه آسوده سفر کنیم؟

تغذیه در سفر

وعده صبحانه

معمولا وعده صبحانه در سفر مختصر است. به عنوان مثال، برای چنین وعده غذایی می توانید با خود پنیر و یا مربای کوچک ببرید. وعده زیاد غذا باعث می شود تا شما دام غذایی را با خود حمل کنید که دیگر هیچ نیازی به آن ندارید چون باعث خستگی در سفر می شود. اگر قصد بردن تخم مرغ را دارید باید از تخم مرغ های تازه استفاده کنید. دیگر این که قبل از سفر تخم مرغ ها را نپذید زیرا تخم مرغ پخته شده ممکن است دچار فساد شود و یا این که به قول معروف از دهان بیفتند. تخم مرغ ها نباید شسته شوند چون تخم مرغ های شسته نشده تا دو روز دچار فساد نمی شوند.

وعده نهار و شام

برای چنین وعده هایی بهتر است به فروشگاه بروید. انواع غذاهای کنسروی، غذاهای نیمه آماده، سوپ های آماده و غذاهایی مانند نودل را می توانید در طولانی مدت دور از یخچال نگهداری کنید. غذاهای کنسروی به دلیل دارا بودن مواد نگه دارنده نباید به صورت طولانی مدت خورده شوند زیرا مواد نگه دارنده همان طور که همه ما می دانیم باعث به وجود آمدن بیماری می شوند. غذاهای کنسروی به دلیل وزن کم و حمل آسان غذاهای مناسبی به شمار می فرایند. البته نباید فراموش کنیم که بسکمک از این غذاها قبل از سرو شدن باید گرم شوند مانند کنسرو تن ماهی، کنسرو لوبیا و… .

مهم ترین نکته تغذیه در سفر، فصل سفر است. به عنوان مثال، در فصل گرم سال تا آن جا که امکان دارد از غذاهای کنسروی و سبک استفاده کنید و در ماه های سرد سال باید از غذاهای خانگی استفاده کنید زیرا غذاهای خانگی به مکان خنک نیاز دارند تا دچار فساد نشوند. زیاد بودن غذا باعث دورریز می شود و برعکس آن باعث گرسنه ماندن شما می شود. همیشه قبل از سفر اندازهی نان با خود به همراه ببرید زیرا دقیقا در گرسنه ترین حالت نان به داد شما می رسد.

آب، آشامیدنی و تنقلات

در هنگام سفر تا آن جا که امکان دارد از غذاهای شور مانند خیارشور و از این قبیل دوری کنید زیرا غذاهای شور باعث می شوند تا شما مدام احساس تشنگی کنید. بالا رفتن مصرف آب باعث کم شدن دیگر نوشیدنی ها می شود. به همراه داشتن یک بطری آب نیم لیتری ضروری است. همچنین به همراه داشتن غذاهای خشک مانند میوه های خشک برای تنقلات بسیار مفید است. این گونه خوراکی ها بسیار کم حجم و البته برای بدن شما بسیار مفید هستند و اندازه قند خون شما را تنظیم می کنند. مهم ترین نوع خوراکی های خشک آجیل است چون آجیل ها بهترین میان وعده است.

هرگز غذاهایی مانند سوسیس و کالباس به همراه نبرید زیرا این نوع خوراکی ها تنها یک روز دوام می آورند و بعد از آن قابل خوردن نیستند و باید دور ریخته شوند. بهترین جایگزین غذاهای گیاهی هستند. غذاهای گیاهی دیرتر از گوشت فاسد می شوند. به همین دلیل از غذاهای گیاهی که در خانه پخته می شوند می توانید با خود ببرید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1078

به "تغذیه در مسافرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغذیه در مسافرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید