ستاری: کارخانه نوآوری در سیستان وبلوچستان راه اندازی می گردد

به گزارش مجله فان پی سی، تهران (پانا) - معاون علمی وفناوری رییس جمهور جمهوری گفت بزودی و طی سه ماه آینده کارخانه نوآوری در سیستان وبلوچستان راه اندازی می گردد.

ستاری: کارخانه نوآوری در سیستان وبلوچستان راه اندازی می گردد

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز دوشنبه در بازدید از پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان اظهارداشت: الحمدلله پارک علم و فناوری این استان پیشرفت های خوبی داشته و کار آزادسازی 20 هکتار فضای این پارک نیز در حال اجرا است تا از این لحاظ با مشکل روبرو نباشند.

وی اضافه کرد: یک مجموعه 60هکتاری دیگر نیز در بیرون شهر زاهدان برای پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده که کار واگذاری آن در حال اجرا است و در آینده ای نزدیک شاهد اثرات این پارک خواهیم بود.

معاون علمی وفناوری رییس جمهور جمهوری گفت: این کارها نه تنها در مرکز استان بلکه در شهرهای زابل، چابهار، ایرانشهر و سراوان نیز در حال اجراست و هر چه این پارک ها گسترش یافته و بتوانند از سرمایه گذاری بخش خصوصی بهره ببرند طبیعتا تاثیرات مثبت آن در زندگی همه مردم قابل مشاهده خواهد بود.

وی با اشاره به توان بالای علمی و خلاق جوانان سیستان وبلوچستان تاکید نمود: در حال حاضر 2 خانه خلاق در زاهدان وجود دارد که این خانه ها در شهرستان های دیگر استان نیز دایر خواهد شد.

ستاری خاطر نشان کرد: نهایتا ظرف سه ماه آینده کارخانه نوآوری استان افتتاح می گردد و معتقدم که پارک های علم و فناوری زایشگاه شرکت های دانش بنیان است و هم اینک نیز قریب به 6هزار شرکت فعال در سطح کشور داریم.

استاندار سیستان وبلوچستان نیز اظهارداشت: فراوری عزتمند در کشور و امیدآفرینی برای دانشجویان از پیامدهای مثبت رونق وگسترش پارک های علم و فناوری بوده که پارک علم و فناوری استان در این راه قدم های خوبی برداشته است.

احمدعلی موهبتی اضافه کرد: پارک علم و فناوری می تواند منشا تحولات شگرفی برای استان باشد و از ایده های خلاق و طرح های ویژه جوانان می توان برای کاهش معضل کم آبی، مطالعات آب های ژرف، شیوه های نوین کشاورزی بر پایه دانش استفاده کرد و سلسله اقدامات صورت گرفته در پارک علم و فناوری استان قابل تقدیر است.

وی بیان نمود: پارک علم و فناوری استان علیرغم سابقه کمتر نسبت به سایر استان ها اما از نظر کیفی در سطح قابل قبولی واقع شده است و بعضی از فراوریات شرکت های دانش بنیان این پارک در بازارهای داخلی و خارجی کشور با اقبال خوبی روبه رو شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 774

به "ستاری: کارخانه نوآوری در سیستان وبلوچستان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: کارخانه نوآوری در سیستان وبلوچستان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید