سالم گردی به یاری سفر مسئولانه آمد

به گزارش مجله فان پی سی، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، سالم گردی به یاری سفر مسئولانه آمد.

سالم گردی به یاری سفر مسئولانه آمد

برای سفر با تور پوکت لحظه آخر همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

قضیه چیست؟

سیدمجید عصمتی پور با بیان اینکه تا به امروز پس از گذشت 9 ماه حتی یک مورد از ابتلا به بیماری کرونا در کارکنان هتلهای یزد مشاهده نشده، گفت: این مسئله به خوبی گویای ایمن بودن فضای هتلها در مقابل شیوع بیماری کروناست.

وی اضافه نمود: هتلداران در کوشش هستند تا فضای مناسبی را برای ایجاد امنیت و آرامش گردشگران و ارائه خدمات با بالاترین سطح داشته باشند.

این مسئول با بیان این که اثبات همراهی و حمایت دولت از هتلداران می تواند مهمترین اقدام وزارت گردشگری در شرایط کرونا باشد، گفت: متاسفانه، در حالی صدا و سیمای ایران نسبت به تبلیغ سفر نرفتن در شرایط ایمن هتلها اقدام می نماید که صحبت های وزیر بهداشت در مورد سفر خود به ارومیه و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی توسط هتلی در این شهر، گویای ایمنی فضای هتلهاست.

وی از فعالیت اصناف پرخطر و سایر صنایع در دوران کرونا یاد کرد و گفت: در این اصناف ریسک ابتلا به کرونا نسبت به هتل ها بسیار بالاتر است از طرفی هتلها در حوزه سالم گردی اقدام می نمایند.

این مسئول در مورد مسئله سالم گردی در هتل ها، توضیح داد: سالم گردی از بدو ورود یک میهمان به هتل شروع و تا سرانجام اقامت و ترک هتل ادامه دارد بطوریکه هتلدار ملزم به تب سنجی و آنالیز شرایط فرد و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی است از طرفی بطور مداوم ضدعفونی تمام اتاق ها و رعایت تمام پروتکل های بهداشتی نیز انجام می گردد.

فنر رها شده هتلهای جهان در پسا کرونا

عصمتی پور با بیان اینکه تا به امروز هتلداران متحمل هزینه های گزافی در این صنعت شده اند، گفت: متاسفانه دولت نیز وعده های متعددی داده که تا به امروز بطور کامل اجرایی نشده و هتلداران برای حفظ نیروهای خود با ضریب اشغال بسیار کمتر از 20 درصد فعال هستند.

وی با اشاره به رکود صنعت هتلداری در شهرهای بسیار پرونق گردشگری مانند مشهد و کیش توضیح داد: نباید در این شرایط ناامید شد و دست از کار کشید و با زانوی غم بغل کردن نظاره گر نابودی این صنعت بود.

وی اضافه نمود: همه جهان به خصوص کشورهای گردشگری به این مشکل دچار شده اند و قطعا در حال حاضر به برنامه ریزی برای ابقا و رونق در دوران پسا کرونا مشغول هستند تا در دوران پسا کرونا مانند فنری فشرده شده رها شوند.

عضو هیات مدیره جامعه هتلداران یزد با بیان اینکه در حال حاضر بهترین زمان برای بازسازی هتل ها و برطرف مسائل و ضعف های صنعت هلتداری است، گفت: باید نیروها برای دوران پسا کرونا اموزش دیده تا بتوانند اماده میزبانی در دوران پسا کرونا باشند.

این مسئول از رونق قطعی صنعت گردشگری در دوران پسا کرونا یاد کرد و گفت: مردم در فشار روانی و خانه نشینی بیماری کرونا احتیاج به سفر دارند و خواهان سفر هستند همچنان که این احتیاج در حال حاضر نیز وجود دارد، بنابر این هتل ها خود را برای میزبانی در شرایط کرونایی نیز آماده نموده اند.

ابقا به شرط سازگاری با کرونا

این فعال گردشگری سازگاری را شرط ابقای صنعت گردشگری و احیای هتل ها دانست و گفت: متاسفانه در بیشتر استان ها شاهد مسائل متعدد برای هتل ها هستیم که عمدتا با تنها 20 درصد از ظرفیت خود در حال فعالیت هستند و بسیاری نیز ناچار به تعدیل نیرو شده اند.

این مسئول از کوشش هتل ها برای حفظ نیروهای خود یاد کرد و گفت: نیروهای هتل ها برخلاف بیشتر اصناف، نیروهایی آموزش دیده و تخصصی هستند بطوریکه نیروهای ساده نمی توانند در صنعت هتلداری به کار گرفته شوند پس قطعا از دست دادن چنین نیروهایی بعد از مدتی مسائل زیادی را برای هتل ها و مدیران هتل ایجاد می نماید.

عصمتی پور در سرانجام خاطرنشان و تاکید نمود: بحث کرونا مثل تمام بیماری های اپیدمی سالهای گذشته به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن، خسارات سنگینی را وارد می نماید و در این باره تنها راه حل موجود سازگاری برای زندگی با کروناست.

منبع: همگردی
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 457

به "سالم گردی به یاری سفر مسئولانه آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالم گردی به یاری سفر مسئولانه آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید