زلزله 5.3 ریشتری در مرز ایران عراق

به گزارش مجله فان پی سی، به گزارش خبرنگاران، بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور، زمین لرزه ای به بزرگی 5.3 در مقیاس ریشتر ساعت 19 و 42 دقیقه و 23 ثانیه امروز مرز عراق و کردستان و حوالی مریوان را لرزاند.

زلزله 5.3 ریشتری در مرز ایران عراق

این زلزله که در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده است در سنندج مرکز استان کردستان و برخی شهرستان های دیگر نیز احساس شد.

این زلزله در 24 کیلومتری مریوان، 27 کیلومتری چناره و 28 کیلومتری بوئین سفلی روی داده است.

مدیرکل هلال احمر اظهار کرد: با توجه به اینکه این زمین لرزه عظیم در حوالی شهرستان های سروآباد، مریوان، بانه احساس شده است دو تیم ارزیاب به روستاهای مرزی و اطراف مریوان اعزام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان نیز گفت: نیروهای امدادی در شهرستان های بانه، مریوان و سروآباد برای بررسی خسارات احتمالی این زلزله به مناطق مختلف اعزام شده و تا به امروز گزارشی از خسارت اعلام نشده است.

مرکز لرزه نگاری کشور وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمان وقوع این زمین لرزه ساعت 19 و 42 دقیقه و 23 ثانیه و در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده است.

براساس این گزارش، طول جغرافیایی این زمین لرزه 46.02 درجه و عرض جغرافیایی 35.69 درجه بوده است.

این زلزله در 24 کیلومتری مریوان، 27 کیلومتری چناره و 28 کیلومتری بوئین سفلی (روستایی در بانه)، 98 کیلومتری سنندج روی داد و مردم شهرهای سقز، بانه و دیواندره نیز آن را احساس کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان در گفت و گو با ایسنا گفت: نیروهای امدادی در شهرستان های بانه، مریوان و سروآباد برای بررسی خسارات احتمالی این زلزله به مناطق مختلف اعزام و تا به امروز گزارشی از خسارت اعلام نشده است.

محمد فلاحی اضافه نمود: تمامی تیم های امدادی هلال احمر و فوریت های پزشکی در این سه شهرستان در حالت آماده باش هستند و در صورت نیاز به امدادرسانی وارد عمل می شوند.

وی اضافه نمود: این زلزله در شهرهای دیگر استان کردستان از جمله سنندج، سقز و دیواندره هم احساس شد و تا به امروز خساراتی ناشی از آن در این شهرستان ها نیز گزارش نشده است.

وی از رسانه ها خواست از انتشار مطالب غیرواقعی و شایعه خودداری کنند و از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی و حفظ آرامش و خونسردی و هر گونه خبر را از منابع موثق و خبرگزاری های معتبر پیگیری کنند.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 846

به "زلزله 5.3 ریشتری در مرز ایران عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلزله 5.3 ریشتری در مرز ایران عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید